Jump to content


Photo

Kanalenlijst Hans, 4 juni 2013

settings

  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#1 hro

  • Senior Member
  • 2,566 posts

+760
Excellent

Posted 4 June 2013 - 20:32

Nieuw: Kanalenlijst Hans van 4 juni 2013.
 
Downloaden hierbij, of je wacht op de software-update van je image.
NB: DM800HD-bezitters kunnen beter niet wachten maar downloaden en zelf overzetten.
 
Groet,
Hans.

 

Nieuw sinds 9 mei, per satelliet, chronologisch in tijd:

Astra 19 oost

  • Liberty TV FR is gestopt;
  • TVV Informatiekanaal is gestopt;
  • MGM HD (Sky Germany), code, test, start op 7 juni;
  • NatGeo NL sd is gestopt.
     

Astra 23 oost

  • Transponder 12402 V wordt steeds voller met zenders van de nieuwe aanbieder VeriMatrix. Bijvoorbeeld BBC, France en Net5 en SBS6. Gecodeerd;
  • RTS Sat (Servië) test tv en drie radiozenders, fta;
  • Teleippica 1 en 2, Italiaanse paardensport, fta;
  • TV Noord ging 4 juni naar mpeg-4.

Astra 28 oost

  • ABN TV, fta;
  • BT Sport 1 en 2, zowel sd als hd, testuitzendingen fta, straks code;
  • Extreme Sports, Showcase +1, SmartLive en Channel S op nieuwe frequentie;
  • JML Living (i.p.v. Argos TV), teleshop, fta;
  • Heat en Magic, nieuwe frequentie, fta;
  • BON (Blue Ocean Network), fta: from and about China in English;
  • Zee News, test;
  • Racing UK op nieuwe frequentie;
  • True Drama, fta.

Hotbird

  • Al Atlas TV, fta;
  • Fundacao JPII (Brazilië), fta;
  • Arise Network, fta;
  • PNTV (Iran?), fta;
  • TopCrime (Ita), test, code;
  • Perspous TV, test;
  • VOTV (reli), fta;
  • Somali TV, nieuwe frequentie, fta;
  • Negah e shoma (Aziatisch), fta;
  • Royal Somali TV, fta;
  • I24News, English + Arabic, test, fta;
  • Hadi TV 1 (Libanon), test, fta;
  • Classica Italia HD (Sky Italy), test, code;
  • UnireSat by Teleippica, Italiaanse paardensport, fta.

 

UPC

  • TLC HD gestart, code

Verder: alle satelliettransponders nagelopen op S en S2 (QPSK en 8PSK).

Verder: zeer veel streams toegevoegd of verwijderd, dank aan tipgevers en ‘leveranciers’!

Attached Files


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans, 4 juni 2013 #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,807 posts

+187
Excellent

Posted 4 June 2013 - 21:11

Mooi Hans thnx

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Kanalenlijst Hans, 4 juni 2013 #3 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,530 posts

+140
Excellent

Posted 5 June 2013 - 08:54

Hans een prachtige lijst elke keer, maar 1 vraag heb ik er over. Ik begrijp waarom je ziggo in je lijst heb staan. Maar waarom zit  9.0E Eutelsat 9A..Eutelsat Ka-Sat 9A Ku Band in je lijst  e2_hanssettings_13e_19e_23e_28e . Als je 4 lmb's hebt zoals ik dan heb je daar toch niks aan?



Re: Kanalenlijst Hans, 4 juni 2013 #4 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 5 June 2013 - 09:42

Thanks weer


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Kanalenlijst Hans, 4 juni 2013 #5 Atletico

  • Senior Member
  • 66 posts

+1
Neutral

Posted 5 June 2013 - 10:11

Bedankt Hans voor de update!

 

Grtz, Peter


Dreambox DM500HD met Open Pli® Beta 4.0

2x Maxdigital XP1000 met Open Pli® Beta 4.0

Triax 60 cm met Triple LNB Quad


Re: Kanalenlijst Hans, 4 juni 2013 #6 hro

  • Senior Member
  • 2,566 posts

+760
Excellent

Posted 5 June 2013 - 12:20

Hans een prachtige lijst elke keer, maar 1 vraag heb ik er over. Ik begrijp waarom je ziggo in je lijst heb staan. Maar waarom zit  9.0E Eutelsat 9A..Eutelsat Ka-Sat 9A Ku Band in je lijst  e2_hanssettings_13e_19e_23e_28e . Als je 4 lmb's hebt zoals ik dan heb je daar toch niks aan?

Loui, zie deze als extra's die je er gratis bij krijgt...

 

Zelf heb ik vijf lnb's op een Wave T55, vijfde = 9 oost. De zenders staan in een apart boeket. Kun je zo verwijderen.

Dat geldt ook voor de boeketten UPC Brabant en Ziggo (Brabant). Kreeg ik aangeleverd, extra service voor gebruikers die ook een DVB-C tuner hebben en aansluiting op UPC of Ziggo.

Helaas kan er maar één (1) UPC pakket geplaatst worden, uit een andere regio gaat 'botsen' in de tuner.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans, 4 juni 2013 #7 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,530 posts

+140
Excellent

Posted 6 June 2013 - 09:45

Vandaar! Ach het is niet erg maar ik dacht een lijst voor 4 satellieten en er zitten er 5 in.

Re: Kanalenlijst Hans, 4 juni 2013 #8 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 6 June 2013 - 15:02

Dank



Re: Kanalenlijst Hans, 4 juni 2013 #9 pameijer

  • Senior Member
  • 122 posts

+3
Neutral

Posted 6 June 2013 - 22:20

Ik heb zojuist de lijst via Softwarebeheer op mijn Vu+ Ultimo gezet. Alleen staat in de bovenste bouquet dat deze lijst gemaakt is op 18 sep 2012? Krijg ik een oude lijst binnen of is dit een foutje in de lijst zelf?



Re: Kanalenlijst Hans, 4 juni 2013 #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,667 posts

+460
Excellent

Posted 6 June 2013 - 22:25

Dat merk je snel genoeg als je geen beeld krijgt op de Nederlandse HD kanalen.
Die zaten toen nog in qpsk in plaats van 8psk.

Indien het een oude lijst is horen we dat graag.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kanalenlijst Hans, 4 juni 2013 #11 pameijer

  • Senior Member
  • 122 posts

+3
Neutral

Posted 6 June 2013 - 22:28

Alles staat op QPSK inderdaad. Heb nu ook geen beeld meer, het gekken was dat ik dat voor het herstarten van de decoder nog wel had, en na het inladen van de lijst. 

Kan het ermee te maken hebben dat ik nog OpenPLI 2.1 draai en die andere lijsten downloadt dan 3.0?



Re: Kanalenlijst Hans, 4 juni 2013 #12 pameijer

  • Senior Member
  • 122 posts

+3
Neutral

Posted 6 June 2013 - 23:38

Alles staat op QPSK inderdaad. Heb nu ook geen beeld meer, het gekken was dat ik dat voor het herstarten van de decoder nog wel had, en na het inladen van de lijst. 

Kan het ermee te maken hebben dat ik nog OpenPLI 2.1 draai en die andere lijsten downloadt dan 3.0?

Heb de zenders opnieuw gescand (handmatig, per satelliet, oude zenders verwijderen) en nu wel weer beeld, maar de Nederlandse HD-zenders staan gewoon op QPSK. Dus weet niet of dit nu z'n goede check is!



Re: Kanalenlijst Hans, 4 juni 2013 #13 hro

  • Senior Member
  • 2,566 posts

+760
Excellent

Posted 7 June 2013 - 06:12

Alles staat op QPSK inderdaad. Heb nu ook geen beeld meer, het gekken was dat ik dat voor het herstarten van de decoder nog wel had, en na het inladen van de lijst. 

Kan het ermee te maken hebben dat ik nog OpenPLI 2.1 draai en die andere lijsten downloadt dan 3.0?

OpenPLi versie 2.1 is voor de DMM800HD (en andere eerste series?). Als je kunt: pak versie 3.0. Daar gaat de setting wel in mee. Versie 2.1 wordt namelijk niet meer actief bijgewerkt door het PLi-team (zie elders in dit forum: andere prioriteiten, problemen build). Advies als je 2.1 draait: download hierboven de kanalenlijst en zet over met Dreamset.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans, 4 juni 2013 #14 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,473 posts

+118
Excellent

Posted 7 June 2013 - 09:29

de 2.1 voor de DM800 bouwt weer...


on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Kanalenlijst Hans, 4 juni 2013 #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,667 posts

+460
Excellent

Posted 7 June 2013 - 09:32

Dan zullen de feeds ook weer op orde komen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kanalenlijst Hans, 4 juni 2013 #16 pameijer

  • Senior Member
  • 122 posts

+3
Neutral

Posted 7 June 2013 - 19:55

Bedankt voor de info. Ik wist dat ik een keer over moest naar 3.0 maar 2.1 doet alles wat ik wil rocksolid. Maar er komen wat kleerscheurtjes zo langzamerhand...



Re: Kanalenlijst Hans, 4 juni 2013 #17 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,530 posts

+140
Excellent

Posted 8 June 2013 - 09:33

Bedankt voor de info. Ik wist dat ik een keer over moest naar 3.0 maar 2.1 doet alles wat ik wil rocksolid. Maar er komen wat kleerscheurtjes zo langzamerhand...

Als tip, Als je overgaat op 3.0 begin dan met een schone lei.om ook dan geen problemen te krijgen.



Re: Kanalenlijst Hans, 4 juni 2013 #18 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,807 posts

+187
Excellent

Posted 21 June 2013 - 13:19

Hans een verzoek, is het mogelijk dat je het versie nummer in de lijst zet. Nou vraag je je natuurlijk af waarom, want bij elke update wordt hij toch meegenomen? Klopt, maar ik voeg er mijn eigen favorieten aan toe upload hem naar PC en verwijder dan de lijst en upload 'm daarna weer naar de ontvanger. Zo wordt mijn favorieten niet meer verwijderd als er weer een update is. Met enige regelmaat doe ik dit natuurlijk wel, maar alleen als het een zender in my favorieten betreft. Thnx voor alle moeite ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Kanalenlijst Hans, 4 juni 2013 #19 hro

  • Senior Member
  • 2,566 posts

+760
Excellent

Posted 21 June 2013 - 13:42

@40H3X: lastig. Ik maak mijn kanalenlijsten standaard voor OpenPLi zodat ze meekunnen met de software-update. Als ik daar codes aan ga toevoegen kan het wel eens misgaan (ooit eerder gebeurd). Het luistert heel precies.

 

Het eerste lege boeket ('Gemaakt <datum>) is het enige waar je aan kunt zien dat het een nieuwe lijst betreft.

 

Als je je eigen favorieten op je pc laat staan dan zijn deze bij een nieuwe lijst simpel weer toe te voegen (twee keer DreamSet of DBE openen, copy/paste favo van jou in nieuwe kanalenlijst Hans).

 

Of bedoel je heel iets anders?


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans, 4 juni 2013 #20 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,807 posts

+187
Excellent

Posted 21 June 2013 - 14:30

Dank voor je snelle reactie. Dat is trouwens nog handiger om DBE 2 x te openen (thinking out of the box) en dan "mijn" fav met copy/paste naar "jouw" lijst over te zetten. Bedankt voor de tip. Echter, blijft het, dat als ik je lijst niet verwijder onder settings, deze wordt geupdate (ook als het mijn fav niet betreft) en ik bovengenoemde handeling direct na een update moet uitvoeren om zo "mijn" fav weer terug te plaatsen. M.b.t. het versie nr ik wist niet dat toevoegen van de 1.0+git24 (of geeft de build server dit) in je lijst en de datum problematisch zou zijn, weer wat geleerd. Het was alleen dat jij de datum gebruikt en github nummers om "de versie" aan te geven  en die dus niet te checken is welke het is. Zet ik het voortaan gewoon achter de datum in mijn fav, probleem opgelost. :)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.




Also tagged with one or more of these keywords: settings

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users