Jump to content


Photo

DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname.

DM8000 opname

  • Please log in to reply
108 replies to this topic

Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #21 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 4 July 2013 - 19:01

Nee, ik heb hier grotendeels dezelfde configuratie en hier werkt het gewoon. Het enige verschil zou kunnen zijn dat er geen harddisk of cdrom in zit en dat wlan uit staat.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #22 Bigtwin

  • Senior Member
  • 244 posts

0
Neutral

Posted 5 July 2013 - 19:17

Mijn wlan staat ook uit, maar je vraagt consequent naar timeshift en nfs. Wat is daarmee?



Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #23 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 5 July 2013 - 20:45

Geen nfs, maar wel timeshift (van PLi zelf) , geen swap  maar wel 5 opnames tegelijk lopen,

en geen enkel probleem.

 

Attached File  screenshot.jpg   170.32KB   23 downloads


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #24 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 6 July 2013 - 09:22

Mijn wlan staat ook uit, maar je vraagt consequent naar timeshift en nfs. Wat is daarmee?

Timeshift geldt als een continue extra draaiende opname. In het verleden zijn er nogal wat problemen mee geweest, maar die zijn nu, heb ik begrepen, grotendeels opgelost. In ieder geval áls je problemen hebt, een goede kandidaat om eens zonder te proberen.

 

Met NFS hebben we een tijd problemen gehad in combinatie met de nieuwere kerners van OpenPLi 3.0. Dat zou nu opgelost moeten zijn, maar je weet maar nooit...

 

Zoals ik al zei, bij mij (zonder timeshifting, zonder harddisk, zonder wlan en zonder cdloopwerk) draait het al tijden stabiel nu.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #25 Anzo

  • Senior Member
  • 310 posts

+5
Neutral

Posted 6 July 2013 - 21:30

Ik heb de 8000 bijgewerkt, maar nu kan ik slechts 1 uitzending gemist bekijken. als ik een tweede aanklik na het kijken van de eerste, gaat enigma herstarten.


Groet, André

:blink:


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #26 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 7 July 2013 - 08:52

I heb een angstig vermoeden dat er wat memory leaks in de plugin zitten... :mellow:


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #27 Anzo

  • Senior Member
  • 310 posts

+5
Neutral

Posted 7 July 2013 - 22:35

Laten we hopen op een spoedig herstel! Probeerde twee maal na herstart een zelfde uitzending te bekijken van de NPO, maar ook twee keer stopte de box op de twaalfde minuut.


Groet, André

:blink:


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #28 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 7 July 2013 - 22:45

Memleak in de plugin?
Dan moet ik dat ook hebben op mijn xp1000
Gezien de reputatie ver denk ik eerder de 8000.
De plugin doet niets anders dan urls harvesten en af trappen.
Memleak zal dan wel in gstreamer combi met de 8000 zitten.

8000 bijgewerkt? Een verse flash ruimt je gstreamer malheur wel op. Een update niet!

Edited by theparasol, 7 July 2013 - 22:48.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #29 Anzo

  • Senior Member
  • 310 posts

+5
Neutral

Posted 8 July 2013 - 10:38

Mijn flash is van eind juni en toen was het gedoe met de gstreamer volgens mij al geklaard.


Groet, André

:blink:


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #30 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 8 July 2013 - 15:20

Dat klopt, die heeft een aantal dagen in een online update van afgelopen december gezeten, die zit dan echt niet meer in een schone installatie welke met een buid uit Juni is gedaan.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #31 Anzo

  • Senior Member
  • 310 posts

+5
Neutral

Posted 8 July 2013 - 18:29

Ik ga toch maar weer opnieuw flashen, want het Britse Ondemand wil nu ook niet meer starten


Groet, André

:blink:


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #32 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 9 July 2013 - 08:56

Verbetering.

 

Eind vorige week zag ik dat het nfi-bestand wat groter was geworden en dat er dus aan gewerkt was.

Toen ik vernam van het getierelier bij Erik kon ik de verleiding niet weerstaan om OpenPli 3 weer te flashen.

 

Zaterdag het ik de instellingen van versie 2 gecontroleerd en met de gele knop een tussentijdse backup gemaakt.

 

Daarna heb ik versie 3 gedownload en geflashed.

 

Bij de controles bleek onder Menu-Applicaties dat er foutmeldingen waren over een plugin.

Die plugin kon ik via de rode knop verwijderen en daarna waren die foutmeldingen ook weg.

 

Ook bleek dat de wlan-instellingen niet uit de backup waren overgenomen. Opnieuw ingesteld en nieuwe backup gemaakt.

 

Zaterdag, zondag en maandag was er bij ons ook probleemloos functioneren. Versie 3 heeft bij ons nog nooit zo lang goed gewerkt. Hoera!!

 

Vanmorgen bleek de klok van de dm8000 op 01.00 uur te staan. Geen enkele knop functioneerde meer. Er waren geen timers ingesteld dus de crash vond plaats terwijl de box standby stond.

 

Met de wipschakelaar herstart. Op de ingebouwde harde schijf was geen crashlog te vinden.

Na flash is geen time-sharing en geen extern geheugen gebruikt.

 



Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #33 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 9 July 2013 - 09:12

Verbetering.

 

Eind vorige week zag ik dat het nfi-bestand wat groter was geworden en dat er dus aan gewerkt was.

Toen ik vernam van het getierelier bij Erik kon ik de verleiding niet weerstaan om OpenPli 3 weer te flashen.

 

Zaterdag heb ik de instellingen van versie 2 gecontroleerd en met de gele knop een tussentijdse backup gemaakt.

 

Daarna heb ik versie 3 gedownload en geflashed.

 

Bij de controles bleek onder Menu-Applicaties dat er foutmeldingen waren over een plugin.

Die plugin kon ik via de rode knop verwijderen en daarna waren die foutmeldingen ook weg.

 

Ook bleek dat de wlan-instellingen niet uit de backup waren overgenomen. Opnieuw ingesteld en nieuwe backup gemaakt.

 

Zaterdag, zondag en maandag was er bij ons ook probleemloos functioneren. Versie 3 heeft bij ons nog nooit zo lang goed gewerkt. Hoera!!

 

Vanmorgen bleek de klok van de dm8000 op 01.00 uur te staan. Geen enkele knop functioneerde meer. Er waren geen timers ingesteld dus de crash vond plaats terwijl de box standby stond.

 

Met de wipschakelaar herstart. Op de ingebouwde harde schijf was geen crashlog te vinden.

Na flash is geen time-shifting en geen extern geheugen gebruikt.



Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #34 Anzo

  • Senior Member
  • 310 posts

+5
Neutral

Posted 9 July 2013 - 13:24

Gisteren heb ik de 8000 van een verse flash voorzien, maar helaas geen verbetering. Ook MP4 wordt na zo'n 12 a 13 minuten afgebroken, of beter gezegd, blijft hangen. Daarna kan ik alleen de box nog een koude start geven. Ik zal proberen terug te gaan naar een oudere flash om te zien of het euvel zich alleen bij nieuwere images voordoet.


Groet, André

:blink:


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #35 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 July 2013 - 13:44

Kunnen jullie eens e.e.a. proberen met een verse flash zonder de plugins die je normaal installeert?

Ik probeer er achter te komen waarom bij jullie het (kernel-)geheugen vol loopt (want daar komt het op neer) en bij mij niet.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #36 Anzo

  • Senior Member
  • 310 posts

+5
Neutral

Posted 9 July 2013 - 15:28

mijn plugins:

- Mytube

- CCcaminfo

- XMLimport EPG

- OpenUG

- OnDemand

- Enhanced Moviecenter 3.7

 

mijn skin:

- GlassHD 7.68

 

Het is voor mij niet zo handig om een flash te doen zonder de plugins, want zonder backup terug te laten zetten ben ik ook m'n hele satellietinstellingen kwijt (Big Bisat).


Groet, André

:blink:


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #37 adri

  • Senior Member
  • 372 posts

+5
Neutral

Posted 9 July 2013 - 15:37

Het is voor mij niet zo handig om een flash te doen zonder de plugins, want zonder backup terug te laten zetten ben ik ook m'n hele satellietinstellingen kwijt (Big Bisat).

 

Misschien niet de autobackup gebruiken en deze automatisch laten terug zetten, maar gewoon met Enigma2 een backup maken en deze na flashen handmatig terug zetten?

Dan worden geen plugins geinstalleerd, maar wel alle instellingen en de zenderlijst bewaard.



Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #38 Anzo

  • Senior Member
  • 310 posts

+5
Neutral

Posted 9 July 2013 - 16:54

Ik had nog een image van 16 maart liggen. Deze heb ik erop gezet, dezelfde MP4 weer gekeken en nu zonder problemen! Blij ermee, want dit was niet zo fijn kijken.


Groet, André

:blink:


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #39 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 July 2013 - 17:15

- OpenUG
- OnDemand
- Enhanced Moviecenter 3.7
- GlassHD 7.68

Dit zijn de plugins die ik niet vertrouw (die heb ik in ieder geval niet). Verder zijn deze plugins allemaal uit onze 3rd party feed (hetgeen betekent dat we geen source hebben, meer kans op problemen) of helemaal niet uit onze feed. De GlassHD skin hadden we volgens mij al enige tijd geleden uit de feed gehaald juist door vage problemen.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #40 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 July 2013 - 17:17

Het is voor mij niet zo handig om een flash te doen zonder de plugins, want zonder backup terug te laten zetten ben ik ook m'n hele satellietinstellingen kwijt (Big Bisat).

Even met ftp of scp de file /etc/enigma2/settings kopieren naar een andere computer en klaar ;) Na flashen stop je enigma: "init 4" zet je de file terug en start je enigma weer "init 3".


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: DM8000, opname

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users