Jump to content


Photo

DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname.

DM8000 opname

  • Please log in to reply
108 replies to this topic

Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #101 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 22 July 2013 - 10:43

Had je ook de "recovery bad sectors" gedaan in DreamUp? (hoewel pieterg nu waarschijnlijk gaat zeggen dat dat daar helemaal niet voor is  ;))

Toen ik de tip van teo1966 las had ik net alles weer draaiend.

Mochten jullie nog slechte toestanden vinden dan is dat nog een mogelijkheid die ik zeker zal gebruiken.

Ik heb de nieuwste Dreamup op mijn pc en ik heb de instelling voor flash-reparatie ook gevonden.

 

Ik lees net dat ik met mijn vingers maar beter van die DreamUp-mogelijkheid kan afblijven, omdat het hoogstens een laatste redmiddel kan zijn om het flash geheugen terug te krijgen na een totale blokkade. Bedankt allemaal.

Sinds de actie van vanochtend heeft de dm8000 probleemloos gedraaid en ik hoop dat dat nu dagenlang zo gaat.



Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #102 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 22 July 2013 - 10:43

Maar voor de duidelijkheid, de "recovery bad sectors" NIET gebruiken dus..., zie uitleg van pieterg. Foutje van mij...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #103 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 22 July 2013 - 13:28

Maar voor de duidelijkheid, de "recovery bad sectors" NIET gebruiken dus..., zie uitleg van pieterg. Foutje van mij...

'k Heb het heel goed begrepen, Erik. Welbedankt.



Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #104 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 24 July 2013 - 15:12

Zondag veel werk verzet, maandag en dinsdag goed gedraaid.

Woensdagmorgen werkte het netwerk niet goed. Niet aankomen eerst proberen te kijken wat er aan de hand is.

Toegang via netwerk mislukte. Met afstandsbediening geprobeerd wat er te ontdekken was. Resultaat vastloper.

 

Reset. Duurde eindeloos. Flashen met versie 3 lukte. Dmesg -c leverde een rij leesfouten. Weer geflashed, weer leesfouten en zo nog 2 keer.

 

1 keer geflashed met versie 2.1 en draaien en geen leesfouten.

De hdd gedefragmenteerd. Systeem herstart en van leeg af weer opgebouwd.

De temperaturen in de dm8000 waren rond de 40 graden Celsius in beide installaties.

 

Ik ben er langzamerhand van overtuigd geraakt dat de hoofdoorzaak van het haperen van versie 3 de leesfouten zijn.

 

Ik heb die tot nu toe niet bij versie 2.1 gezien en daarom laat ik voorlopig weer die oude versie er op staan, ook op aandrang van mijn vrouw die nu wel weer eens gelukte opnamen wil zien.

 

Ik heb er geen goede verklaring voor maar de leesfouten lijken wel verbonden te zijn met versie 3 op de dm8000. Versie 3 op onze xt6500 loopt probleemloos.


Edited by CodeW, 24 July 2013 - 15:15.


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #105 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 24 July 2013 - 17:22

Ik weet wel dat dmm in z'n nieuwere kernels wat dingen met flash vogelt. Misschien dat dat net bij jou niet goed uitpakt.

 

Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat leesfouten voor crashes zorgen. Het feit dat hij het wel goed doet met 2.1 suggereert dat er geen hardware-probleem is (over overtemperatuur).

 

Kan op zich geen kwaad toch om anders op 2.1 te blijven? De meeste wijzingen zijn in enigma en die blijft gewoon up-to-date meekomen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #106 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 3 August 2013 - 18:02

Om mijn verhaal nog even aan te vullen.

Sinds woensdag werkt onze dm8000 met OpenPli 2.1 en een stel plugins zonder problemen.

Ondanks hoge temperaturen buiten en in huis (25 graden C) ventilator weggehaald.

De temperaturen in de dm8000 bleven onder de 55 graden C.

Geen leesfouten meer gehad.

 

Goed weekeinde gewenst.



Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #107 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 August 2013 - 09:52

Ja, de dm8000 kan aardig wat hebben qua temperatuur, is mijn ervaring. Er zit bij mij dan geen harddisk in, maar ik heb nooit een fan nodig gehad en de sensors geven altijd absurde waardes (zie eerder).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #108 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 4 October 2013 - 10:57

Sinds vijf dagen heb ik OpenPli 4 op onze DM8000 staan. Ik heb van 2.1 geflashed naar 4 en vervolgens dagelijks de update geplaatst.

De ellende met versie 3 heb ik niet meer gehad.

 

Wat de oorzaak is geweest weet ik niet, want al lezend zag ik steeds weer dat er geen verschil is tussen versie 3 en versie 4.

 

Ik ben er in elk geval blij mee dat dat ook de nieuwste versie nu goed draait zodat ik er van uit kan gaan dat de DM8000 niet defect is.

 

Dank voor jullie inspanningen.



Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #109 Gerard76

  • Senior Member
  • 288 posts

+1
Neutral

Posted 5 October 2013 - 19:27

Nu met 4.0 kan ik zorgeloos meerdere timers laten lopen zonder een trage box en/of vastlopers.

Geen idee hoe 't kan maar 't is zo en ik ben er erg blij mee :)


ET 7500



Also tagged with one or more of these keywords: DM8000, opname

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users