Jump to content


Photo

Wat kan ik nog met een DM500s?

openpli dutch

  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 vsdr

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 28 June 2013 - 18:53

Hey

Ik hev een vraagje
Kan iemand mij helpen met drmbx dm500s

Ik wil graag openpli maar het lukt niet
Mijn vragen zijn
Heeft iemand echt een goede guide/uitleg?
Moet je een null modem kabel hebben ?
En met dreamup werkt dat ook?
En openpli file op pli.org voor mijn box zie ik maar 2 files
Wanneer ik extract komt er maar 1 file klopt dat ?
Zo ja waar komt ie dan te staan ?
Liefst een goede guide zodat je alles in1x kan doen

Alvast bedanktt !!

Re: Wat kan ik nog met een DM500s? #2 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 28 June 2013 - 18:57

http://openpli.org/wiki/DM500


ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Wat kan ik nog met een DM500s? #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 28 June 2013 - 18:57

Om nu nog een DM500 te flashen is niet echt zinvol, maar dat blijft een eigen keuze.

De uitleg vind je hier. En je hebt inderdaad een nulmodem kabel nodig.

http://www.dream-mul...lashing-dreamup

 

De 500 wordt niet meer ondersteund. Dat geldt eigenlijk voor alle Enigma1 boxen.

http://openpli.org/download/dm500/


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wat kan ik nog met een DM500s? #4 vsdr

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 28 June 2013 - 19:06

Oke dus dm500 is niet echt goed voor flashen?

Ik heb hem gekocht omdat ik iptv wil kijken
Rtmp streams en m3u8 streams.
Heb ik daarvoor openpli nodig of kan ik iets anders installeren?
Het is niet voor sateliet gebruik echr alleen tv streams
Iemand een guide daarover ?

Re: Wat kan ik nog met een DM500s? #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 28 June 2013 - 19:31

Een dm500 is eigenlijk nergens nog goed voor. Streamen?
Het is voor mij inmiddels alweer jaren geleden dat ik een 500 had.
Mijn advies is, even iets langer sparen en een ET4000 of een XP1000 aanschaffen. Wil je iets meer degelijkheid, spaar dan nog even door en koop een ET6500, Vu+ Uno of VU+ Solo2.
Met de laatste is dan wel weer een heel ander bedrag gemoeid.
Op verschillende boxen kan je tegenwoordig de plugin TSmedia installeren waarmee je oa. films kunt streamen.

Ik denk overigens dat jij beter een mediaplayer had kunnen aanschaffen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wat kan ik nog met een DM500s? #6 vsdr

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 28 June 2013 - 19:46

Oke ja ga vd week halen dan

Nee ik bedoel live tv streams rtmp rtsp http

Re: Wat kan ik nog met een DM500s? #7 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 28 June 2013 - 20:20

let op dat niet alle codecs gesupport worden, het is afhankelijk van de videochip die in de box ingebouwd zit

het is geen pc waar je extra codecs bij kunt installeren


on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Wat kan ik nog met een DM500s? #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 28 June 2013 - 20:24

Als je echt alleen maar streamen wilt kun je beter een box komen die daarvoor gemaakt is, en geen satelliet ontvanger "misbruiken".

Ik ben bang dat dit op een teleurstelling gaat uit draaien, tenzij je goed weet waar je mee bezig bent, en wat de beperkingen van zo'n ontvanger zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wat kan ik nog met een DM500s? #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 28 June 2013 - 20:41

@ WanWizard

Vandaar ook mijn opmerking "Ik denk overigens dat jij beter een mediaplayer had kunnen aanschaffen". ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wat kan ik nog met een DM500s? #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 29 June 2013 - 10:00

Helemaal los daarvan, de dm500 heeft alleen support voor mpeg2. Geen enkele provider streamt in mpeg2, dat wordt dus zowiezo een teleurstelling.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Wat kan ik nog met een DM500s? #11 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 29 June 2013 - 14:33

En dan kan je hem altijd nog als pronkstuk bij je op de kast zetten.



Re: Wat kan ik nog met een DM500s? #12 vsdr

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 30 June 2013 - 12:44

Haha nee maar wie wat dan een goede box alleen voor rtmp rtsp live streams ?

Re: Wat kan ik nog met een DM500s? #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 30 June 2013 - 15:21

Zie mijn eerdere opmerking over streams.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users