Jump to content


Photo

Kanalenlijst Hans, 1 juli 2013

settings

  • Please log in to reply
31 replies to this topic

Re: Kanalenlijst Hans, 1 juli 2013 #21 hro

  • Senior Member
  • 2,693 posts

+786
Excellent

Posted 3 July 2013 - 20:24

planning is vrijdagochtend nieuwe lijsten te publiceren via forums (dus zaterdag via software-update).

dan zit ook alles van Sky Germany goed.

heb ondertussen fixes van diverse streams binnengekregen.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans, 1 juli 2013 #22 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,500 posts

+118
Excellent

Posted 3 July 2013 - 20:24

de vraag is natuurlijk, wie houdt er het centrale toezicht op dat de lijst compleet werkend blijft


on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Kanalenlijst Hans, 1 juli 2013 #23 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 3 July 2013 - 20:26

Ach een goede python programmeur zet dat in een handomdraai in elkaar. Zo'n sukkel als ik zit voornamelijk te searchen op het web naar voorbeeldcode die ik kan transplanteren.

Dat weerhoudt me om het idee op stuit om te zetten in iets werkbaars ;)

 

Als de plugin eenmaal staat is het settingslijst actueel houden een fluitje van een cent.

 

Maar voorlopig is het dagdromen en maak ook ik dankbaar gebruik van "take it all" lijsten van Hans :)

 

de vraag is natuurlijk, wie houdt er het centrale toezicht op dat de lijst compleet werkend blijft

Dat is met alle opensource producties het geval. Je zou per boeket een maintainer kunnen benoemen, iedereen kan nieuwe input naar die persoon pushen via de plugin maar alleen die persoon kan dat spul dan "live" zetten.

Eventueel met actuele picons erbij (?) voor 1 persoon voor alle sats/providers/kanalen haast niet te doen maar voor een 30tal zenders is dat best bij te houden. Zeker als je dagelijks zelf naar die kanalen kijkt.


Edited by theparasol, 3 July 2013 - 20:30.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Kanalenlijst Hans, 1 juli 2013 #24 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 3 July 2013 - 22:10

Voor één maintainer per bouquets zou leuk zijn, maar er zijn zo'n momenten waarbij je gewoon hoorndol wordt van hun veranderingen.

 

Neem nu tv vlaanderen deze veranderen bijna sneller dan de zon kan op of ondergaan de laatste tijd. Hun eigen officiële gepubliceerde lijsten lopen achter en zijn reeds achterhaald de dag dat ze verschijnen.

 

Als je dan ten einde raad zelf scanned heb je nog een ander resultaat dan hun lijsten. Die scan is dan wel ,juist maar na korte tijd veranderd het weer. Ik geef toe dat het bij tv vlaanderen echt extreem is nu. Maar ze zijn echter niet de enige. Ik heb zowat de indruk dat er een soort van wereld oorlog aangaande gebruik van zend rechten per satelliet aan de gang is.  bovendien wat je ook doet. Voor tv vl bv zelfs met een volledig lege kanaalijst beginnen transponder per transponder scannen , vier en vijf blijven verschijnen op 23.5 hoewel ze onbruikbaar zijn. 2be blijft verschijnen en werkt nog perfect maar wel gemeld als verdwijnend. enz ....  raak daar maar eens wijs uit.  Soortgelijke situaties zijn er een goed jaar geleden geweest voor HB 13 E deze is nu effen meer stabiel.  Maar astra op 19.2 en 23.5 is in volle verandering en ik vrees dat het nog wel een jaartje zal duren voor dat alles terug een beetje stabiel is.

 

Als klant van tv vlaanderen en telesat die nu van hetzelfde laken een pak is ben ik zeer ontevreden daardoor. Het is allemaal groep M7  .

 

Maar heb je al getracht hen te kontakteren  ? wel good luck dit lukt echt niet . Behalve als je een nieuw abbonement nodig hebt dat gaat wel voor het overige nadda.  Dat is uiteraard niet voor niets.

 

Spijtig genoeg blijkt dit de nieuwe trend te zijn ,, eerst abbonement verkopen  en ... geen service  o ja ze blijven basic diensten geven maar zeer gelimiteerd. Net voldoende om geen zwaar process aan hun broek te hebben.

 

Bovendien is er,  in België althans geen waardig alternatief op gebied van satelliet tv het enige dat we hebben officieëel toegelaten ,is tv vlaanderen en telesat. Al de rest (zelfs als ik abb op canaal digitaal zou nemen) is illegaal.

 

De mogelijkheden zonder satelliet is in België onbetaalbaar en extreem duur.

 

De prijzen bij telenet voor digitale tv zijn echt exorbitant bovendien slechts voor één tv en dan met een buitengewoon archaische box genaamd digibox

Die box heeft zowat jawel 3 volle minuten nodigen om te booten in beste geval maar gemiddeld 5. Valt zowat elke 6 maanden compleet dood. O ja je kan hem snel vervangen bij één der tv shops die ook telenet tv verhandelen verkopen. Daar moet je dan wel een tweetal uren aanschuiven in de rij want U probleem treft zo vele klanten. Krijg je een nieuwe box maar al je opgenomen progamma's ben je kwijt enz......

 

Belgacom ?? wel via adsl of nu sdl of zoiets in de aard ? als je één programma in hd bekijkt moet je het stellen met een maximale internet upload download van + - 125 Bps  (geen K wel degelijk Bps) good luck .

 

De beste oplossing is een goed werkende bestaande lijst te gebruiken en deze dan aan te passen met de laatste veranderingen. De tuner scanner bij openpli werkt voor een dm8000 toch zeer goed. Dus eigenlijk geen probleem. Enkel een beetje last .

 

Kijk je nadien tv van je zelf getunde bouquets en je zapt alles ok wel dan is het nog veel leuker, raar maar waar :P



Re: Kanalenlijst Hans, 1 juli 2013 #25 hro

  • Senior Member
  • 2,693 posts

+786
Excellent

Posted 4 July 2013 - 06:15

de vraag is natuurlijk, wie houdt er het centrale toezicht op dat de lijst compleet werkend blijft

Dat bedoel ik maar. De lijst zijn alle boeketten. Als maker A (boeket NL) een muziekzender plaatst dan moet deze ook door maker F (boeket Muziek) worden geplaatst... enzovoort. Je moet iemand hebben die een overall overzicht heeft.

 

En hoeveel boeketten wil je bijhouden? Die nu in Kanalenlijst Hans staan zijn er ook gekomen aan de hand van wensen kijkers (denk aan Syfy- en Humor-boeket).

Wat doen we met de rotatinglijst..? Dat zijn er veel...


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans, 1 juli 2013 #26 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 4 July 2013 - 10:19

Je kunt een bepaald kanaal tags meegeven in welk bouket deze voorkomt.

Als hij in 1 bouket aangepast wordt veranderd hij dus in alle andere boukets (voor de hele community tenminste als deze wijziging approved wordt door een van de maintainers)

De te ontwikkelen plugin regelt welke bouket(s) de box laat zien. Je abonneert je dus op 1 of meerdere boukets.

Dit kan met een handige "selectiehulp wizard" in de plugin op basis van je sat positities en vraag antwoordspelletje welke kaarten je hebt.

 

Anyway, het is maar een idee hoor. Als ik de enige ben die er wat meerwaarde in ziet blijft het gewoon een leuke idee maar niet meer dan dat ;)


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Kanalenlijst Hans, 1 juli 2013 #27 hro

  • Senior Member
  • 2,693 posts

+786
Excellent

Posted 4 July 2013 - 17:37

het idee is zeer goed... de vraag is alleen wie het 'even' gaat uitwerken... ik heb daar geen tijd voor.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans, 1 juli 2013 #28 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,905 posts

+1,787
Excellent

Posted 4 July 2013 - 20:25

Ik was zoiets lang geleden al van plan (zo ben ik bij PLi verzeild geraakt ;)), ik denk dat het design nog wel ergens te vinden is.

 

Idee was toen om een website te maken, waar je een account kon aanmaken. In een database alle kanalen, en aan kanalen kon je allerlei tags hangen, zowel systeem gegenereert (bv orbital, package, talen, encoding, dus zaken die je bv van een KingOfSat kunt plukken) als door gebruikers toegevoegd. Die tags kon je vervolgens weer kon gebruiken om lijsten te laten genereren.  En automatisch laten bijwerken. Komt er bv een zender bij met de tag "CDS", en je hebt daar een bouquet voor, dan wordt deze zender automatisch bij in de lijst geplaatst.

 

Per account kon je meerdere lijsten aanmaken (evt met andere criteria). Via een plugin op de box (account en lijstnaam ingeven) kon je dan automatisch de lijst in de box laten bijwerken.

 

Dit systeem kon ook gekoppeld worden aan het XMLTV epg systeem, zodat er automatisch voor alleen de zenders in je custom lijst de EPG data werdt geladen.

 

Er was zelfs ook het plan om op die site ook EPG data te tonen, zodat je remote timers kon inschieten, via allerlei criteria (ik praat hier E1/DM7000 tijdperk, lang voordat er zoiets als webif en autotimer bestond :)).

 

Ik ben er alleen nooit aan toe gekomen om dit ook te realiseren... <_<


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kanalenlijst Hans, 1 juli 2013 #29 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 4 July 2013 - 21:27

Het grootste obstakel voor deze functionaliteit is wat mij betreft dat je een toplevel bouquet file nodig hebt, die de bouquetten in de juiste volgorde zet.
Eigenlijk zou je losse bouquetfiles willen kunnen downloaden.
Dat maakt het ook makkelijker om dan bijvoorbeeld kabel / terrestrial bouquetten toe te voegen aan bestaande sat lijsten.

Losse bouquet files door e2 laten inlezen is op zich simpel te doen, maar we moeten iets verzinnen wat bepaalt in welke volgorde de bouquetten komen te staan.

Re: Kanalenlijst Hans, 1 juli 2013 #30 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,905 posts

+1,787
Excellent

Posted 4 July 2013 - 21:39

Die (initiele) volgorde is denk ik wat minder relevant als je die makkelijk kunt aanpassen (op de box), en er voor zorgt dat er aan de locatie van een bestaand bouquet bij een update niks veranderd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kanalenlijst Hans, 1 juli 2013 #31 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 4 July 2013 - 23:16

Nou toplevel lijkt me niet direct strikt nodig aangezien je met de afstandsbediening zelf heel eenvoudig complete boeketten kunt verplaatsen.

Dan opteer ik voor losse boeketten of zelfs channels downloaden die voldoen aan bepaalde query die de plugin afvuurt op de database server.

Is een boeket nog niet aanwezig zou je Initieel een alfabetische volgorde kunnen hanteren.

Als die dan vervolgens niet meer aangepast worden door de plugin is het al klaar.

 

Ik zit alleen met die plugin in mijn maag, kijk ik programmeer wel eens wat maar zo'n python plugin van scratch opzetten kost me te veel tijd.

Ik zou niet eens weten wat "de beste" approach is om bepaalde essentiele functies uit te voeren (bv fetchen van website of wellicht beter mysql database op een webserver)

Staat er eenmaal een bare metal dan lukt het me wel om daar extra functionaliteit aan toe te voegen.

 

Misschien maar eens klein beginnen en eerst een goede record structuur voor de database tabellen opzetten.

Dus wellicht inventariseren wat we nodig zijn aan data per zender en hoe we dat vervolgens in database prakken.

 

type zender: dvb-s, dvb-s2, dvb-c, dvb-t

zender talen: nederlands, engels ... duits

zendernaam nederlandse naam, engelse naam, duitse naam

lid van boeket: Nederlands, Engels, Duits, muziek, film, {bedenk en vul zelf maar lekker aan in de toekomst}

picon: {image}

Gecodeerd: ja/nee

Decodeerbaar met {type kaarten / abbo}

PMT gegevens (caid/provid/ecmpid)

Sat positie, dvb-c regio, dvb-t regio

Ondertitel aanwezig, type, talen

Frequentie, transponder, {alle noodzakelijke technische pruttel om af te stemmen}


Edited by theparasol, 4 July 2013 - 23:18.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Kanalenlijst Hans, 1 juli 2013 #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,905 posts

+1,787
Excellent

Posted 5 July 2013 - 10:08

Aan de web kant kan ik wel e.e.a. betekenen, dat is mijn core business. Erg ingewikkeld is dat niet.

De source van de website kan in een public repo, dus iedereen die wil kan dan meewerken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: settings

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users