Jump to content


Photo

PLI 3.0 voor VU+ Duo2


  • This topic is locked This topic is locked
44 replies to this topic

Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #21 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 3 July 2013 - 07:26

Vergeet niet dat de andere teams hun images volledig baseren op OpenPLi.

1- Daarvoor is het niet nodig dat PLi zelf de box ondersteunt (zie de vele PLi-based images voor hardware die PLi niet ondersteunt);

2- Vergis je niet in het aantal OI-based images voor VU-hardware. Als ik zo de forums eens na loop, zijn er daarvan veel meer gebruikers (onbegrijpelijk, maar goed....).

 

PS: Wellicht is het een  goede optie als een ieder doet waar hij goed in is: PLi in het verder ontwikkelen van PLi-E2 en andere teams met het (daarmee) ondersteunen van hardware.

Iedereen tevreden lijkt mij zo: de teams doen wat zij leuk vinden en gebruikers hebben de beschikking over een veelvoud aan images.

 

Ook dit is een optie, zat zelf echter meer te denken aan inderdaad een stop op ontwikkelingen van nieuwe en bestaande images voor Vu+. Dit misschien ook wel netjes mededelen aan Vu+ (weet niet hoe de verhoudingen precies liggen) en dit besluit ook wereldkundig maken. geloof mij als dat een dergelijk besluit bij zowel gebruikers als Vu+ inslaat als een bom. Met een beetje stuurwerk komt er dan heus wel een beweging tegen de houding van Vu+ opgang. 

Het team kan ook overwegen om hierover eens een poll op deze site op te zetten. iets van wij vinden de houding van Vu+ niet langer werkbaar om het door ons gewenste niveau van ontwikkeling voor alle nieuwe en bestaande OpenPLi images voor Vu+ nog langer te ondersteunen voor zowel nieuwe als bestaande boxen. Wij snappen dat het voor alle huidige gebruikers bijzonder vervelend is. Wij zijn echter op een punt aangekomen dat OpenPLi om tot een werkbare oplossing voor Vu+ boxen en haar gebruikers te komen dusdanige aanpassingen moet maken die buiten de scope van OpenPLi vallen. 

Vervolgens kun je wat stellingen om te stemmen plaatsen en als je een beetje humor hebt kun je nog kijken of een leverancier van een andere box bereid is een goede korting te geven aan overstappers. Immers op dit moment staan best de nodige Duo gebruikers op het punt om een andere box aan te gaan schaffen. Misschien zoiets oppakken via de importeur samen met een fabrikant. Je kunt nu stellen dat OpenPLi sturend aan het worden is op een merk maar als je goed in de spiegel durft te kijken doen ze dat al lang.

 

Wacht dan de reactie van Vu+ maar eens af. Als ze echt arrogant zijn negeren ze het of ze worden bang en gaan in ieder geval voor de komende maanden hun werk beter doen. 

 

Het is maar een idee dus don't shoot the messenger please!


ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #22 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,052 posts

+298
Excellent

Posted 3 July 2013 - 07:37

PS: Wellicht is het een  goede optie als een ieder doet waar hij goed in is: PLi in het verder ontwikkelen van PLi-E2 en andere teams met het (daarmee) ondersteunen van hardware.
Iedereen tevreden lijkt mij zo: de teams doen wat zij leuk vinden en gebruikers hebben de beschikking over een veelvoud aan images.

Ik vind het prima, dat sluit ook mooi aan bij OpenEmbedded - een "core" vanuit de community, een "OpenPLi" image/distribution en een machine-specifieke overlay die door de fabrikant verzord wordt. Als de fabrikant (of hobbyclub - dat kan ook) een overlay publiceert via een publieke git repository, kan iedereen daar gebruik van maken. En dan hoeven er ook geen "patches" meer over en weer te worden gestuurd.

Helaas blijken de fabrikanten die visie niet echt te delen. Vreemd genoeg baseert VU hun fabrieks image op dat van concurrent DMM, wat ik ook juridisch en ethisch gezien een dubieuze keuze vind.

Als iemand - fabrikant of hobbuclub - een "overlay" op wil zetten voor ondersteuning van hardware, wil ik daarbij wel helpen. De huidige OpenPLi opzet leent zich (nog) niet echt voor deze structuur overigens, maar dat is eenvoudig aan te passen.
Real musicians never die - they just decompose

Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #23 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 July 2013 - 07:57

Ik ben het volledig met je eens dat de keuze van VU+ zich op DMM te baseren uiterst merkwaardig is. Ik kan daar met de beste wil van de wereld geen verklaring voor verzinnen.

 

Ik ben bang dat het idee van 'een overlay' die door fabrikanten verzorgd wordt het niet gaat worden. Per slot van rekening heeft (bij mijn weten) geen enkele fabrikant dat ooit gedaan (en ET/XP moet je daarbij niet meetellen, omdat die eenvoudigweg volledig op PLi gebaseerd zijn).

 

Maar kijk nu b.v. eens hoe de OE-Alliance in de praktijk werkt: een elftal teams heeft zich daarbij aangesloten, wat in de praktijk betekent dat 'het werk' aardig verdeeld is. Zo hoeft er, om maar een voorbeeld te geven, slechts eenmaal een patch gemaakt te worden om een driver update door te voeren en alle aangesloten imagebouwers gebruiken die automatisch.

En naast deze gemeenschappelijke OE heeft elke imagebouwer de volledige vrijheid om zijn eigen E2 te maken en zo zijn eigen image samen te stellen.

Het OE-samenwerkingsverband (waar trouwens ook Xtrend lid van is) heeft geleid tot een behoorlijke daling van de werklast voor alle leden, terwijl er nog geen enkel nadeel aan het licht is gekomen.

Overigens is VU+ bij herhaling uitgenodigd lid te worden, maar er is zelfs geen antwoord op gekomen.

 

Het lijkt (mij) dus geen slecht idee als ook PLi lid van dat samenwerkingsverband zou worden: dat scheelt in het werk en (het grootste deel van) de aanpassingen aan specifieke hardware hoeven dan niet meer door PLi te worden uitgevoerd.

 

Uiteraard gaat het om het eindresultaat: woordvoerders van PLi hebben herhaaldelijk aangegeven voornamelijk geïnteresseerd te zijn in de verdere E2-ontwikkeling en zich niet te willen bezighouden met allerlei hardware specifieke zaken. En gebruikers zijn geïnteresseerd in een ruime keuze uit images.

Het beste van twee werelden?



Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #24 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 3 July 2013 - 08:30

Ik ben het volledig met je eens dat de keuze van VU+ zich op DMM te baseren uiterst merkwaardig is. Ik kan daar met de beste wil van de wereld geen verklaring voor verzinnen.

 

Ik kan dat (denk ik) wel.

Ten tijde van het uitkomen van de 1e VU+ was er alleen nog maar DMM, VU+ was dus de 1e welke de concurrentie aan ging met DMM.

Wat is er dan makkelijker (en geeft de meeste winst) om zoveel mogelijk te jatten van anderen? Beter goed gejat dan slecht bedacht moeten ze gedacht hebben.

 

En blijkbaar hebben ze zelf niet zoveel development kennis in huis getuige de steken die ze nog steeks laten vallen, maar toegeven, de VU+ Duo 2 is een prachtige box om te zien, maar ik hou mijn hart vast.



Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #25 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 July 2013 - 08:37

Ik ben het volledig met je eens dat de keuze van VU+ zich op DMM te baseren uiterst merkwaardig is. Ik kan daar met de beste wil van de wereld geen verklaring voor verzinnen.

 

Ik kan dat (denk ik) wel.

Ten tijde van het uitkomen van de 1e VU+ was er alleen nog maar DMM, VU+ was dus de 1e welke de concurrentie aan ging met DMM.

Wat is er dan makkelijker (en geeft de meeste winst) om zoveel mogelijk te jatten van anderen? Beter goed gejat dan slecht bedacht moeten ze gedacht hebben.

Jawel, als startpunt is dat zeer wel verklaarbaar/denkbaar. En per slot van rekening hebben alle image bouwers precies hetzelfde gedaan.

Maar wat ik bedoel aan te geven, is dat ik niet snap dat men dat nu niet achter zich heeft gelaten. Daarvoor zijn er immers vele opties.

Dat geldt trouwens ook voor de feeds die VU+ aanbiedt in zijn OI: dat is gewoon de DMM-plugin feed......

 

Maar je hebt gelijk: kijkend naar wat VU+ afgeleverd heeft aan eigen ontwikkeling, zou het inderdaad best eens kunnen zijn dat zij niet anders kunnen.

Maar juist dan zou ik zeggen dat dat een prima argument is om zich aan te sluiten bij de OE-alliance: dan wordt immers (vrijwel) alles voor hen gedaan. Dan hoeven zij op softwaregebied echt alleen nog maar (!) de drivers te ontwikkelen.

Helaas ....



Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #26 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,612 posts

+694
Excellent

Posted 3 July 2013 - 09:31

Maar juist dan zou ik zeggen dat dat een prima argument is om zich aan te sluiten bij de OE-alliance: dan wordt immers (vrijwel) alles voor hen gedaan.

Feitelijk blijft het eigenlijk gewoon een voortborduursel op wat OpenPLi ooit heeft opgebouwd. En de kwaliteitcontrole is ook ver toe zoeken (die is er eigenlijk niet en dat kon ook niet als 11 teams er lusteloos op los kunnen blijven committen).


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #27 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 July 2013 - 10:04

Maar juist dan zou ik zeggen dat dat een prima argument is om zich aan te sluiten bij de OE-alliance: dan wordt immers (vrijwel) alles voor hen gedaan.

Feitelijk blijft het eigenlijk gewoon een voortborduursel op wat OpenPLi ooit heeft opgebouwd. En de kwaliteitcontrole is ook ver toe zoeken (die is er eigenlijk niet en dat kon ook niet als 11 teams er lusteloos op los kunnen blijven committen).

Net zoals PLi voortborduurt op wat anderen ooit hebben gemaakt: dat geldt voor OE en E2.

Zo gaat dat natuurlijk altijd.

 

En ik heb geen idee wat er loos is met de kwaliteitscontrole? Zijn er problemen geconstateerd dan?

En in ieder geval is het zo dat er tussen alle teams veel contact is; in feite is het dus één groot team. En er wordt al zeker niet 'lusteloos' gecommit  LOL LOL

Ik begrijp niet welk 'probleem' je nu hebt verzonnen; zoals gezegd zijn er in de praktijk geen nadelen geconstateerd. Integendeel.



Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #28 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,612 posts

+694
Excellent

Posted 3 July 2013 - 10:24

Inderdaad... Zolang er in de praktijk geen problemen zijn, is er feitelijk niets aan de hand...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #29 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 July 2013 - 10:28

Inderdaad... Zolang er in de praktijk geen problemen zijn, is er feitelijk niets aan de hand...

Precies. En het draait al een tijdje zo.

Wellicht dus alsnog toetreden en er ook van profiteren?


Edited by SatKiekerd, 3 July 2013 - 10:29.


Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #30 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 3 July 2013 - 10:55

Wellicht dus alsnog toetreden en er ook van profiteren?

Wij doen dit niet om te profiteren, we doen liever gewoon wat we zelf leuk vinden.

Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #31 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 July 2013 - 11:07

Wellicht dus alsnog toetreden en er ook van profiteren?

Wij doen dit niet om te profiteren, we doen liever gewoon wat we zelf leuk vinden.

Ik meende toch echt dat ik duidelijk had gemaakt dat ook te bedoelen: je profiteert ervan omdat je dan juist precies kunt doen wat je leuk vindt.

Je had mijn uitgebreide toelichting (zie http://openpli.org/f...ndpost&p=359446) niet gelezen?



Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #32 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 3 July 2013 - 12:47

Satkiekerd, ik denk dat je het zo moet zien.

 

De OE-alliance zal zeker goed werk leveren met de vele teams, zodoende is de OE-alliance een schip met meerdere kapiteins aan boord.

Wij willen graag onze PLi boot blijven, dat is de voorkeur van elk lid van ons team, en zelfs dan nog hebben we achter de schermen vaak overleg welke route we gaan varen.

Onze bemanning kent elkaar al jaren persoonlijk, één á tweemaal per jaar hebben we gelijktijdig verlof en gaan we aan de wal de bloemetjes buiten zetten. (bij wijze van spreken natuurlijk)

 

Maar dat is juist de kracht van ons team en daar zijn wij zuinig op.



Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #33 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 July 2013 - 13:07

Uiteraard is het ieders goed recht om de eigen koers uit te zetten. Gelukkig wel!

En het mooie is nu juist, dat alle teams ondanks.dankzij deze samenwerking volledig hun eigen image blijven bouwen. En daarvoor heeft niemand iets hoeven inleveren, ook geen zelfstandigheid.

 

En het is dus beslist geen schip met meerdere kapiteins; het is een teamverband. Of heeft PLi (als teamverband) meerdere kapiteins?

 

Maar ik vind wel, dat als PLi van (het werk van) deze alliantie geen gebruik maakt, er dan ook niet geklaagd moet worden over

1- 'we krijgen nooit iets terug', want het aanbod om iets (en zelfs heel veel) terug te krijgen, heeft PLi dan zelf afgeslagen. En

2- de regelmatig gehoorde klachten om zaken aan hardware te moeten aanpassen zijn dan ook niet terecht. Want ook daar geldt dan dat het aanbod om van het werk van anderen gebruik te maken is afgeslagen.

 

 

 

PS: Dit hele verhaal laat natuurlijk onverlet dat VU+ aan zijn drivers moet werken......


Edited by SatKiekerd, 3 July 2013 - 13:11.


Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #34 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 3 July 2013 - 16:13

Het is maar net van welke kant je het wilt bekijken, voor beide is iets te zeggen.

Er is binnen het team uitgebreid over gesproken.

De conclusie was simpel, wij zien geen heil in de OE alliance.

Dan kun je van alles aandragen maar daar staat het team achter.

 

Laten we er hier maar over stoppen, het draagt niets bij aan dit topic.



Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #35 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 3 July 2013 - 19:46

En het is dus beslist geen schip met meerdere kapiteins; het is een teamverband. Of heeft PLi (als teamverband) meerdere kapiteins?

 

Dat is nou juist de waarde van ons team, we hebben helemaal geen kapitein(s), een ieder is een tandje van het tandwiel en zo houden we in een vreindenclubje de boel draaiende.

 

Laten we er hier maar over stoppen, het draagt niets bij aan dit topic.

 

Laat ik me hier maar bij aansluiten, zijn wijze woorden.



Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #36 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,492 posts

+118
Excellent

Posted 3 July 2013 - 20:00

AMEN!  :)


on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #37 Autodelta

  • Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 3 July 2013 - 20:53

Het is geweldig kunnen twee dubbele tuners in :D

 

Op deze site is de Vu+ Duo2 leverbaar en voor 15 euro extra incl PLi  :wub:

 

EDIT: COMMERCIELE LINKEN ZIJN NIET TOEGESTAAN, ZIE ONZE HUISREGELS!!!


Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13


Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #38 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 3 July 2013 - 20:57

Bedankt, weten we in elk geval waar we hem niet moeten bestellen (!)

 

Denken we ook even aan de openpli sponsoren: www.hebasat.nl

Tenminste vorig jaar was hij het nog wel ;)


Edited by theparasol, 3 July 2013 - 21:02.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #39 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,492 posts

+118
Excellent

Posted 3 July 2013 - 21:14

Bedankt, weten we in elk geval waar we hem niet moeten bestellen (!)

 

Denken we ook even aan de openpli sponsoren: www.hebasat.nl

Tenminste vorig jaar was hij het nog wel ;)

 

nog steeds....


on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #40 Autodelta

  • Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 3 July 2013 - 23:33

Ik geef aan met een url dat de Duo2 incl PLi 3.0 te krijgen is, commercieel irrelevant zelfs bij de Habesat is het nog goedkoper te verkrijgen.
Was meer als humor bedoeld.

 

Zonder het topic te verkrachten zie ik graag dat er een image komt voor deze mooie nieuwe box.

 

En als er geen PLi image voor deze box komt zullen er velen niet een aanschaffen en wachten op een altenatief.

 

Als Vu+ zo arrogant is dat ze denken dat ze met de standaard Vu+ image het product aan de man kunnen brengen, gaan ze dat zwaar merken met de verkoop aantallen.


Ik moet de eerste Vu+ gebruiker nog tegen komen die met de standaard image draait.

 


Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13



3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users