De afgelopen twee dagen, heb ik twee keer een probleem gehad met de kaartlezers in een ET-9500. Heb dit ook al vroeger gehad maar dan zeer sporadisch
De symptomen:
Plotseling bevriest het beeld. Alle kanalen, behalve de FTA blijven zwart.
Een probleem dus met de decodering.
Wanneer ik ga kijken naar Oscam staat er in de kaartlezer status: ERROR - geen kaart en dit voor mijn beide kaarten. (ik heb twee TVV kaarten omdat ik hier nogal wat onvangers heb staan).
De kaarten eruit halen en terug steken heeft geen effect.
Oscam herstarten heeft ook geen effect. Oscam kan niet meer lezen van de interne kaartlezers.
Trouwens toen ik nog CCcam gebruikte heb ik dit ook enkele malen gehad.
Het enige dat helpt is de box volledig herstarten. Hierna worden de kaarten opnieuw herkend en openen ook weer alle kanalen.
Ik heb dit al eens vroeger beschreven, maar meteen werd erop gesprongen met de mededeling, je doet aan kaart sharing. Jouw kaarten zijn niet in orde, ze zitten in strafmode en meer van deze fraaie beschuldigingen. Ik kan U verzekeren dit is niet het geval.
De kaarten zijn netjes geudatet (nu 03-09-2013)
Ik denk eerder aan een fout van mijn box. De poorten /dev/sci1 en /dev/sci0 zijn niet meer bereikbaar op het moment van de fout.
Alleen weet ik niet hoe ik dit kan opvragen in linux, zodat ik dit kan bewijzen. (in windows weet ik dit wel).
Kan iemand mij hierbij helpen?
Zou de aanschaf van een Smargo kaartlezer en aansluiten via USB kunnen helpen?
Ee reparatie van de box is een optie als ik kan bewijzen dat de sci poorten off-line gaan. Alleen het gebeurt zo onregelmatig dat aantonen dat dit de fout is moeilijk is. Daarom Smargo readers zouden wel eens een gemakkelijkere (en misschien zelfs een goedkopere) oplossing kunnen zijn.
Willy