Jump to content


Photo

Voorkomen dat je eigen zenderlijst overschreven wordt na een update.


  • This topic is locked This topic is locked
4 replies to this topic

#1 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 21 July 2013 - 09:16

Blijkbaar zijn er nog steeds gebruikers die niet beseffen dat ook de zenderlijst, als daar wijzigingen voor zijn, ge-update wordt als je een firmware update uitvoert, waardoor eigen wijzigingen overschreven worden. En vervolgens spreken zij, mijn inziens althans, onterecht hun ergernissen daarover uit.

Daarom nog maar eens een simpele oplossing om dit te voorkomen.
1. Plaats vanuit de image de gewenste zenderlijst in de box.
2. Haal deze zenderlijst met Dreamset of Dreamboxedit naar je PC.
3. Dé-installeer vanuit de image de eerder geplaatste lijst via menu - applicaties - rode toets - settings - Henksat of eender welke lijst - ok.
4. Bewerk je lijst op de pc naar jouw eigen idee.
5. Upload de zojuist aangepaste lijst weer terug naar jouw box.

En bij een firmware update blijft jouw lijst intact.

Wat ook had gekund, voordat iemand gaat mopperen, is om je eens iets meer te verdiepen in de (on)mogelijkheden van Linux gebaseerde settopboxen. :) Dan had de betreffende gebruiker geweten dat hij eenvoudig een kopie van zijn zenderlijst op zijn pc kan bewaren met eender welke zenderlijst editer. Als dan de lijst overschreven is, dan kan je altijd weer je eigen lijst terugplaatsen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Voorkomen dat je eigen zenderlijst overschreven wordt na een update. #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 21 July 2013 - 09:21

Wat ook had gekund, voordat iemand gaat mopperen, is om je eens iets meer te verdiepen in de (on)mogelijkheden van Linux gebaseerde settopboxen. :) Dan had de betreffende gebruiker geweten dat hij eenvoudig een kopie van zijn zenderlijst op zijn pc kan bewaren met eender welke zenderlijst editer. Als dan de lijst overschreven is, dan kan je altijd weer je eigen lijst terug plaatsen.

Ik vind dat het installeren van een (gratis...) zenderlijst een gunst is, die je mag accepteren of afwijzen. Met het installeren van een zenderlijst zeg je "ja" tegen de zenderindeling van een derde, dat doe je bewust. Als je daarna zelf wijzingen gaat maken, dan klopt dat dus niet met je eerdere intentie om een zenderlijst van een derde te gebruiken.

Daarom moet je dus heel goed nadenken of je dat eigenlijk wel wil, alle in een volgorde die een ander bepaalt. Zoja, prima, niks aan de hand. Zonee, dan is een zenderlijst misschien zowiezo niet zo'n goed idee.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Voorkomen dat je eigen zenderlijst overschreven wordt na een update. #3 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 21 July 2013 - 10:09

Ik stel voor dat we hier geen discussie gaan voeren, maar enkel de boodschap van Frenske als sticky laten staan.

Boodschap lijkt me helder in ieder geval.



Re: Voorkomen dat je eigen zenderlijst overschreven wordt na een update. #4 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 21 July 2013 - 10:47

Alternatief is om gewoon een (auto)backup te maken, de lijst verwijderen en dan de backup terug zetten. Effect is hetzelfde, maar je hebt er geen PC bij nodig.


Real musicians never die - they just decompose

Re: Voorkomen dat je eigen zenderlijst overschreven wordt na een update. #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 21 July 2013 - 10:58

Bij deze dan maar gelijk gesloten en een sticky van gemaakt. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users