Jump to content

Photo

OpenPli VU+ Duo2 support

• Please log in to reply
462 replies to this topic

Re: OpenPli VU+ Duo2 support #441 fredz

• Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 1 May 2014 - 07:09

Is de transcodingsetup plugin verdwenen van de Duo2? Mijn twee boxen hadden die, die is verdwenen, en ook niet meer in de feed te vinden. Hoe nu Transcoding doen?

Re: OpenPli VU+ Duo2 support #442 hemertje

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,503 posts

+118
Excellent

Posted 1 May 2014 - 07:11

gebruik de zoekfunctie eens ;)

on the Glassfibre 1GB DVB-C...

Re: OpenPli VU+ Duo2 support #443 fredz

• Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 1 May 2014 - 07:12

Ik had niet gepost als ik het antwoord had gevonden... Welke post bedoel je?

Re: OpenPli VU+ Duo2 support #444 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,489 posts

+397
Excellent

Posted 1 May 2014 - 07:46

Na een verse flash van de VU+ Duo2 is transcoding 'standaard' aanwezig in de image. Er moet een ding handmatig aangepast worden en dan werkt het al. Ik heb onlangs van iemand een workaround gekregen die bij mij resulteerde in een gelijk werkende situatie. Er is veel geschreven over transcoding, maar ik kon het ook niet zomaar 'even snel' vinden via de zoekfunctie.

Succes

Ik ga er van uit dat je de iPad gaat gebruiken om te kijken en dat je daar de Blackbox app op draait.

Nieuw geflashte image, daar hoef je niets op in te stellen. Default staat transcoding aan.
Je moet wel de bitrate nog goed zetten
/etc/enigma2/streamproxy.conf aanpassen, bitrate = 1000

Ik denk dat de default waarde op 500 zal staan en dat is niet genoeg.
Dat was nog een overblijfsel van de settings voor de Solo. Dat zou in de toekomst nog opgepakt worden dat de default waarde op de Duo2 wel op 1000 staat.

Dan start je op de iPad de Blackbox app.
Daar geef je het IP in van de Duo2
Type is Enigma2 (OpenWebif)
Zapmode zet je op Multituner.

Show HDtv channels moet je aan zetten

Bij authentication eventueel username root en jouw pwd ingeven.

En je zet transcoding aan, met als methode de interne transcode op de Duo2
Poort stel je in op 8002

Bij de Recordings stel je ook 8002 is als streaming port.

Dan moet je al beeld hebben op de IPad.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: OpenPli VU+ Duo2 support #445 hemertje

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,503 posts

+118
Excellent

Posted 1 May 2014 - 08:01

los daarvan wordt er ook vollop aan gewerkt:

http://openpli.org/f...coding-problem/

on the Glassfibre 1GB DVB-C...

Re: OpenPli VU+ Duo2 support #446 fredz

• Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 1 May 2014 - 08:37

Is het de "oplossing" van Frenske die je bedoelt? Is er dan helemaal geen "plug-in" meer te zien in de plugin-lijst? TranscodingSetup vind ik nergens meer. Of moet je manueel installeren?

Re: OpenPli VU+ Duo2 support #447 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,489 posts

+397
Excellent

Posted 1 May 2014 - 08:58

Als je eerst eens het voorgestelde scenario uittest, dan weet je of het werkt.

Zoals Hemertje al aangeeft wordt er nog steeds aan gewerkt, maar is de betreffende persoon nu lekker op vakantie en ligt dat 'even' stil.

Met het scenario wat ik voorstelde hoef je verder niets te installeren op de box. Het zit er al in en is actief. Dus de wijziging toepassen, eventueel even herstarten, en de app instellen.

Wat er in de toekomst nog gaat wijzigen, daar heb ik geen idee van.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: OpenPli VU+ Duo2 support #448 fredz

• Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 2 May 2014 - 07:19

Na een verse flash van de VU+ Duo2 is transcoding 'standaard' aanwezig in de image. Er moet een ding handmatig aangepast worden en dan werkt het al. Ik heb onlangs van iemand een workaround gekregen die bij mij resulteerde in een gelijk werkende situatie. Er is veel geschreven over transcoding, maar ik kon het ook niet zomaar 'even snel' vinden via de zoekfunctie.

Succes

Ik ga er van uit dat je de iPad gaat gebruiken om te kijken en dat je daar de Blackbox app op draait.

Nieuw geflashte image, daar hoef je niets op in te stellen. Default staat transcoding aan.
Je moet wel de bitrate nog goed zetten
/etc/enigma2/streamproxy.conf aanpassen, bitrate = 1000

Ik denk dat de default waarde op 500 zal staan en dat is niet genoeg.
Dat was nog een overblijfsel van de settings voor de Solo. Dat zou in de toekomst nog opgepakt worden dat de default waarde op de Duo2 wel op 1000 staat.

Dan start je op de iPad de Blackbox app.
Daar geef je het IP in van de Duo2
Type is Enigma2 (OpenWebif)
Zapmode zet je op Multituner.

Show HDtv channels moet je aan zetten

Bij authentication eventueel username root en jouw pwd ingeven.

En je zet transcoding aan, met als methode de interne transcode op de Duo2
Poort stel je in op 8002

Bij de Recordings stel je ook 8002 is als streaming port.

Dan moet je al beeld hebben op de IPad.

Ik heb dit geprobeerd - werkt niet. Poort 8002 blijft gewoon "gesloten", en het werkt niet op de iPad en niet via de web interface. Het bestand is er wel, maar er wordt duidelijk niets mee gedaan.

Re: OpenPli VU+ Duo2 support #449 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,489 posts

+397
Excellent

Posted 2 May 2014 - 07:52

Dan moet je het toch echt ergens bij jezelf zoeken. Hier werkte dat na het zo ingesteld te hebben (locaal) gelijk.

Ik heb het op dit moment met name over het locaal kunnen kijken. Remote is (nog) een ander verhaal.

Re: OpenPli VU+ Duo2 support #450 fredz

• Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 2 May 2014 - 07:58

Deze post http://openpli.org/f...ndpost&p=417776

heeft het opgelost.

Re: OpenPli VU+ Duo2 support #451 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,489 posts

+397
Excellent

Posted 2 May 2014 - 08:33

Dan ga ik ervan uit dat jij niet vers geflasht hebt, maar misschien ook een backup teruggeplaatst hebt.
Maar goed dat het in ieder geval opgelost is.

Re: OpenPli VU+ Duo2 support #452 fredz

• Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 2 May 2014 - 08:38

Dan ga ik ervan uit dat jij niet vers geflasht hebt, maar misschien ook een backup teruggeplaatst hebt.
Maar goed dat het in ieder geval opgelost is.

Ik gebruik gewoon elke maand de "Update" functie van OpenPLi...

Re: OpenPli VU+ Duo2 support #453 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,489 posts

+397
Excellent

Posted 2 May 2014 - 08:51

Dan had jij mijn posting dus niet goed gelezen. Ik begon met een 'nieuw geflashte image'.
En daarna loopt dat zoals beschreven.
Maar het is nu duidelijk voor iedereen waar het even mis ging in de communicatie. ;)

Re: OpenPli VU+ Duo2 support #454 fredz

• Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 2 May 2014 - 08:53

Zijn er eigenlijk nog recente zaken die door het "gewoon updaten" niet bijgewerkt worden? Drivers bijvoorbeeld, en hoe kan ik dat controleren?

Edited by fredz, 2 May 2014 - 08:54.

Re: OpenPli VU+ Duo2 support #455 dirocca

• Senior Member
  • 1,667 posts

+59

Posted 2 May 2014 - 09:12

normaal gezien hoef je niet te flashen, dit was een uitzonderlijk geval. ;)

drivers ed. worden meegenomen bij een software update.

grtz Philip

vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

Re: OpenPli VU+ Duo2 support #456 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,910 posts

+486
Excellent

Posted 2 May 2014 - 10:43

In dit geval is er sprake van oude pakketten welke de nieuwe pakketten in de weg zitten, en niet volledig overschreven worden door de update.

Dit kan dus ook niet met de reguliere update worden gedaan omdat de oude pakketten niet geheel verwijderd worden.

De enige manier is dat, wat Frenske duidelijk beschreven heeft, de STB schoon te flashen, dus ook geen autobackup en dergelijke.

Drivers worden wel in de reguliere update meegenomen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: OpenPli VU+ Duo2 support #457 fredz

• Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 2 May 2014 - 10:52

Nu werkt het. Maar ik vroeg me af of er nog dergelijke "oude" pakketten zouden staan. Kan ik dat ergens checken? Hoe check ik de drivers versies en zo?

Re: OpenPli VU+ Duo2 support #458 Actually

• Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 8 May 2014 - 07:01

Wellicht valt mijn eerste post compleet buiten de boot hier in deze thread, maar ik zit met een dringende newbie-aangelegenheid.

Gisteren kwam mijn nieuwe Vu+ duo2 aan. Voorheen had ik een Amiko Alien shd8900 (spark), maar die ging op een gegeven moment moeilijk doen met de canal digitaal authentificatie, had ook wat andere kleine issues, zodat ik in een luie bui de M7 801hd van canal digitaal liet aanrukken (alleen verzendkosten, als ik twee jaar lang abonnee blijf), niet beseffende dat die helemaal geen tweak-vrijheid toeliet (hoe op dat ding handmatig zenders instellen?).

Dus, gisteravond, moe van het werk overdag, de duo2 ingeschakeld en meteen de zenders laten zoeken. Duurde een uur, maar wel ruim 4000 zenders in de knip. Prima, maar nog geen canal digitaal zenders, hoewel ik daarop voorbereid was, want ik had iets gelezen over oscam en openpli en dergelijke, maar nog zonder een goed overzicht op de materie.

Toen heb ik de meest recente flash-versie van openpli gedwownload en op een stick gezet, maar mijn duo2 wil er niet mee booten. Hij herkent wel de stick, zo kon ik hem via de duo2 formatteren en ook inzien, maar booten (aan de usb-poort aan de voorzijde) wil hij niet.

Toen ik de bestanden bekeek, viel mij op dat een map "duo" heet, en niet "duo2", zoals de beschrijving suggereert dat het zou moeten zijn. Kan zo iets de oorzaak ervan zijn dat het niet werkt? Ik heb het nog niet geprobeerd, ben nu niet thuis, en excuses voor deze newbie-vraag in deze thread, waarin hij vermoedelijk niet thuis hoort (maar ik zag zo gauw geen beter geschikte mogelijkheid).

Re: OpenPli VU+ Duo2 support #459 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,340 posts

+1,803
Excellent

Posted 8 May 2014 - 07:25

Je hebt niet per ongeluk de image voor de VU+ Duo gedownload, in plaats van die voor de VU+ Duo 2?

Voor de duidelijkheid, je moet dus deze hebben: http://openpli.org/download/vuduo2/

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: OpenPli VU+ Duo2 support #460 Actually

• Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 8 May 2014 - 07:30

Oeps!

Nou je het zegt. Het zou zomaar kunnen. Het was al laat en ik was moe.

ik ga het vanavond gelijk proberen.

Dank je wel!

9 user(s) are reading this topic

0 members, 9 guests, 0 anonymous users