Jump to content


Photo

OpenPli VU+ Duo2 support


  • Please log in to reply
462 replies to this topic

Re: OpenPli VU+ Duo2 support #161 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,475 posts

+118
Excellent

Posted 16 August 2013 - 14:13

zag in engelstalig forum dat er iemand problemen had om cijfers & letters in te geven met AB.

ik heb dit net zelf ff getest en inderdaad dit is niet mogelijk, kan ook geen virtueel keybord oproepen.

 

 

grtz Philip

 

is inderdaad een probleem met de huidige VU+ drivers waar we zelf geen invloed op hebben


on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: OpenPli VU+ Duo2 support #162 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,475 posts

+118
Excellent

Posted 16 August 2013 - 14:15

Ok bedankt, jammer. Stap ik over.

 

de reden is dat het niet werkt met de huidige implementatie van anderen zoals het zou moeten zijn

hierdoor nemen we dit niet over in OpenPLi


on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: OpenPli VU+ Duo2 support #163 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 16 August 2013 - 14:27

zag in engelstalig forum dat er iemand problemen had om cijfers & letters in te geven met AB.

ik heb dit net zelf ff getest en inderdaad dit is niet mogelijk, kan ook geen virtueel keybord oproepen.

 

 

grtz Philip

 

is inderdaad een probleem met de huidige VU+ drivers waar we zelf geen invloed op hebben

hmm,cijfers & letters ingeven via AB was of is wel mogelijk in openpli3.0

 

 

grtz Philip


Edited by dirocca, 16 August 2013 - 14:27.

vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: OpenPli VU+ Duo2 support #164 troubles

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 19 August 2013 - 20:06

Goedeavond,

 

Ten eerste wil ik zeggen dat ik jullie vrijwilligerswerk enorm apprecieer. Omdat ik een noob ben in Linux ontvangers / OpenPli kan ik deze website/forum dus ook ontzettend goed gebruiken.  

 

Ontopic: Sinds vorige week heb ik een ook een VU Duo 2 voor in 'mijn ruimte' (lees: garage die verbouwd is). Voor mijn ouders heb ik al een heel tijd geleden een Xtrend ET9200 aangeschaft (bevalt prima). Echter heb ik hier ook 'last' van een paar kleine dingen met de VU Duo 2. Zo kan ik bijvoorbeeld bij de Xrend de optie Fast Scan gebruiken, bij de VU (nog) niet al weet ik niet waarom dat niet lukt (foutmelding zoeken mislukt !). Dat is dan ook gelijk het grootste minpunt. Ook gebruik ik voor de Xtrend het programmatje Dreambox Control Center. Als ik verbinding wil maken met de VU dan worden de blokjes FTP en Telnet connected wel groen maar als ik naar FTP ga dan is de lijst leeg (gebruikersnaam: root, wachtwoord leeg). Dit los ik ondertussen op door rechtstreeks verbinding te maken met FTP. Zoals hierboven ook staat kan ik met mijn AB geen letters typen.

 

Dan heb ik nog een vraag wat eigenlijk niet in dit topic thuis hoort maar ik denk wel dat ik hem hier mag stellen. Is het mogelijk om een zenderlijst vanuit DCC naar je computer te plaatsen (met de bedoeling om deze terug te zetten als er een update heeft plaatsgevonden) ? Zo ja, waar bevinden deze boeketten/lijsten zich in de FTP ?
Elders op dit forum heb ik gelezen dat het makkelijk zou zijn om met dreamboxEDIT een zenderlijst te maken en deze te uploaden naar je Linux ontvanger. Zojuist heb ik dus ook dreamboxEDIT gedownload maar ik kan er geen Belgische commerciële zenders in terug vinden (aangezien ik al 15 jaar in België woon vind ik het wel fijn dat ik ook de Belgische zenders gewoon kan kijken. Ook staan de nieuwe Fox zenders er nog niet in). Kans is overigens best groot dat ik iets doms doe :D. (En als het gaat om via DCC de zenderlijst te kopiëren naar de computer wat is dan het voordeel van dreamboxEDIT ?)

Kunnen jullie me hierbij verder helpen ?

 



Re: OpenPli VU+ Duo2 support #165 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 19 August 2013 - 21:15

De zenderlijsten staan gewoon op je ontvanger in de directory /etc/enigma2. Het gaat om de bestanden die beginnen met "userbouquet". Je kunt er een luxe programma als Dreamboxedit voor gebruiken, maar even gewoon met de hand bestandjes kopiëren werkt net zo goed.

 

Wat Fast Scan betreft, de ontvanger moet dat gewoon kunnen, doch de image voor de Duo2 is spiksplinternieuw. Behalve een nieuwe ontvanger is het ook een nieuwe Pli, versie 4. Ik denk dat het stof even neer moet dwarrelen, nog niet alles zal helemaal goed staan. Wacht een paar weken, en de fastscan zal weer werken.



Re: OpenPli VU+ Duo2 support #166 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 19 August 2013 - 22:06

Ter info.
Fast scan werkt uitstekend vanaf de eerste dag al.

Grtz Philip

vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: OpenPli VU+ Duo2 support #167 troubles

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 20 August 2013 - 17:13

@Zuppelan: bedankt voor je antwoord. Ik heb nu de userbouqet bestanden en het bestandje bouquets.tv van de Xtrend overgezet naar de VU DUO 2 .. nu heb ik het mapje 'Canal Digitaal' terug. Alleen staat er nu bijna overal <n/a>. Wat doe ik fout ?  In eerste instantie had ik een zenderlijst van ik geloof Henksat er op gezet zodat ik toch tv kon kijken. Ook zijn er een heel deel zenders bij die grijs zijn maar op de Xtrend wel gewoon werken.

 

@Dirocca: Hopelijk gaat het bij mij ook nog werken. Wellicht heb ik iets verkeerd gedaan bij de installatie van Pli ? Als ik weet wat ik mogelijk fout gedaan heb ga ik het opnieuw installeren.



Re: OpenPli VU+ Duo2 support #168 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 22 August 2013 - 14:20

ik krijg een GS bij software update.

 

Attached File  enigma2_crash_1377177141.log   17.01KB   40 downloads

 

iemand een idee?

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: OpenPli VU+ Duo2 support #169 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 22 August 2013 - 14:24

Lijkt op de herstart crash die ik ook krijg als je de lcd4linux versie van hierboven geinstalled hebt ;)


VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: OpenPli VU+ Duo2 support #170 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 22 August 2013 - 14:27

Lijkt op de herstart crash die ik ook krijg als je de lcd4linux versie van hierboven geinstalled hebt ;)

ja inderdaad deze heb ik ook geinstalleerd.

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: OpenPli VU+ Duo2 support #171 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 22 August 2013 - 14:31

voor de rest werkt deze versie van lcd4linux uitstekend.

wat is dan het probleem/oplossing?

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: OpenPli VU+ Duo2 support #172 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 22 August 2013 - 18:24

De lcd4linux van hier boven blijkt niet de boosdoener te zijn maar wel de lcd4linux Support uit de feed.

Grtz Philip

vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: OpenPli VU+ Duo2 support #173 troubles

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 22 August 2013 - 19:57

Mijn probleem is ook opgelost, ik had de tunerinstellingen niet goed staan waardoor de Fast Scan niet werkte. Nu werkt ie perfect ! Toch bedankt voor het meedenken :-).



Re: OpenPli VU+ Duo2 support #174 henor

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 24 August 2013 - 10:42

Hallo,

 

Heb zojuist openpli op mijn duo2 gezet. Wil graag wireless verbinden met het netwerk, maar zie in het netwerkmenu alleen een optie om via een bedrade verbinding connectie te maken. Waar is de WLAN optie?



Re: OpenPli VU+ Duo2 support #175 mny2526

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 25 August 2013 - 18:42

Hallo ik heb openpli 4 gedownload nu kan ik niet in mijn box komen (xp1000) er wordt gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd als ik ftp wil in ga. enig idee wat de w8woord is of hoe ik het kan oplossen?



Re: OpenPli VU+ Duo2 support #176 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 25 August 2013 - 18:46

@Zuppelan: bedankt voor je antwoord. Ik heb nu de userbouqet bestanden en het bestandje bouquets.tv van de Xtrend overgezet naar de VU DUO 2 .. nu heb ik het mapje 'Canal Digitaal' terug. Alleen staat er nu bijna overal <n/a>. Wat doe ik fout ?  In eerste instantie had ik een zenderlijst van ik geloof Henksat er op gezet zodat ik toch tv kon kijken. Ook zijn er een heel deel zenders bij die grijs zijn maar op de Xtrend wel gewoon werken.

 

Excuus voor het late antwoord: <n/a> betekent dat het apparaat geen frequentiegegevens van die zender heeft. Je kunt even de satelliet scannen of ook het bestand lamedb meekopiëren (daar staan de frequentiegegevens van alle zenders in).



Re: OpenPli VU+ Duo2 support #177 troubles

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 25 August 2013 - 19:01

Hallo ik heb openpli 4 gedownload nu kan ik niet in mijn box komen (xp1000) er wordt gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd als ik ftp wil in ga. enig idee wat de w8woord is of hoe ik het kan oplossen?

 

Gebruikersnaam: root .. wachtwoord leeg laten .. (bij mij althans)

 

 

@Zuppelan: bedankt voor je antwoord. Ik heb nu de userbouqet bestanden en het bestandje bouquets.tv van de Xtrend overgezet naar de VU DUO 2 .. nu heb ik het mapje 'Canal Digitaal' terug. Alleen staat er nu bijna overal <n/a>. Wat doe ik fout ?  In eerste instantie had ik een zenderlijst van ik geloof Henksat er op gezet zodat ik toch tv kon kijken. Ook zijn er een heel deel zenders bij die grijs zijn maar op de Xtrend wel gewoon werken.

 

Excuus voor het late antwoord: <n/a> betekent dat het apparaat geen frequentiegegevens van die zender heeft. Je kunt even de satelliet scannen of ook het bestand lamedb meekopiëren (daar staan de frequentiegegevens van alle zenders in).

 

Geen probleem. Daar ik de tunerinstellingen niet goed had staan kon ik geen fastscan uit laten voeren. Inmiddels is dit probleem opgelost en heb ik ook de gebruikelijke Canal Digitaal lijst weer terug. Helemaal toppie dus !

Nou heb ik nog wel een ander vraagje: ik gebruik de backup applicatie om elke dag een auto-backup te maken. Als ik een software update heb uitgevoerd en ik wil de zenderlijst terug van voor de update, kan ik dan dit bestand op de 1 of andere manier gebruiken om enkel de zenderlijst zo terug te plaatsen ? Of kan ik dan beter de userbouqet bestanden op de computer zetten en deze via ftp terug zetten ?

 


Edited by troubles, 25 August 2013 - 19:05.


Re: OpenPli VU+ Duo2 support #178 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 25 August 2013 - 19:18

Beiden kan. Als je flasht, dan zal als het goed is de backup op de harde schijf worden aangetroffen en worden automatisch je boeketten hersteld. De userbouquet-bestanden kopiëren en later terug zetten werkt ook.



Re: OpenPli VU+ Duo2 support #179 mny2526

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 25 August 2013 - 19:40

Bedankt voor je snelle reactie maar leeg laten helpt niet, weet je toevallig een andere oplossing

 

Hallo ik heb openpli 4 gedownload nu kan ik niet in mijn box komen (xp1000) er wordt gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd als ik ftp wil in ga. enig idee wat de w8woord is of hoe ik het kan oplossen?

 

Gebruikersnaam: root .. wachtwoord leeg laten .. (bij mij althans)

 

 

@Zuppelan: bedankt voor je antwoord. Ik heb nu de userbouqet bestanden en het bestandje bouquets.tv van de Xtrend overgezet naar de VU DUO 2 .. nu heb ik het mapje 'Canal Digitaal' terug. Alleen staat er nu bijna overal <n/a>. Wat doe ik fout ?  In eerste instantie had ik een zenderlijst van ik geloof Henksat er op gezet zodat ik toch tv kon kijken. Ook zijn er een heel deel zenders bij die grijs zijn maar op de Xtrend wel gewoon werken.

 

Excuus voor het late antwoord: <n/a> betekent dat het apparaat geen frequentiegegevens van die zender heeft. Je kunt even de satelliet scannen of ook het bestand lamedb meekopiëren (daar staan de frequentiegegevens van alle zenders in).

 

Geen probleem. Daar ik de tunerinstellingen niet goed had staan kon ik geen fastscan uit laten voeren. Inmiddels is dit probleem opgelost en heb ik ook de gebruikelijke Canal Digitaal lijst weer terug. Helemaal toppie dus !

Nou heb ik nog wel een ander vraagje: ik gebruik de backup applicatie om elke dag een auto-backup te maken. Als ik een software update heb uitgevoerd en ik wil de zenderlijst terug van voor de update, kan ik dan dit bestand op de 1 of andere manier gebruiken om enkel de zenderlijst zo terug te plaatsen ? Of kan ik dan beter de userbouqet bestanden op de computer zetten en deze via ftp terug zetten ?

 

 



Re: OpenPli VU+ Duo2 support #180 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,458 posts

+43
Good

Posted 25 August 2013 - 20:05

Je moet even met telnet een password zetten:

 

obelix ~ # telnet <naam of ip van je box> <enter>

Trying 192.168.1.107...
Connected to panoramix.wnw.org.
Escape character is '^]'.

openpli 3.0 panoramix


panoramix login: root <enter>
Password: <enter>
root@panoramix:~# passwd <enter>

Changing password for root
Enter the new password (minimum of 5, maximum of 8 characters)
Please use a combination of upper and lower case letters and numbers.
New password: <het nieuwe password> <enter>
Re-enter new password: <nog een keer het nieuwe password> <enter>
passwd: password changed.
root@panoramix:~#
 


Edited by catastrofus, 25 August 2013 - 20:09.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users