Jump to content

Photo

VU+ Duo blijft crashen bij zappen opname

• Please log in to reply
32 replies to this topic

#1 thundybirdy

• Member
  • 19 posts

0
Neutral

Posted 13 August 2013 - 10:45

Veel gelezen, geprobeerd maar het mag niet baten. Mijn VU+ blijft crashen bij het zappen ten tijde van een opname.

De elco's zijn al enige tijd vervangen. Zo langzamerhand ben ik ten einde raad. Wie weet wat er aan de hand kan zijn.

Ik zal wat details geven:

Hardware: VU+ Duo 1200E8
Image: Openpli 3.0
kernel: 3.1.1

Enigma: 2013-08-10

Tuners BCM7335

Ccam 221

Hd: Samsung HD154UI

Plugins:

Autobackup, Buienradar, EPG Import Rytec, Open Uitzending gemist, Webradiofs

Crash is bijna dagelijks zodra er wordt opgenomen en gezapped echter de laatste log is van 14-7, deze log heb ik er als bijlage toegevoegd.

Re: VU+ Duo blijft crashen bij zappen opname #2 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,062 posts

+698
Excellent

Posted 13 August 2013 - 10:48

Crash, is dat met een groen scherm.... dan post je crashlog eens...! En een crashlog (niet toegevoegd) van 14-7 is wel erg oud....

Edited by littlesat, 13 August 2013 - 10:49.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: VU+ Duo blijft crashen bij zappen opname #3 thundybirdy

• Member
  • 19 posts

0
Neutral

Posted 13 August 2013 - 11:05

Excuses, ik heb niet op attach geklikt. Ik kan geen recentere log sturen omdat die er niet is.

Nee, het is niet het groene scherm, het OpenPli scherm komt tevoorschijn met de tandwieltjes.

Attached Files

Re: VU+ Duo blijft crashen bij zappen opname #4 -Dennis-

• Senior Member
  • 175 posts

+2
Neutral

Posted 13 August 2013 - 11:07

Kan het te maken hebben met Ccam 2.21?

Er is een recentere versie, Ccam 2.3.

Re: VU+ Duo blijft crashen bij zappen opname #5 thundybirdy

• Member
  • 19 posts

0
Neutral

Posted 13 August 2013 - 11:13

Het is misschien inderdaad niet eens crashen maar rebooten of zo. De log heeft volgens mij te maken met die webradio en de log daarvoor is van februari.

Of dat rebooten komt door Ccam 2.2.1 dat weet ik niet eerlijk gezegt.

Re: VU+ Duo blijft crashen bij zappen opname #6 grondstof

• Senior Member
  • 70 posts

+1
Neutral

Posted 13 August 2013 - 12:26

Ook ik heb last gehad van een telkens rebootende Vu+ duo afgelopen tijd.

Ik heb hem afgelopen zondag geflasht en van een geheel nieuwe instellingen voorzien, ik gebruik Pli3 en ook CCcam 2.2.1

Ik heb geen extra plugins er nu op gezet behalve Rytec epg en hij heeft zins zondag geen reboot meer gedaan

Eerder had ik ook meerdere plugins er op onder andere CamoFs  en radiofs waarbij ik vaak last had van een reboot van de ontvanger.

Ik zou je adviseren ook een schone flash te gaan uitvoeren en eerst geen extra plugins te installeren uitgezondert Rytec Epg 

1x Dreambox800, 2x Vu+duo, 2x Dreambox600, 2x Relook 400S en 1x Topfield 4000

1x viasat, 1x triax 88cm 1x 64cm 

Re: VU+ Duo blijft crashen bij zappen opname #7 dirocca

• Senior Member
  • 1,667 posts

+59

Posted 13 August 2013 - 13:01

waarom gebruiken jullie cccam2.3 niet.

ik heb nog nooit problemen gehad met de duo en mijn picons staan zelfs in flash.

ik kan alle files afspelen(mkv,mpg,mp4;avi.....)zonder ook maar èèn hapering, ook

tijdens recording.

zappen tijdens recordings gaat zonder problemen.

grtz Philip

vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

Re: VU+ Duo blijft crashen bij zappen opname #8 grondstof

• Senior Member
  • 70 posts

+1
Neutral

Posted 13 August 2013 - 23:35

Ik had in het begin met CCcam 2.3 problemen, toen 2.2.1 gebruikt en is zo gebleven

1x Dreambox800, 2x Vu+duo, 2x Dreambox600, 2x Relook 400S en 1x Topfield 4000

1x viasat, 1x triax 88cm 1x 64cm 

Re: VU+ Duo blijft crashen bij zappen opname #9 jeffrey130

• Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 21 August 2013 - 22:23

Ik heb precies hetzelfde als TS, en ik heb ook echt exact de zelfde hardware config als de TS. Alleen is mijn versie van Enigma is van 2-8-2013.

Ik ga eens testen of het met de timeshift te maken heeft. Ook zal ik CCam 2.3 er eens op zetten, en dan kijken of het helpt.

@Thundrybirdy, Heb je nog last hier van of heb je het inmiddels op kunnen lossen?

Re: VU+ Duo blijft crashen bij zappen opname #10 jeffrey130

• Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 21 August 2013 - 22:50

Update: Ik heb de timeshift uitgeschakeld, en nu is het probleem grotendeels opgelost.

Met timeshift aan is er bij 1 HD opname niets aan de hand. Bij 2 HD opnames loopt de ontvanger helemaal vast, maar crasht hij niet. De ontvanger reageert niet meer op commando's, de 2 opnames stoppen en de tandwielen verschijnen in beeld en bewegen ongeveer om de 20 seconden een keer,  en de ontvanger reboot na een tijdje.

Met timeshift uit kan ik 3 verschillende HD opnames tegelijk starten. De ontvanger wordt wel iets langzamer, maar is nog wel te bedienen. Ik denk ook dat dit komt omdat ik er sinds kort een 1500GB Samsung Spinpoint in heb zitten, die maar 5400 RPM heeft. Dit is een bottleneck. Voorheen had ik er een 7200 160GB seagate inzitten en dit ging super.

Ik denk dat dit ook de problemen geeft met de timeshift, maar weet ik niet zeker. Ik zal van de week eens een 1TB 7200rpm seagate erin hangen.

Re: VU+ Duo blijft crashen bij zappen opname #11 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,062 posts

+698
Excellent

Posted 21 August 2013 - 23:48

Ben bang een gevalletje van geheugengebrek...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: VU+ Duo blijft crashen bij zappen opname #12 Edgar

• Senior Member
  • 292 posts

+7
Neutral

Posted 22 August 2013 - 09:40

Dat spontaan herstarten heb ik ook sinds ik gisteren heb geüpdatet. Bij normaal tv kijken, er loopt geen opname behalve dan PTS zelf, gaat de ontvanger ineens in de herstart. PTS uitgezet en geen probleem meer. Het vreemde is dat er geen groen scherm te zien is en dus ook geen crashlog.

Edited by Edgar, 22 August 2013 - 09:42.

VU+ Duo 4K DVB-S2X en DVB-C met Open PLi 7.0

Re: VU+ Duo blijft crashen bij zappen opname #13 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 22 August 2013 - 10:38

Heeft er nog iemand naar de crashlog gekeken?

Screen <class 'Plugins.Extensions.webradioFS.plugin.Fav_edit_10'>((2, 0, ('', '', '', '', '')), {}): <type 'exceptions.AttributeError'>
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/lib/enigma2/python/mytest.py", line 226, in create
    return screen(self, *arguments, **kwargs)
  File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/webradioFS/plugin.py", line 3595, in __init__
AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'split'
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/lib/enigma2/python/Components/ActionMap.py", line 46, in action
  File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/webradioFS/plugin.py", line 1755, in edit
  File "/usr/lib/enigma2/python/mytest.py", line 294, in openWithCallback
    dlg = self.open(screen, *arguments, **kwargs)
  File "/usr/lib/enigma2/python/mytest.py", line 305, in open
    dlg.isTmp = True
AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'isTmp'
(PyObject_CallObject(<bound method HelpableActionMap.action of <Components.ActionMap.HelpableActionMap instance at 0x73530620>>,('wbrfsKeyActions', 'blue')) failed)

Het is de plugin webradioFS. Mijn vermoeden is dat die uit de 3rd party feed komt en een aanpassing voor OpenPLi mist.

Ik zou eerst die plugin eens verwijderen en dan nog eens proberen.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: VU+ Duo blijft crashen bij zappen opname #14 jeffrey130

• Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 22 August 2013 - 21:06

Ik heb die Webradio plugin niet, en ik heb er ook last van..

Ik heb helaas ook geen crashlog want bij mij crasht ie ook niet.

Gevalletje geheugengebrek? Ik neem aan flashgeheugen? Ik zal m'n picons er eens uitgooien, kijken wat er dan gebeurt.

Re: VU+ Duo blijft crashen bij zappen opname #15 jeffrey130

• Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 22 August 2013 - 21:58

Update:

(heleboel) picons eraf gegooit, Ook veel plugins, skins en extentions eraf gegooid die ik toch nooit gebruik, zoals Multigraph EPG, webbrowser, Movieplayer, pictureslideshowviewer enz. En nu kan ik 3 HD opnames opnemen, en zelfs de timeshift gebruiken. Geen enkele reboot of traagheid meer gezien.

Was dus toch een typisch gevalletje flashgeheugen gebrek.

Re: VU+ Duo blijft crashen bij zappen opname #16 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 23 August 2013 - 08:12

Flash vol geeft andere symptomen dan geheugen vol.

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: VU+ Duo blijft crashen bij zappen opname #17 Edgar

• Senior Member
  • 292 posts

+7
Neutral

Posted 23 August 2013 - 11:44

Jeffrey,

Welke timeshift gebruik je? Ik heb slechts PTS (Permanent timeShift) gedeactiveerd en het probleem is verholpen. Ook ik heb de picons in de flash, wat hier, zoals Erik al zegt, niets mee te maken heeft. WebradioFS heb ik ook niet.

Re: VU+ Duo blijft crashen bij zappen opname #18 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 23 August 2013 - 13:44

De crash van thundybirdy is het gevolg van de webradioFS plugin.

Waardoor de andere ontvangers crashen staat hier los van, daar is zonder crashlog zowiezo niks van te zeggen.

Re: VU+ Duo blijft crashen bij zappen opname #19 jeffrey130

• Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 23 August 2013 - 20:02

Ik gebruik ook de PTS timeshift (standaard in PLI, dus geen extensie). Zoals ik hierboven al omschreef lijkt het probleem nu opgelost door de dingen die ik gedaan had. Ik weet natuurlijk ook niet of dit de oorzaak was. Ik zal het eens in de gaten houden met de PTS aan. Als er ooit een GSOD verschijnt door de PTS of opnames dan zal ik dat hier posten.

Re: VU+ Duo blijft crashen bij zappen opname #20 Edgar

• Senior Member
  • 292 posts

+7
Neutral

Posted 23 August 2013 - 21:53

Ik moet helaas toch even terugkomen op wat ik eerder (12:44 uur) heb geschreven. Probleem was er vanavond nog steeds. Nu na een nieuwe flash is het echt ok.

6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users