Jump to content


Photo

instellingen-menu verdwenen na installatie plugins en software update

open pli 3 enigma 2 dreambox 8000

  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Hotspace

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 15 August 2013 - 14:31

Na de installatie van enkele plugins (de genuine tool, een bestandsmanager waarvan ik de naam niet meer weet) en een software update van reeds geinstalleerde plugins is mijn (instellingen) menu verdwenen op mijn dreambox 8000 met openpli 3. In plaats daarvan krijg ik als ik op de menu knop druk slechts een donkere waas over mijn scherm. Ook de zenderinfo die voorheen enkele seconden in beeld kwam bij het zappen is verdwenen.

Hoe kan ik toch weer in mijn instellingen menu komen/te zien krijgen danwel via  via telnet dit ongedaan maken?

Attached Files



Re: instellingen-menu verdwenen na installatie plugins en software update #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 15 August 2013 - 14:57

[Skin] SKIN ERROR in MenuSummary: 'StringListSelection' object has no attribute 'current'

action -> OkCancelActions ok

okbuttonClick

Traceback (most recent call last):

File "/usr/lib/enigma2/python/Components/ActionMap.py", line 66, in action

File "/usr/lib/enigma2/python/Components/ActionMap.py", line 46, in action

File "/usr/lib/enigma2/python/Screens/Menu.py", line 54, in okbuttonClick

File "/usr/lib/enigma2/python/Components/Element.py", line 13, in wrapper

File "/usr/lib/enigma2/python/Components/Sources/List.py", line 53, in getCurrent

AttributeError: 'StringListSelection' object has no attribute 'current'

(PyObject_CallObject(<bound method NumberActionMap.action of <Components.ActionMap.NumberActionMap instance at 0x73fcad00>>,('OkCancelActions', 'ok')) failed)

getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.sendAnonCrashlog failed !! (Typo??)

getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.addNetwork failed !! (Typo??)

getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.addWlan failed !! (Typo??)

]]>

Ik denk dat alles ff opnieuw flashen het handigst is...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: instellingen-menu verdwenen na installatie plugins en software update #3 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 15 August 2013 - 16:41

 

[Skin] SKIN ERROR in MenuSummary: 'StringListSelection' object has no attribute 'current'

action -> OkCancelActions ok

okbuttonClick

Traceback (most recent call last):

File "/usr/lib/enigma2/python/Components/ActionMap.py", line 66, in action

File "/usr/lib/enigma2/python/Components/ActionMap.py", line 46, in action

File "/usr/lib/enigma2/python/Screens/Menu.py", line 54, in okbuttonClick

File "/usr/lib/enigma2/python/Components/Element.py", line 13, in wrapper

File "/usr/lib/enigma2/python/Components/Sources/List.py", line 53, in getCurrent

AttributeError: 'StringListSelection' object has no attribute 'current'

(PyObject_CallObject(<bound method NumberActionMap.action of <Components.ActionMap.NumberActionMap instance at 0x73fcad00>>,('OkCancelActions', 'ok')) failed)

getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.sendAnonCrashlog failed !! (Typo??)

getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.addNetwork failed !! (Typo??)

getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.addWlan failed !! (Typo??)

]]>

 

Ik denk dat alles ff opnieuw flashen het handigst is...

Dit probleem had ik ook, ik heb gewoon mijn backup terug gezet en ik was weer klaar. Maar deze plugin mag nog wel wat aan gebeuren om deze fouten elimineren.



Re: instellingen-menu verdwenen na installatie plugins en software update #4 Hotspace

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 15 August 2013 - 20:46

Dank voor jullie reactie! 

Aangezien ik onvoldoende thuis ben in Linux om zonder instructies zomaar wat te doen, zou ik graag willen weten hoe ik een backup terugzet (flashen zie ik even als uiterste middel aangezien ik al helemaal niet weet hoe dat moet).

Volgens mij heb ik onlangs wel een backup gedaan (via een plugin ofzo), al weet ik niet zeker of ik die nog heb aangezien ik ook recentelijk mijn schijf heb vervangen. Vanaf mijn mijn Mac kan ik de dreambox bereiken alsmede telnet opstarten. Welke bestanden moet ik vervangen en waar kan ik normaliter de back-up vinden/zoeken?



Re: instellingen-menu verdwenen na installatie plugins en software update #5 Hotspace

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 15 August 2013 - 21:19

Ik om er nu achter dat ik dankzij iDreamX 3 beta(voor Mac) alle plugins kan zien en eventueel kan deinstalleren. Welke plugin(s) zou ik moeten deinstalleren om mij menu weer zichtbaar te krijgen?



Re: instellingen-menu verdwenen na installatie plugins en software update #6 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 17 August 2013 - 12:03

Dank voor jullie reactie! 

Aangezien ik onvoldoende thuis ben in Linux om zonder instructies zomaar wat te doen, zou ik graag willen weten hoe ik een backup terugzet (flashen zie ik even als uiterste middel aangezien ik al helemaal niet weet hoe dat moet).

Volgens mij heb ik onlangs wel een backup gedaan (via een plugin ofzo), al weet ik niet zeker of ik die nog heb aangezien ik ook recentelijk mijn schijf heb vervangen. Vanaf mijn mijn Mac kan ik de dreambox bereiken alsmede telnet opstarten. Welke bestanden moet ik vervangen en waar kan ik normaliter de back-up vinden/zoeken?

Attached File  screenshot.jpg   115.21KB   31 downloads Kijk met dit programma (dFlash) maak ik een backup. en met dit zelfde programma zet ik ook de backup terug door op Flashen te klikken en kies je laatste backup. Als je het pad goed opgeeft media/hdd of media/USB dan hoef je nooit te zoeken hij vind het vanzelf.


Edited by Loui (PD1LOI), 17 August 2013 - 12:05.


Re: instellingen-menu verdwenen na installatie plugins en software update #7 Hotspace

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 18 August 2013 - 15:03

Dankzij het programma iDreamX 3 beta kon ik op afstand een geforceerde update doen en enkele plugins verwijderen en werkt de dreambox weer!



Re: instellingen-menu verdwenen na installatie plugins en software update #8 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 18 August 2013 - 15:05

Mooi dat het weer werkt.





Also tagged with one or more of these keywords: open pli 3, enigma 2, dreambox 8000

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users