Jump to content

Photo

TV Vlaanderen Fascan

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 JohanW

• Member
  • 14 posts

0
Neutral

Posted 20 August 2013 - 17:49

Beste,

Ik weet niet of dit reeds besproken is, of dat dit probleem reeds is aangekaart.

Wanneer ik een nieuwe zenderlijst wil laden in mijn vu+ duo geeft dit steeds problemen.

Ik start met het verwijderen van mijn bestaande tv vlaanderen lijst.

Mijn favorietenlijst laat ik staan (Deze heb ik zelf aangemaakt.

Wanneer ik een fastscan start (en tv vlaanderen heb gestelecteeert) laat deze de nieuwste lijstversie.

Vervolgens druk ik op ok wanneer de lijst is geladen.

Daarna ga ik terug uit het menu (escape toets)

Als ik vervolgens terug op <pijltje naar beneden> druk krijg ik de favorieten lijst te zien.

als ik dan op de blauwe knop druk (favorieten) heb ik nog steeds enkel de favorieten.

Waarom wordt mijn tvvlaanderen lijst niet getoont?

Deze is toch net ingeladen?

Soms krijg ik de tvvlaanden fastscanlijst wel, maar dan zitten alle zenders er dubbel in (ca. 1800-1900 items)

Kan iemand me zeggen wat ik hier fout doe?

Is er een soort van stapsgewijze procedure voor het laden van een fastscanlijst?

MvG,

Johan

Re: TV Vlaanderen Fascan #2 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 20 August 2013 - 18:07

Welke ontvanger?

Op de dreamboxen doe je daarvoor "bouquet +/-" op de afstandbediening, dan kom je in de lijst van bouquetten en daar zou je fastscan-resultaat tussen moeten staan. Op de VU's heet de knop geloof ik "channel +/-".

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: TV Vlaanderen Fascan #3 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,431 posts

+708
Excellent

Posted 20 August 2013 - 18:10

Hier zit inderdaad wat vreemds af en toe als je het bouquet verwijdert... Als je hem dan nieuw scant komt hij er niet bij. Maar ik heb nog nooit een exact scenario kunnen vinden om het te simuleren...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: TV Vlaanderen Fascan #4 JohanW

• Member
  • 14 posts

0
Neutral

Posted 20 August 2013 - 19:11

Zoals ik schreef een VU+ Duo

Als hij geen nieuw bouquet schrijft kopieer ik de tvvlaanderen-lijst uit providers en scan ik daarna terug

Dan maakt hij wel een nieuwe tv-vlaanderen bouquet, maar zoals gezegd plaatst hij elke zender hierin dubbel.

Na ca. 940 items plaatst hij ze nogmaals erin met als gevolg 1800+ items in de fastscan map.

Re: TV Vlaanderen Fascan #5 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,431 posts

+708
Excellent

Posted 22 August 2013 - 13:09

Hier zit inderdaad wat vreemds af en toe als je het bouquet verwijdert... Als je hem dan nieuw scant komt hij er niet bij. Maar ik heb nog nooit een exact scenario kunnen vinden om het te simuleren...

Probleem gevonden en opgelost. Hetzelfde gebeurde met het last scanned userbouquet

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: TV Vlaanderen Fascan #6 Stephan296

• Senior Member
  • 948 posts

+8
Neutral

Posted 22 August 2013 - 14:45

Klopt heb ik ook bij cablescan van upc.<br />Als je het bouquet verwijderd en daarna opnieuw scant dan komt hij er niet bij te staan.

Hardware: Clarke Tech ET9200 & Xtrend ET5000- Triax 78cm - 28.2E/23.5E/19.2E/13E
Software : Laatste Pli 4.0 Nightly Build - CCcam 2.2.1 - Settings van Hans

Re: TV Vlaanderen Fascan #7 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,431 posts

+708
Excellent

Posted 22 August 2013 - 16:18

Dan moet dat bij cablescan ook nog aangepast worden.... dat zal later worden en ik zal het blind moeten doen door gebrek aan kabel...

Re: TV Vlaanderen Fascan #8 radxnl

• Senior Member
  • 1,527 posts

+57

Posted 22 August 2013 - 16:28

@Littlesat,

je hebt alleen het probleem niet gefixed maar een work around gemaakt in de plugin die het probleem toevallig triggerd ;)

Als ik vanavond tijd heb zal ik de echte fix committen en dan is het voor die cablescan plugin ook meteen goed

Re: TV Vlaanderen Fascan #9 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,431 posts

+708
Excellent

Posted 22 August 2013 - 16:33

Prima...

En eigenlijk is het niet echt een work-a-round maar toch wel de oplossing ;)...

Wat eigenlijk ook nog moet gebeuren om het helemaal goed te doen is dat als je een userbouquet verwijdert dat die ook daadwerkelijk in zijn geheel verwijdert wordt en niet alleen de "link" zoals dat nu gebeurt.

Omdat er alleen naar de bouquet (file) gekeken werd, kreeg je dat probleem... Ik vind persoonlijk dat de check op de link het meest belangrijk is hier (dan maakt meteen een file meer of minder niet zoveel uit).

De link zorgt ervoor dat het bouquet wel of niet de volgende keer wordt ingelezen.En ook altijd het bouquet leegmaken voordat je hem vult.

:D

Edited by littlesat, 22 August 2013 - 16:39.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users