Jump to content


Photo

Streamen teletekst werkt niet (altijd)

teletekst stream teletext bbc

  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 pr0ton

  • Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 26 August 2013 - 17:47

Mijn STB: Xtrend ET6500, laatste OpenPLi. Streamen doe ik met de WebIf en VLC 2.0.8.

 

Eerst had ik dit probleem op mijn DM800se en het keert terug op de ET6500. In VLC kun je links onderin op teletekst, zo kun je ook ondertitels inschakelen (888). Dit werkt perfect (en synchroon) voor NED1,2,3 en wellicht wat andere.

 

Alleen bij zenders waar ook BBC One HD onder valt, werkt dit niet. Soms komt er na lange tijd een stuk teletekst binnen, meestal blijft het uit. De DVB-ondertitels werken wel perfect.

 

Dan zou het nog bij VLC kunnen zitten, maar hoe kom ik daar achter.. Heb al al op verschillende PC's proberen te streamen.



Re: Streamen teletekst werkt niet (altijd) #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 26 August 2013 - 17:54

Bij streaming gaat alles 1:1 vanaf de transponder naar het externe device (minus de pids die niet bij de stream horen). Enigma heeft hier dus totaal geen invloed op.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Streamen teletekst werkt niet (altijd) #3 pr0ton

  • Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 26 August 2013 - 18:01

Ok, dan moet het haast in VLC zitten. Moet er nog bij vermelden dat teletekst het op TV gewoon goed doet. Heeft iemand anders hier misschien last van (BBC One HD)?



Re: Streamen teletekst werkt niet (altijd) #4 pr0ton

  • Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 26 August 2013 - 18:18

(kan al niet meer editen)

 

Trouwens, met radiozenders heb ik ook zowel op de DM800se als ET6500 streaming problemen. Een zender als Antenne Bayern doet het perfect, anderen zoals Radio 1 (NL) hikken om de paar seconden. De een heeft er meer last van dan de andere zeg maar. VLC heb ik een zeer ruime cache gegeven, het netwerk loopt hier bedraad.

 

Ik merk wel dat VLC verschillend reageert op radiozenders. Wanneer ik een stream open met VLC (Antenne Bayern) loopt onderin eerst een gele balk vol alvorens het geluid start. Als ik Radio 1 open gebeurt dit niet, wel duurt het even voordat het geluid er is. Of dit dan met elkaar te maken heeft.. Het lijkt haast alsof VLC geen cache opbouwt voor zo'n zender.

 

Zal me eens gaan aanmelden op het VLC forum denk ik.



Re: Streamen teletekst werkt niet (altijd) #5 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 26 August 2013 - 18:55

De BBC wil nog wel eens "live" ondertitelen.

Dat gaat ook op de box niet helemaal goed, je krijgt dan:

Hello
... and
... ... welcome
... ... ... everyone

Dus woordjes die over je scherm springen ("Hello" gaat weg zodra "and" in beeld komt).

In plaats van

Hello
Hello and
Hello and welcome
Hello and welcome everyone


Ik kan me voorstellen dat VLC dat systeem helemaal niet snapt.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Streamen teletekst werkt niet (altijd) #6 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 26 August 2013 - 19:05

Als dat het inderdaad is: Die "live" (of soms ook semi-live) ondertiteling is een drama. Als je expliciet naar teletext gaat, naar pagina 888, dan is het echt niet om aan te zien, terwijl als je de ingebouwde teletext-ondertitelaar van enigma gebruikt, dan is het best te doen, er komen woorden binnendruppelen, veel te laat, maar meestal geen rare effecten en ook niet wat MiLo hier beschrijft. Heel soms blijft er een stuk zin staan, daar moeten we nog eens naar kijken. Met de DVB grafische ondertitels is het helemaal een ramp, kan ik niet aanraden.

 

Het is dus zowiezo de vraag of VLC teletext of dvb subs gebruikt!


Edited by Erik Slagter, 26 August 2013 - 19:06.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Streamen teletekst werkt niet (altijd) #7 pr0ton

  • Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 26 August 2013 - 19:43

VLC met DVB-subs gaat goed tot nu toe, alleen heeft niet iedere zender deze.

 

Nee, live of niet, beiden gaan niet goed. Channel 4 HD dan weer wel overigens (live ook). Ik kan nu trouwens helemaal niet op de teletekst van BBC One HD komen (100) via de stream.



Re: Streamen teletekst werkt niet (altijd) #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 26 August 2013 - 21:27

Ik kan me voorstellen dat VLC dat systeem helemaal niet snapt.          

Dat was zo wie zo een kriem om goed werkend te krijgen, kan ik me nog herinneren...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Streamen teletekst werkt niet (altijd) #9 pr0ton

  • Member
  • 32 posts

0
Neutral

Posted 26 August 2013 - 21:36

Gebruik net een nightly build van VLC. BBC One HD werkt nu best goed (soms valt wat weg, ondertitels gaan niet weg wanneer het moet maar worden enkel vernieuwd bij een volgende zin).

 

Wat nu, NED1 HD werkt niet meer met teletekst. Oude VLC erbij, NED1 doet het weer en BBC One HD niet..

 

Kan nu met redelijke zekerheid zeggen dat het een VLC probleem is, ook reproduceerbaar. Iets dat wel handig is met VLC, is dat je teletekst subtitles kunt vervroegen. Dit kan niet met de STB omdat de teletekst ondertitels er simpelweg nog niet zijn. VLC maakt hiervoor slim gebruik van de cache/buffer.


Edited by pr0ton, 26 August 2013 - 21:38.




Also tagged with one or more of these keywords: teletekst, stream, teletext, bbc

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users