Jump to content

Photo

Radio Xpicons en picons

Radio Xpicons en picons

• Please log in to reply
154 replies to this topic

Re: Radio Xpicons en picons #81 Snoete

• Senior Member
  • 616 posts

+8
Neutral

Posted 16 September 2013 - 18:10

Nog niet, ik volg met interesse Dirocca die bezig is om zijn Radio Piconset via GitHub op de feed te krijgen ;) .

-Triax 88cm schotel

-TD 20 flexi-block met 2 Inverto Black Premium Quattro LNB's

- Polytron PSG 908 Q II Multiswitch 8 in / 8 out

- VU+Duo 4K, 2x VU+ Duo2, Zgemma H8.2H en een DM8000 HD PVR

Re: Radio Xpicons en picons #82 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,154 posts

+698
Excellent

Posted 17 September 2013 - 05:55

Gewoon even my 2 cents... Is het niet gewoon handiger ze in het oscram formaat aan te bieden bij de github an ocram. Dan komen ze vanzelf in onze feeds terecht en ook in diverse formaten.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Radio Xpicons en picons #83 Snoete

• Senior Member
  • 616 posts

+8
Neutral

Posted 17 September 2013 - 11:50

Dat ga ik waarschijnlijk binnenkort ook doen, ik ben alleen benieuwd of het ook mogelijk is om het zelf voor elkaar te krijgen.

Daar leer je ook weer van !

Aanleveren aan Ocram is zeker de eenvoudigste methode, Ik heb de hoge resolutie originelen ook daarvoor bewaard.

-Triax 88cm schotel

Re: Radio Xpicons en picons #84 Snoete

• Senior Member
  • 616 posts

+8
Neutral

Posted 19 September 2013 - 21:23

In de laatste update van de Ocram picons staan nu ook nieuwe radio picons,  waaronder de belangrijkste Nederlandse en Vlaamse.

De rest volgt z.s.m.

Ik neem aan dat ze binnenkort ook in de PLi-feed verschijnen.

-Triax 88cm schotel

Re: Radio Xpicons en picons #85 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 20 September 2013 - 06:10

Zijn inderdaad in de feeds.

Thanks!

Re: Radio Xpicons en picons #86 deleted

• Senior Member
  • 702 posts

+48

Posted 28 September 2013 - 14:59

@ Snoete

Ik zag dat je je afvroeg hoe dat ik van enkele afbeeldingen en picons.sh tot ipk's in de feed kom.

Met enkel wat op github staat kom je inderdaad niet ver, dit is dan ook enkel en alleen de "sourcecode" zullen we maar zeggen, in het mapje backgrounds staan alle formaten en soorten die mogelijk zijn.

"reflection-black" betekent dus achtergrond reflection met een zwarte versie van het logo, als ik er nu "reflection-white-noborder" van maak dan krijg ik een witte versie van het logo op de reflection achtergrond en "-noborder" zorgt ervoor dat ik geen marge rond het logo heb.

picons.sh daar staat alles netjes gesorteerd in welk logo bij welke serviceref hoort.

In de map picons staan dus alle picons(oftewel de beste transparante png's die te vinden zijn van de logo's), in de submap staat indien nodig een witte versie.

Maar dan heb ik ook nog een linux shell script van een +/- 400 lijnen dat van alles wat op github staat, de eigenlijke picons aanmaakt, ongeveer zo:

1) Alle servicerefs in picons.sh omzetten naar hoofdletters

2) Zoeken naar duplicaten, indien gevonden stoppen met verdere uitvoer script

3) Vragen of de feed geupdate moet worden of enkel de website downloads

4) Nieuw versie nummer bepalen

5) Nodige tijdelijke mappen aanmaken

6) Voor elke resolutie HD, SD, SHD, XVDR en elke achtergrond de picons aanmaken en comprimeren

Dit neemt wel wat tijd in beslag en wordt allemaal gedaan met imagemagick

7) tar.bz2, 7z en ipk bestanden aanmaken

tar.bz2 en ipk bestanden bevatten dus al de symlinks en deze worden niet door de receiver aangemaakt in een postinstall script

8) de icesat zenderlijst wordt ook aangemaakt als ipk

9) Indien ervoor gekozen werd om de feed up te daten, dan wordt dit gedaan

10) Alle bestanden worden geupload naar Google Drive, het verkregen unieke ID wordt in het nieuwe downloads.html geplaatst, downloads.html en alle links worden dus geheel automatisch aangemaakt.

11) Github website wordt bijgewerkt, versie nummer op index.html en downloads.html

12) Github picons wordt bijgewerkt

13) Github kanalenlijst wordt bijgewerkt

14) Tijdelijke bestanden worden verwijderd

Afhankelijk van mijn gekozen antwoord wordt ook mijn receiver van de laatste nieuwe update voorzien.

De feed is mijn eigen feed en staat los van deze van OpenPLI, OpenVIX heeft mijn feed wel opgenomen in hun image en de ftp ruimte komt van world.of.sat......vandaar de kleine achterstand/verschil

PS: Ikzelf gebruik GIMP omdat deze 1 belangrijke functie heeft die Paint.NET mist, "selectie inkrimpen/uitdijen", en er zullen nog wel wat dingen zijn.... vroeger gebruikte ik ook paint.net, maar na eenmaal GIMP onder de knie te hebben is het moeilijk teruggaan. Oh ja GIMP heeft ook kleuren inverteren, gemakkelijk om witte versies aan te maken.

Re: Radio Xpicons en picons #87 Snoete

• Senior Member
  • 616 posts

+8
Neutral

Posted 28 September 2013 - 22:15

WOW, Ocram bedankt voor de duidelijke uitleg !

Sinds de Metrix skin en de picons in de zenderlijst, spelen de picons een steeds grotere rol in de skin.

Het is dan ook prettig om ze compleet en actueel te hebben voor al je zenders.

Ik heb er in ieder geval weer wat van van geleerd.

Wanneer ik weer een gewijzigd logo tegenkom zal ik het zeker melden,

-Triax 88cm schotel

Re: Radio Xpicons en picons #88 Stefan

• Senior Member
  • 1,503 posts

+74

Posted 29 September 2013 - 04:04

Al deze radio picons zitten ook in http://ocram.github..../downloads.html of vergis ik me ?
VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Re: Radio Xpicons en picons #89 Snoete

• Senior Member
  • 616 posts

+8
Neutral

Posted 29 September 2013 - 15:47

Nee, niet allemaal.

Maar wel de meeste Nederlandse, Vlaamse en Duitse zenders.

Dit kun je zelf hier controleren vanaf regel 11615.

Mocht je er nog wat missen dan kun je zelf het logo plaatsen op Github, even een nieuwe Issue aanmaken, en klaar.

In OpenPli 3.0 kan het even duren voordat de laatste versie in de feed wordt opgenomen.

In OpenPli 4.0 schijnt dit sinds gisteren automatisch te gaan zie deze post van Littlesat.

Heb het zelf nog niet kunnen testen want ik wacht nog even met de overstap van OpenPLi 3 naar 4.

-Triax 88cm schotel

Re: Radio Xpicons en picons #90 mirakels

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 7,603 posts

+62

Posted 29 September 2013 - 16:57

Ik heb dat 'auto update' script gemaakt voor de generieke 3rp-party feed. Zowel openpli-3 als openpli-4 maken gebruik van dezelfde 3rd-party feed.

Het script checked de ocram site een paar minuten voordat de nachtelijke builds gaan draaien. Dus een goede kans dat nieuwe icons de volgende dag al weer beschikbaar zijn voor zowel openpli-3 als openpli-4.

Geen wonder... Had slechts een dm7000, maar wel ook een rotor. eigenlijk al een tijdje ook een dm600 en dm7025. Maar nu kijkend met een et9000 en vuduo

Re: Radio Xpicons en picons #91 deleted

• Senior Member
  • 702 posts

+48

Posted 29 September 2013 - 17:40

Hoe checked dit script de site en waar wordt wat afgehaald?

Indien je gewoon downloads.html doorspit en de gevonden URL's gebruikt, voorzie ik geen directe problemen, het kan wel even duren voordat een download begint, want google drive controleert eerst op virussen.

Bij te grote bestanden krijg je wel een melding dat virus controle niet gaat, maar hier hebben de ipk's geen last van.

Ga je het versie nummer gebruiken op index.html en vervolgens de ipk's downloaden vanop de feed, dan kan je script weleens in de soep draaien omdat de feed een oudere versie kan bevatten, downloads.html kan tevens ook een verschillende versie hebben dan deze op index.html en de feed. Kan gebeuren als ik wat aan het rommelen ben met het script en de feed+downloads niet laat bijwerken.

Re: Radio Xpicons en picons #92 Stefan

• Senior Member
  • 1,503 posts

+74

Posted 29 September 2013 - 18:59

Snoete zou je dan zo nu en dan een rar file hier willen plaatsen van de radio zenders aangezien ik ze liever zelf in de folder zet,dus zo nu en dan een update of kan ik ergens anders een file downloaden die up to date is !

Edited by Stefan, 29 September 2013 - 19:00.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Re: Radio Xpicons en picons #93 Snoete

• Senior Member
  • 616 posts

+8
Neutral

Posted 29 September 2013 - 19:24

Ik heb dat 'auto update' script gemaakt voor de generieke 3rp-party feed. Zowel openpli-3 als openpli-4 maken gebruik van dezelfde 3rd-party feed.

Het script checked de ocram site een paar minuten voordat de nachtelijke builds gaan draaien. Dus een goede kans dat nieuwe icons de volgende dag al weer beschikbaar zijn voor zowel openpli-3 als openpli-4.

Vanmiddag had ik na een update nog transparant white HD picons van 24 september op mijn DM500HD met openPLi 3.

Op de website van Ocram staan ze op dit moment met de datum 29 september.

-Triax 88cm schotel

Re: Radio Xpicons en picons #94 Stefan

• Senior Member
  • 1,503 posts

+74

Posted 29 September 2013 - 19:33

Als ik het goed begrijp dan zijn ze daar dus wekelijks te downloaden,dat zijn alle picons die jij gemaakt hebt die radio picons ?
http://ocram.github....cons/index.html ,Hier bedoel je dus,als ik ze hier download blijf ik up to date ?

Re: Radio Xpicons en picons #95 deleted

• Senior Member
  • 702 posts

+48

Posted 29 September 2013 - 20:03

Wat daar staat heb ik gemaakt en daar zijn niet wekelijks Snoete zijn radio picons te downloaden.

Daar vind je wel steeds de laatste update van mijn picons.

Snoete heeft wel enkele radio picons aangebracht via een issue op github.

In plaats van overal op steeds verschillende fora's zip en rar bestandjes te gaan uploaden zoals de meeste picon makers, die jezelf dan maar moet bijelkaar sprokkelen, heb ik daar een vaste stek waardat iedereen kan bijdragen en alles op een georganiseerde manier gebeurt volgens bepaalde regels. Je kan op de website ook duidelijk zien van wanneer de laatste versie is, verschilt dit met de feeds of de download pagina, dan lopen deze achter.

De commits op github zijn steeds "cutting edge", er zijn geen picons nieuwer dan de laatste commit.

"Hier bedoel je dus,als ik ze hier download blijf ik up to date ?"

Zelf downloaden of installeren via de PLI feed zal je zoals het er nu voorstaat slechts een achterstand van enkele uren tot een dag opleveren. Dus verwaarloosbaar.

Re: Radio Xpicons en picons #96 Stefan

• Senior Member
  • 1,503 posts

+74

Posted 29 September 2013 - 20:17

liever download ik ze niet via pli zelf,picons-radio-snoete.hd.transparant-white_cd_tvv_2013-09-10.rar daar staan veel meer radio picons die worden ook nog opgenomen neem ik aan ?

Re: Radio Xpicons en picons #97 Snoete

• Senior Member
  • 616 posts

+8
Neutral

Posted 29 September 2013 - 22:13

Toen ik hier de eerste radio picons plaatste wist ik niet hoe de Ocram picons in de feed terecht kwamen.

In eerste instantie dacht ik dat de kant en klare picons ergens op Github geupload konden worden waarna ze in de Ocramset zouden worden opgenomen, dit is niet het geval. Zie de uitleg van Ocram hierboven.

Tot nu toe heb ik van de eerste 25 radiozenders die via Canal Digitaal te ontvangen zijn de logo's aangeleverd bij Ocram, waarna hij er voor heeft gezorgd dat ze in zijn piconsets terecht kwamen.

De meeste Duitse zenders waren al aanwezig, de logo's daarvoor hoefde ik dus niet meer aan te leveren.

Deze sets kun je downloaden op zijn website . Uiteraard kun je deze of zelf op je ontvanger zetten of via de PLi-feed installeren.

De overige picons uit mijn set die nog niet in de Ocramset zijn opgenomen wil en ga ik wel aanleveren maar dan kan nog even duren.

Hieronder mijn actuele sets waarin enkele wijzigingen zijn verwerkt:

- Radio 10 Gold heeft een gewijzigde zenderreferentie en nieuw logo

- Radio 538, SlamFM en BNR-Nieuwsradio hebben een gewijzigde zenderreferentie.

Basis voor deze set is de radiolijst van Canal Digitaal (binnen halen via een Fast scan), aangevuld met de zenders die alleen via TVV te ontvangen zijn.

-Triax 88cm schotel

Re: Radio Xpicons en picons #98 Stefan

• Senior Member
  • 1,503 posts

+74

Posted 29 September 2013 - 22:35

Super bedankt dan download ik de rar wel even en dan zie ik ze in de toekomst allemaal verschijnen.

Re: Radio Xpicons en picons #99 Stefan

• Senior Member
  • 1,503 posts

+74

Posted 29 September 2013 - 22:52

- Radio 10 Gold heeft een gewijzigde zenderreferentie en nieuw logo
- Radio 538, SlamFM en BNR-Nieuwsradio hebben een gewijzigde zenderreferentie.

Deze picons missen in de rar van 29 september die je net hebt geplaatst,niet dat het een probleem is maar ik dacht ik zeg het even

Edited by Stefan, 29 September 2013 - 22:55.

Re: Radio Xpicons en picons #100 Snoete

• Senior Member
  • 616 posts

+8
Neutral

Posted 30 September 2013 - 06:43

Nee ze staan er wel in.

Heb het nog even gecheckt, heb jij de zenderreferentie van die zenders op jou ontvanger al gecontroleerd ?

Want als die niet goed staat zie je ook geen picon.

Misschien even een fastscan van Canal Digitaal uitvoeren en in de totale lijst (rode knop in de zenderlijst) kijken welke je moet hebben.

-Triax 88cm schotel

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users