Jump to content


Photo

Gstreamer troubles

Gstreamer

  • Please log in to reply
23 replies to this topic

Re: Gstreamer troubles #21 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 4 September 2013 - 18:53


Maar nogmaals: spoelen tot zelfs 128 maal (voor- en achteruit) gaat bij mij op alle VU's goed voor opnames. Bij andere soorten bestanden is het vaak halen en brengen (en huilen).

Ik geloof niet dat er ook maar 1 ontvangers is die 128x kan waarmaken. Zo snel kan-ie niet eens lezen van schijf/netwerk... (ofwel lineair ofwel met zoeken, want dat ook niet geweldig in een transport stream).


De video decoder krijgt vanaf ~8x alleen I-frames te verwerken. Je kijkt dus eigenlijk naar een still-image-slideshow. Hij spoelt dus wel degelijk op 128x (hou er de stopwatch maar bij), maar je krijgt maar iets van 10 beelden per seconde te zien.
De .sc file wordt hierbij gebruikt om snel de I-frames op te kunnen zoeken. Op het filesysteem doet hij dus een nagenoeg continue read van de sc file en een seek-read-seek-read-... op de TS file.

Daarom werkt dat alleen met opnames. Andere mediabestanden worden gewoon echt op 4x de snelheid aan de decoder gevoerd.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Gstreamer troubles #22 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 5 September 2013 - 09:39

 

Maar nogmaals: spoelen tot zelfs 128 maal (voor- en achteruit) gaat bij mij op alle VU's goed voor opnames. Bij andere soorten bestanden is het vaak halen en brengen (en huilen).

Ik geloof niet dat er ook maar 1 ontvangers is die 128x kan waarmaken. Zo snel kan-ie niet eens lezen van schijf/netwerk... (ofwel lineair ofwel met zoeken, want dat ook niet geweldig in een transport stream).

 

De video decoder krijgt vanaf ~8x alleen I-frames te verwerken. Je kijkt dus eigenlijk naar een still-image-slideshow. Hij spoelt dus wel degelijk op 128x (hou er de stopwatch maar bij), maar je krijgt maar iets van 10 beelden per seconde te zien.
De .sc file wordt hierbij gebruikt om snel de I-frames op te kunnen zoeken. Op het filesysteem doet hij dus een nagenoeg continue read van de sc file en een seek-read-seek-read-... op de TS file.

Daarom werkt dat alleen met opnames. Andere mediabestanden worden gewoon echt op 4x de snelheid aan de decoder gevoerd.

Helder via de forward toets allen 128x op de TS files die tijdens een opname worden gemaalkt. Alleen was ik nooit opzoek gegaan naar de mogelijkheid dat er achter de numerieke toetsen de mogelijkheid zat die "skippen" met een aan te passen tijdsframe mogelijk maakt. Nu ik voorlopig geen problemen meer ervaar met de ondertitels en het mogelijk is snel te gaan naar een moment in een avi/mkv enz gaat mijn movieplayer de deur uit. O ja ik zeg voorlopig want 't blijft een Vu ;)

 

Nog 1 vraag soms zie ik dat de ondertitels bij aanvang geel zijn, maar na x tijd weer wit puur uit interresse wat is hiervan de oorzaak?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Gstreamer troubles #23 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 September 2013 - 13:12

Dat klinkt als gekleurde teletext-ondertitels? Waarbij elke spreker een eigen kleur krijgt? Dat hoort zo ;) Maar je kunt het uitzetten.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Gstreamer troubles #24 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,269 posts

+691
Excellent

Posted 5 September 2013 - 13:38

Cursieve ondertitles worden geel...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users