Tegenwoordig bieden veel kabelbedrijven interactieve televisie aan.
Bij UPC is het allemaal gesloten, maar bij de andere bedrijven is het volgens mij een open systeem.
Er zijn ontvangers van allerlei merken die er voor geschikt zijn. Sommige hebben een ingebouwd
"kabelmodem" waarmee ze met de kabelaar communiceren, maar er zijn ook (met name oudere)
ontvangers die tegenwoordig hier aan kunnen meedoen met een software update. Bijvoorbeeld
de Humax 5100c.
Je moet dan de ontvanger op je internet router aansluiten met een ethernetkabel, en hij communiceert
dan op de een of andere manier welke film je wilt zien.
De internet aansluiting hoeft daarbij niet van de kabelaar te zijn, kan dus ook via ADSL ofzo.
Nou vraag ik me af: heeft er wel eens iemand aan gedacht om een plug-in te maken waarbij dit ook
op OpenPLi zou werken? Ik gebruik een Dream DM8000 met DVB-C tuner en die is op internet
aangesloten, dus hardwarematig is alles wel aanwezig. Ik kan ook wel de streams zien die anderen
bestellen, maar zelf kan ik geen film bestellen.
Als dit op de een of andere manier een standaard is dan is het wellicht mogelijk deze te implementeren,
maar ik heb de naam ervan nog niet kunnen achterhalen.
Of zou dit gewoon met HBBtv werken ofzo?
Zelf heb ik een kabelabonnement van Ziggo met bijbehorende kaart. Daar zit interactieve TV
wel standaard bij, maar met de DM8000 kan ik het tot nu toe dus niet gebruiken. Normale TV wel.
Iemand een idee?