Maar nogmaals, als het alleen om het mounten gaat, dan is het op zich nog wel op te lossen.
Na de duidelijke beschrijvingen (hulde!) begrijp ik dat het niet om het mounten gaat, dat is inderdaad al wel gelukt
Maar dan, het is je gelukt om je NAS te mounten. De NAS is in slaapstand gegaan en is dus niet meer bereikbaar. Enigma doet iets waardoor een block van de remote disk nodig is. Wat dan? Het operating system kan niet beoordelen of de applicatie ermee om kan gaan dat er een leesfout (of zelfs schrijf-fout) wordt gegeven. En blijft daarom maar eindeloos wachten tot het NAS alsnog reageert. In de tussentijd staat de betreffende thread in enigma compleet stil. Sterker nog, je kunt enigma op z'n moment vaak niet eens killen (ook niet met kill -9, process "D" state = niet killen).
Voor mij persoonlijk is het grootste probleem niet het opnemen, maar het afspelen.
Na het drukken op de filelist weet je na 10 seconden al van "dit gaat mis"
Het zou al mooi zijn als je de thread die dan gestart is handmatig kunt afbreken zodat je niet je PC aan hoeft te zetten om de box netjes te laten inslapen en weer wakker te maken.
Of misschien een mogelijkheid om het "onthouden" van de laatste directory waar je geweest bent (je onbereikbare NAS) na een ping ongedaan te maken en naar een interne default movie dir te gaan.
Ik begrijp dat je hier alleen maar wat aan hebt als je ook een interne drive hebt, maar je kan de box dan wel zonder een externe pc tot orde roepen.