←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

600 via netwerk flash

PatrickB's Photo PatrickB 13 May 2007

Het beeld oogt idd iets beter, maar kan nog niet tippen aan een 7020 hoor.


Hoi Roodkapke,

Bedankt voor je reaktie, is die 7020 qua beeld echt zoveel beter ?
Ik vergelijk t.o.v de 500 en e.e.a. lijkt me iets "warmer" en echter toe dan met de 500.


Groeten,
Patrick
Quote

Roodkapke's Photo Roodkapke 13 May 2007

Je ziet echt duidelijk verschil.
De hardware in de 7k serie lijkt gewoon beter.
Een 500 levert een prima plaatje hoor, maar je kunt zo zien dat de 600 iets beter is.
Het kijkt net even scherper, vooral op RGB via scart.
Een 7020 doet dat nog beter, en dat is echt duidelijk zichtbaar.
Quote

postbus24's Photo postbus24 23 May 2007

Voor de mensen die het ook willen weten.

Telnet naar de box en voer het volgende in:

mount /boot -o remount,rw
rm /boot/*
reboot

Dan boot de box. DOE dit ALLEEN als je dhcp gebruikt in je netwerk en je het adres van je box weet. Als je dit daarna niet weet kan je de box alleen nog flashen via de serieele kabel!

Slotje! :)



Hoi allen,

Is het mogelijk een volledige howto voor dummie's neer te pennen ? :smt100
De enige manier die ik ken is via serieel en gelukkig(NOT) heb ik nergens nog een pc met zo een poortje :cry:
Maar het moet dus ook lukken zonder USB-serieel adapter als ik dat hierzo lees 8)

Dus ik typs die telnet commando's in, en dan ... ? :smt102


groetjes,
Bart

PS: euhm, als je DHCP hebt AAN staan, dan betstaat de kans dat je na en reboot een ander ip krijgt toegewezen van je router. Is het dan niet handiger om een vast ip te nemen zodat je zeker bent van je adres ? Of zie ik dat verkeerd ?
Quote

pieterg's Photo pieterg 23 May 2007

vast IP werkt niet, de bootloader kent alleen dhcp. Dus je zult wel moeten.
En verder, idd, alles wat hierboven staat is voldoende. Het is eigenlijk al een howto voor dummies ;-)
Quote

dAF2000's Photo dAF2000 23 May 2007

PS: euhm, als je DHCP hebt AAN staan, dan betstaat de kans dat je na en reboot een ander ip krijgt toegewezen van je router. Is het dan niet handiger om een vast ip te nemen zodat je zeker bent van je adres ? Of zie ik dat verkeerd ?

Ik gebruik uitsluitend DHCP en heb in de router de MAC-adressen aan IP-nummers gekoppeld. Op die manier krijg je altijd hetzelfde IP-adres.
Quote

postbus24's Photo postbus24 23 May 2007

...
Dus ik typs die telnet commando's in, en dan ... ? :smt102

...


Heb het gevonden: een aditional howto voor de oer-dummies dus :-D

eerst bovenstaande telnet commando's typsen
De box restart en in je webbrowser op de PC typ je het IP adress in.
Dan krijg je een vage website en daar moet je op "firmware upgrade" klikken.
vervolgens je image op pc selecteren, op flash klikken, en wachten ....

Zoals gezegd kiest hij zowizo voor DHCP ook als vast ip aanstaat, ff in de router sjekken bij iets DHCP-client log achtigs, en daar kan je het ip van je box terugvinden.

PLI staat erop hier, nu nog uitzoeken waar ik de LNB settings moet aanpassen en hoe ik sattelieten moet scannen, want veel beeld krijg ik niet :|
Quote

pieterg's Photo pieterg 23 May 2007

Als je de setupwizard voor dummies volgt, moet dat wel lukken, hij stuurt je automatisch naar de juiste config schermen ;-)
Quote

postbus24's Photo postbus24 23 May 2007

Als je de setupwizard voor dummies volgt, moet dat wel lukken, hij stuurt je automatisch naar de juiste config schermen ;-)

klikt eerder als dit:
http://www.pli-image...5963#post_35963

:(
Quote

pieterg's Photo pieterg 23 May 2007

In dat geval kan je eens proberen het attachment uit te pakken in /lib/modules/2.6.12/extra/
En dan rebooten.

Attached Files

Quote

postbus24's Photo postbus24 23 May 2007

In dat geval kan je eens proberen het attachment uit te pakken in /lib/modules/2.6.12/extra/
En dan rebooten.

ohw ik had ondertussen eentje 'gevonden' mischien ist wel dezelfde (zie andere thread)
die van mij werkt allesinds, en maakt het leven heel wat makkelijker (zelfs zonder howto :-D )
Quote

pieterg's Photo pieterg 23 May 2007

maar dan weten we nog steeds niet wat de oplossing is, en kunnen we ook nooit een howto schrijven ;-)
Ff serieus, zo hebben andere gebruikers er ook niks aan, omdat wij het probleem nu niet kunnen oplossen.
Quote

postbus24's Photo postbus24 23 May 2007

maar dan weten we nog steeds niet wat de oplossing is, en kunnen we ook nooit een howto schrijven ;-)
Ff serieus, zo hebben andere gebruikers er ook niks aan, omdat wij het probleem nu niet kunnen oplossen.


Dat is een beetje off-topic in deze thread, ik zal daar een howto neerzennen ;)
Quote

pieterg's Photo pieterg 23 May 2007

Je kan ons nog wel goed van dienst zijn door even de versie hierboven te proberen. Als die het op jouw box ook doet, horen we dat graag.
Als hij niet niet doet, zet je je 'G' versie gewoon weer terug ;-)
Quote

Hoeba's Photo Hoeba 28 Jun 2007

haha nevermind heb het al, iig toch bedankt voor het lezen!

Voor de mensen die het ook willen weten.

Telnet naar de box en voer het volgende in:

mount /boot -o remount,rw
rm /boot/*
reboot

Dan boot de box. DOE dit ALLEEN als je dhcp gebruikt in je netwerk en je het adres van je box weet. Als je dit daarna niet weet kan je de box alleen nog flashen via de serieele kabel!

Slotje! :)


Hallo,

Met dreamup is het mij ook gelukt om de box in HTTP mode te zetten, zoals dat geloof ik heet, om via de webbrowser met je Ip nummer allerlei zaken te kunnen regelen, zoals flashen maar ook backuppen enz..

Ik had b.v het verkeerde IP nummer ingegeven terwijl de box in dhcp een ander Ip nummer uitzond. Hij verbond wel en ging hem in HTTP mode zetten om te flashen, wat niet lukte, waarna hij de seriele kabel aansprak wat weer 30 minuten duurde, maar ook niet lukte.
Ik zag dat er twee lampjes op de 600 gingen branden na de HTTP omzetting en heb toen via het (juiste) IP nummer op de webinterface de 600 geflashed.

Mij lijkt dat je al na de omzetting naar HTTP de procedure kunt stoppen, en dan via je webinterface hem kunt benaderen.
Klopt dat?
Quote

Henksat's Photo Henksat 29 Jun 2007

Mij lijkt dat je al na de omzetting naar HTTP de procedure kunt stoppen, en dan via je webinterface hem kunt benaderen.
Klopt dat?


Correct.
Als de box in HTTP mode staat is ie te flashen, maar handig is dan wel het IP adres te weten.
Als je van tevoren de box een keer laat opstarten met DHCP aan, en je kijkt dan welk IP adres hij heeft, dan zal in HTTP mode dit adres zijn waaronder je hem kunt vinden.
Quote