Hebbes! Met dit commando kun je de boel disassembleren:
sh-superh-elf-objdump -D -b binary -msh C8591A.bin > C8591A.dis.txt
Posted 19 October 2013 - 23:01
Posted 20 October 2013 - 07:30
Zuppelan,als ik het goed begrijp heb je dus beeld op fox 2?
Heb totaal geen verstand van het linux(heel klein beetje) gebeuren dus zou niet weten waar jullie het over hebben,maar heb een totaalpakket van CD met een dream al jaren en aangezien dat ik voetbalfan ben is het vervelend dat fox 2 niet meer te ontvangen is.Snap dat jullie bezig zijn hoe te decoderen ga ik vanuit.Als het lukt word dit dan nog met een bestandje geplaatst?
grt Marco
VU+ duo2 13-19,2-23,5-28,2 HDD 1TB PLI 7.2 Image Ziggo kaart CCcam 2.3.2 en Oscam
Posted 20 October 2013 - 20:00
Ja alles heel erg moedig deze disassembleeracties, maar ik denk dat we ook eerst de "nieuwe"cam techniek moeten bekijken.
Deze extra functionaliteit zit dus nu blijkbaar juist in de hardware van de "nieuwe" CI module en ook al een jaar of 4 in de gecertificeerde receivers.(?)
De truuk met de PMT waar het volgens mijn mening omdraait bevat daarbij denk ik meerdere ca_descriptors om de ca_system_id voor de cam te generen.
we zouden hier ook eens naar moeten kijken , want alleen met codehunting in gedisassembleerde bin files is erg lastig.
De truuk is vast eenvoudiger dan we denken.
Posted 20 October 2013 - 20:01
Tussendoor, die lzma meldingen hoeven toch ook niet te kloppen?
Ik maak niet veel van de objdumps. Is het mogelijk om dit overzichtelijker te zien.
http://code.google.c...inwalk/wiki/FAQ
Vraag 1 lzma allemaal na gekeken, zijn allemaal foute meldingen. Knippen op dat punt is ook niet helemaal handig lijkt mij.
binwalk -A m.bin levert het volgende:
DECIMAL HEX DESCRIPTION ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 54316 0xD42C ARMEB instructions, function prologue 11389995 0xADCC2B ARM instructions, function epilogue 13583601 0xCF44F1 ARM instructions, function epilogue 15597444 0xEDFF84 ARMEB instructions, function prologue
Misschien hebben we er iets aan.
--heuristic Werkt bij mij niet, iemand wel?
Posted 20 October 2013 - 20:07
Ja alles heel erg moedig deze disassembleeracties, maar ik denk dat we ook eerst de "nieuwe"cam techniek moeten bekijken.
Deze extra functionaliteit zit dus nu blijkbaar juist in de hardware van de "nieuwe" CI module en ook al een jaar of 4 in de gecertificeerde receivers.(?)
De truuk met de PMT waar het volgens mijn mening omdraait bevat daarbij denk ik meerdere ca_descriptors om de ca_system_id voor de cam te generen.
we zouden hier ook eens naar moeten kijken , want alleen met codehunting in gedisassembleerde bin files is erg lastig.
De truuk is vast eenvoudiger dan we denken.
Pmt mag je links leggen. De cam weet door de nano01 dat het CW welk van de kaart komt, encrypt is. Hij doet er zijn truukje mee en daarna is er een decrypt CW.
Dit truukje weten we juist niet, maar denk hier niet te eenvoudig over!
Posted 20 October 2013 - 21:18
Posted 20 October 2013 - 21:46
@Jork:
Ik geloof er niets van dat dit al reeds 4 jaar in de gecertificeerde receivers zit. Voor vrijwel elke gecertificeerde tuner kwam ineens begin oktober een firmware update uit.
Als het 4 jaar terug al bekend was dan was die wereldbol ci ook wel geschikt geweest... niet dus.
De PMT, ECM en cardresponse zijn al stevig onder de loep genomen. Alles is zelfde, met verschil dat ecmrequest iets extra's heeft wat wij de "nano01" genoemd hebben.
De controlwords die een officiele receiver van de kaart krijgt zijn exact gelijk als die een softcam krijgt.
Het verschil is dat de officiele cam in een receiver tegenwoordig met een controlword antwoord van de kaart op een nano01 ecm een extra decoderingsstap doet.
Dat doet de softcam (nog) niet en die extra stap moeten we uit de camcode te zien te extracten.
@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB
Posted 21 October 2013 - 09:07
Posted 21 October 2013 - 17:40
Dat die verrekte kaarten troeven achter de hand hebben is inmiddels wel ruimschoots duidelijk.
Immers voordat anti-cs ingeschakelt werd was de firmware die dat mogelijk maakte al meer dan een jaar op de kaart aanwezig.
Deze nano01 techniek zit er dus ook al veel langer in. En ik weet vrijwel zeker dat als nano01 public gaat nano02 wordt ingezet (!)
Maar het is toch opvallend dat er begin oktober voor flink wat gecertificeerde receivers nieuwe OTA firmware klaargezet is.
Dat wekt toch de suggestie dat er iets gesleuteld is aan de cam support van die boxjes. Maar het kan net zo goed een rookgordijn zijn.
@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB
Posted 21 October 2013 - 20:08
Deze nano01 techniek zit er dus ook al veel langer in. En ik weet vrijwel zeker dat als nano01 public gaat nano02 wordt ingezet (!)
Met alle respect maar wat heeft het dan voor zin om hiermee door te gaan als je nu al bevestigd dat je er niet veel mee op zal schieten ?
cdnl kan alles zo meelezen wat er onderling op de diverse forums word behandelt neem aan dat ze daar een stokje voor steken als de uitkomst er eenmaal is.
Edited by greeve, 21 October 2013 - 20:09.
Posted 21 October 2013 - 20:30
Ter leering ende vermaeck... als je eenmaal weet waar je de cam code moet zoeken in de orginele firmware dan kunnen ze elke truuk van stal halen maar dan is het kwestie van uren om naar het volgende nasty truukje een lange neus te maken. En dat ze meer vergelijkbare truuks hebben is zekerheid maar die zijn zeker niet onbeperkt leverbaar.
Posted 21 October 2013 - 21:10
Open een ander forum beweert er een wel beeld te hebben op fox sports 2, niet via de seca codering maar via nagravision
Edited by WanWizard, 21 October 2013 - 21:21.
link verwijderd naar forum met illegale content
Vu+ duo 4K | Vu+ duo²
Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo
Wavefrontier T90
0 members, 6 guests, 0 anonymous users