Jump to content


Photo

VUplus duo2 / openpli transcoding probleem wanneer openwebif portnummer gewijzigd wordt


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Freek

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 31 October 2013 - 21:16

Beste forum gebruikers,

 

Rond 2 oktober had ik het volgende werkende:

- VUplus duo2

- Openpli installatie (welke versie weet ik niet meer)

- Openwebif poort 8080

- Transcoding enabled

- Transcoding poort 8002

 

Wanneer ik toen inlogde op Openwebif (met een passwd), en een kanaal selecteerde via het rechtericoontje (transcoding) had ik normaal beeld op mijn laptop.

 

Op dit moment (31-10-2013) werkt dit niet meer

Ik heb dit probleem ook na:

- installatie originele VUplus image met datum 31-10-2013

- gevolgd door openpli installatie (2.1) met datum 31-10-2013

- dit is dus een schone setup

- als ik openwebif op poort 80 laat staan en dan een kanaal via mijn laptop bekijk via transcoding poort 8002 dan werkt het

- als ik echter openwebif op poort 8080 zet en dan een kanaal via mijn laptop wil bekijken via de transcoding poort 8002 kan hij geen verbinding maken en krijg ik een bad gateway foutmelding

Note:

ik doe dit alles binnen mijn eigen netwerk via dezelfde wifi router, waar niets in gewijzigd is de afgelopen maanden (ik doe dit dus niet extern over internet)

het opvallende is dat als ik openwebif via de ingestelde poort 8080 benader, met het aangevinkte zap before stream, ik dan de transcoding icoon kies, het kanaal wel verzet wordt op mijn tv, maar op mijn laptop ik die bad gateway foutmelding krijg.

Als ik de poort 8080 van openwebif weer terugzet naar 80 dan werkt de transcoding wel.

Wat is er de afgelopen weken gewijzigd?

Welk bestand zou ik kunnen aanpassen op de vuplus om te zorgen dat ik wel via 8080 kan inloggen op de openwebif en dan transcoding kan gebruiken (poort8002)

 

Het is namelijk de bedoeling dat ik via het internet mijn vuplus kan benaderen en transcoding kan gebruiken.

Poort 80 wil ik gebruiken voor mijn website en deze wens ik dus niet naar mijn vuplus te laten wijzen in de firewall van mijn router

Daarnaast zou ik natuurlijk poort 8080 extern op internet kunnen routeren (in mijn firewall van de router) naar poort 80 van mijn vuplus, maar dan moet ik mijn tablet instellingen van de vuplus player app continue omschakelen, als ik via internet gebruik maak van de vuplus zou ik dan 8080 in de settings moeten zetten, en als ik binnen ben, dan moet ik die instelling weer naar 80 zetten. Dit zou een tijdelijke workaround kunnen zijn, maar het heeft een aantal dagen (tussen 2 oktober en 11 oktober sowieso) goed gewerkt.

 



Re: VUplus duo2 / openpli transcoding probleem wanneer openwebif portnummer gewijzigd wordt #2 Freek

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 31 October 2013 - 21:34

Beste forum gebruikers,

 

Rond 2 oktober had ik het volgende werkende:

- VUplus duo2

- Openpli installatie (welke versie weet ik niet meer)

- Openwebif poort 8080

- Transcoding enabled

- Transcoding poort 8002

 

Wanneer ik toen inlogde op Openwebif (met een passwd), en een kanaal selecteerde via het rechtericoontje (transcoding) had ik normaal beeld op mijn laptop.

 

Op dit moment (31-10-2013) werkt dit niet meer

Ik heb dit probleem ook na:

- installatie originele VUplus image met datum 31-10-2013

- gevolgd door openpli installatie (2.1) met datum 31-10-2013

- dit is dus een schone setup

- als ik openwebif op poort 80 laat staan en dan een kanaal via mijn laptop bekijk via transcoding poort 8002 dan werkt het

- als ik echter openwebif op poort 8080 zet en dan een kanaal via mijn laptop wil bekijken via de transcoding poort 8002 kan hij geen verbinding maken en krijg ik een bad gateway foutmelding

Note:

ik doe dit alles binnen mijn eigen netwerk via dezelfde wifi router, waar niets in gewijzigd is de afgelopen maanden (ik doe dit dus niet extern over internet)

het opvallende is dat als ik openwebif via de ingestelde poort 8080 benader, met het aangevinkte zap before stream, ik dan de transcoding icoon kies, het kanaal wel verzet wordt op mijn tv, maar op mijn laptop ik die bad gateway foutmelding krijg.

Als ik de poort 8080 van openwebif weer terugzet naar 80 dan werkt de transcoding wel.

Wat is er de afgelopen weken gewijzigd?

Welk bestand zou ik kunnen aanpassen op de vuplus om te zorgen dat ik wel via 8080 kan inloggen op de openwebif en dan transcoding kan gebruiken (poort8002)

 

Het is namelijk de bedoeling dat ik via het internet mijn vuplus kan benaderen en transcoding kan gebruiken.

Poort 80 wil ik gebruiken voor mijn website en deze wens ik dus niet naar mijn vuplus te laten wijzen in de firewall van mijn router

Daarnaast zou ik natuurlijk poort 8080 extern op internet kunnen routeren (in mijn firewall van de router) naar poort 80 van mijn vuplus, maar dan moet ik mijn tablet instellingen van de vuplus player app continue omschakelen, als ik via internet gebruik maak van de vuplus zou ik dan 8080 in de settings moeten zetten, en als ik binnen ben, dan moet ik die instelling weer naar 80 zetten. Dit zou een tijdelijke workaround kunnen zijn, maar het heeft een aantal dagen (tussen 2 oktober en 11 oktober sowieso) goed gewerkt.

Extra informatie:

Na nader onderzoek via de vuplus player app op mijn tablet. Blijkt dit ook niet meer te werken en krijg ik een foutmelding. Ook als ik de standaardpoort 80 voor de openwebif heb ingesteld (8002 heb ik nooit gewijzigd)

Op mijn pc werkt het wel via openwebif poort 80 en transcoding 8002. Maar zodra ik dus de openwebif poort 80 naar 8080 heb gewijzigd (en weer terug) kan ik niet meer op mijn tablet kijken



Re: VUplus duo2 / openpli transcoding probleem wanneer openwebif portnummer gewijzigd wordt #3 Freek

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 31 October 2013 - 22:21

Bug report?

Vanavond nog even aan het testen gegaan:

- alleen originele vuplus image datum 31-10-2013 image

- openwebif poort 8080

- transcoding poort 8002

- tablet app: werkt

 

terug naar openwebif poort 80

- transcoding poort 8002

- tablet app: werkt

 

Daarna via openwebif op laptop:

- openwebif poort 8080 ingesteld op vuplus

- openwebif poort8080 op laptop, wel webpagina, geen transcoding kanaal te zien

- openwebif poort 80 ingesteld op vuplus

- openwebif poort 80 op laptop, wel webpagina geen transcoding mogelijk 

Dit alles terwijl het dus wel werkt met de tablet met de originele vuplus image

 

Zou het een openwebif probleem kunnen zijn? 

Als ik namelijk de openpli image eroverheen zet, dan heb ik andere symptomen als hierboven, dan krijg ik de app op de tablet niet meer aan de gang, maar juist wel de laptop.

 

Heeft iemand advies wie ik met dit probleem het beste kan benaderen?

Ben ik de enige met dit probleem? Of gebruikt iedereen standaard poort 80? Hoe doe je dat dan met je webserver en je webpagina als je die hebt?



Re: VUplus duo2 / openpli transcoding probleem wanneer openwebif portnummer gewijzigd wordt #4 Robinson

  • Senior Member
  • 2,621 posts

+30
Good

Posted 1 November 2013 - 00:29

Ik meldde een soortgelijk probleem hierhttp://openpli.org/f...ndpost&p=383409
Ik hoop dat de toegang tot deze Solo2 hebben in het weekend en ik zal wat meer testen doen.


ET9000, OpenPLi 4.0, 13E, 19E

HD51, OpenPLi 6.2, 75E - 30W


Re: VUplus duo2 / openpli transcoding probleem wanneer openwebif portnummer gewijzigd wordt #5 Freek

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 10 November 2013 - 21:43

Beste Robinson,

 

Ik heb je link gevolgd. Blijkbaar weten ze het daar ook nog niet. We zullen moeten afwachten op de updates van VU+ en Openpli, of misschien zelfs een update van de VUplus player.

Ik merk wel op dat het nu ook mogelijk is de movies transcoded te streamen. Hiervoor gebruiken ze poort 8003 die volgens mij niet in te stellen is.

Rond begin oktober was het volgens mij nog niet mogelijk zelf opgenomen 'movies' transcoded te streamen, als ik het me goed herinner.

Het is waarschijnlijk allemaal nog in ontwerp / beta fase



Re: VUplus duo2 / openpli transcoding probleem wanneer openwebif portnummer gewijzigd wordt #6 Birota

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 12 January 2014 - 13:52

Hallo allen,

 

Ik denk dat ik exact hetzelfde probleem heb!

 

ik had alles werkend: extern box benaderen (openwebif) via poort 20443 en dan getranscodeerde stream (via poort 8002) bekijken: geen probleem!

 

Heb intussen blackbox app geïnstalleerd op ipad en dan is het beginnen fout gaan.

Ik kan nu geen getranscodeerde stream meer openen zonder foutmelding (Niet in VLC via de pc, noch via een app)

Foutcode VLC:

access_http error: error: HTTP/1.0 502 Bad Gateway

access_http error: error: HTTP/1.0 502 Bad Gateway

access_mms error: error: HTTP/1.0 502 Bad Gateway

main error: open of `http://mijn_ip:8002/...FFFF0000:0:0:0:' failed

 

 

App's reeds verwijderd, terug op fabrieksinstellingen gezet: alles zonder resultaat :-(

 

De stream via poort 8001 kan ik wel nog aan de praat krijgen, maar om deze extern te bendaderen is mijn upload veel te laag.

 

Iemand een oplossing voor dit probleem gevonden?




4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users