Beste forum gebruikers,
Rond 2 oktober had ik het volgende werkende:
- VUplus duo2
- Openpli installatie (welke versie weet ik niet meer)
- Openwebif poort 8080
- Transcoding enabled
- Transcoding poort 8002
Wanneer ik toen inlogde op Openwebif (met een passwd), en een kanaal selecteerde via het rechtericoontje (transcoding) had ik normaal beeld op mijn laptop.
Op dit moment (31-10-2013) werkt dit niet meer
Ik heb dit probleem ook na:
- installatie originele VUplus image met datum 31-10-2013
- gevolgd door openpli installatie (2.1) met datum 31-10-2013
- dit is dus een schone setup
- als ik openwebif op poort 80 laat staan en dan een kanaal via mijn laptop bekijk via transcoding poort 8002 dan werkt het
- als ik echter openwebif op poort 8080 zet en dan een kanaal via mijn laptop wil bekijken via de transcoding poort 8002 kan hij geen verbinding maken en krijg ik een bad gateway foutmelding
Note:
ik doe dit alles binnen mijn eigen netwerk via dezelfde wifi router, waar niets in gewijzigd is de afgelopen maanden (ik doe dit dus niet extern over internet)
het opvallende is dat als ik openwebif via de ingestelde poort 8080 benader, met het aangevinkte zap before stream, ik dan de transcoding icoon kies, het kanaal wel verzet wordt op mijn tv, maar op mijn laptop ik die bad gateway foutmelding krijg.
Als ik de poort 8080 van openwebif weer terugzet naar 80 dan werkt de transcoding wel.
Wat is er de afgelopen weken gewijzigd?
Welk bestand zou ik kunnen aanpassen op de vuplus om te zorgen dat ik wel via 8080 kan inloggen op de openwebif en dan transcoding kan gebruiken (poort8002)
Het is namelijk de bedoeling dat ik via het internet mijn vuplus kan benaderen en transcoding kan gebruiken.
Poort 80 wil ik gebruiken voor mijn website en deze wens ik dus niet naar mijn vuplus te laten wijzen in de firewall van mijn router
Daarnaast zou ik natuurlijk poort 8080 extern op internet kunnen routeren (in mijn firewall van de router) naar poort 80 van mijn vuplus, maar dan moet ik mijn tablet instellingen van de vuplus player app continue omschakelen, als ik via internet gebruik maak van de vuplus zou ik dan 8080 in de settings moeten zetten, en als ik binnen ben, dan moet ik die instelling weer naar 80 zetten. Dit zou een tijdelijke workaround kunnen zijn, maar het heeft een aantal dagen (tussen 2 oktober en 11 oktober sowieso) goed gewerkt.