Jump to content

Photo

VU+ solo 2 - beeld valt uit

• Please log in to reply
57 replies to this topic

Re: VU+ solo 2 - beeld valt uit #21 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 12 December 2013 - 10:46

Er werd gevraagd hoe jij het probleem op hebt gelost toen zei je ik heb de ultimo de deur uit gedaan,en misschien is het wel een gevoelig punt omdat ik juist helemaal geen problemen ervaar met mijn vu ultimo, pli 4 draait hier probleemloos en heb helemaal geen last van dat probleem,het zou jammer zijn dat er mensen beïnvloed zouden worden door iets wat niet helemaal duidelijk is en waarbij de indruk werd gewekt dat het aan de ultimo zou liggen

Die conclusie trek jij. De ultimo is om een heel andere reden weg, ik heb nooit gezegd dat dat vanwege dit probleem is. Ik wek geen indruk, ik doe verslag van wat ik constateer en uitgezocht heb.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: VU+ solo 2 - beeld valt uit #22 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 12 December 2013 - 10:50

Misschien is een van de redenen dat jij en ik er niet zo heel veel last van ondervinden deels gelegen is in het feit dat onze box(en) meestal nog geen twee dagen continue draaien. Dan heb ik waarschijnlijk a.g.v het spelen met de ontvanger, deze of weleens herstart, of CCcam eens herstart om te loggen of om welke andere reden dan ook.

Mijn apparaten staan juist wel continu aan, ze worden alleen herstart als er geflasht moet worden en dat is zelden.

Eerstvolgende stap lijkt me CCcam in debug mode draaien + output hier posten, anders blijft het nattevingerwerk. Mocht het een driver-probleem zijn, dan is dat ook uit de log vast te stellen. Je ziet dan dat er geen beeld is terwijl CCcam wel de codewords programmeert. Een stukje log rond beelduitval is dus erg gewenst.

Maar wat Littlesat zegt klink ook plausibel. Soms is het niet eens nodig om iets raars te doen om de kaart in strafmode te krijgen, ik had het laatst door alleen maar naar VH1 te kijken en VH1 classic in de PiP te hebben. Het schijnt dat er bij MTV op dat gebied wel eens dingen niet 100% kloppen.

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: VU+ solo 2 - beeld valt uit #23 greekfalcon

• Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 12 December 2013 - 20:14

Inmiddels is mijn VU+ Solo2 ook onder OpenPLi vastgelopen precies zoals onder VTI gebeurde, het beeld bevroor en de box reageerde helemaal nergens meer op. De box moest met de netschakelaar opnieuw gestart worden. Ik denk dat het apparaat zelf defect is, temeer daar het vastlopen onder VTI ook gebeurde terwijl ik opnames afspeelde. Hierbij wordt zover ik weet niets gedecodeerd en kan de softcam dus ook geen rol spelen.

Re: VU+ solo 2 - beeld valt uit #24 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 12 December 2013 - 21:40

Wat voor opnames hebben we het dan over? Programma's die je van tv hebt opgenomen (transport streams) zouden nooit een probleem moeten geven. Andere media (mp4, mkv, etc) worden door een ander mechanisme afgespeeld, waarbij een veel groter stuk in software gebeurt. Bugjes in drivers (zoals we eerder vastgesteld hebben) komen met deze media veel eerder boven water dan gewoon tv-programma's afspelen. Vandaar deze vraag.

Re: VU+ solo 2 - beeld valt uit #25 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,956 posts

+191
Excellent

Posted 12 December 2013 - 22:03

Out of the box misschien is t gewoon een hardware probleem (lees kapot)

Edited by 40H3X, 12 December 2013 - 22:04.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.

Re: VU+ solo 2 - beeld valt uit #26 greekfalcon

• Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 12 December 2013 - 22:13

Het gaat om gewone opnames van tv.

Re: VU+ solo 2 - beeld valt uit #27 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 12 December 2013 - 22:23

Ja dat moet echt geen probleem geven, dan vermoed ik ook een defect.

Re: VU+ solo 2 - beeld valt uit #28 greekfalcon

• Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 13 December 2013 - 10:45

Ik heb een mail gestuurd naar de leverancier, die stelt voor OpenPLi 3.0 op de box te zetten. Het lukt me echter niet 4.0 met 3.0 te overschrijven. Het flashen verloopt normaal maar als de box reboot blijkt 4.0 er nog gewoon op te staan. Iemand een suggestie?

Re: VU+ solo 2 - beeld valt uit #29 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 13 December 2013 - 10:48

Hoe doe je het overschrijven? En hoe bepaal je de versie?

Re: VU+ solo 2 - beeld valt uit #30 greekfalcon

• Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 13 December 2013 - 11:05

Ik heb de laatste download van 3.0 (20131213) van jullie site gedownload, op een stickje gezet en de box geflasht. De versie bepaal ik door menu=>informatie=>over.

Hier zie ik: image:Openpli 4.

Overigens was na het flashen wel mijn zenderlijst (van Hans) verdwenen, die heb ik opnieuw geïnstalleerd.

Re: VU+ solo 2 - beeld valt uit #31 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 13 December 2013 - 11:14

Zegt hij in de display wel dat hij aan het flashen is? Je moet namelijk wel op het goede moment even op het goede knopje drukken ;)

Re: VU+ solo 2 - beeld valt uit #32 greekfalcon

• Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 13 December 2013 - 11:24

Het flashen verloopt normaal en ik heb op het goede moment op het goede knopje gedrukt. Alle meldingen die ik gewnd ben van het flashen verschijnen in de display: Update!, hit power button, erasing, reading USB, UBIFS update. Na de flash en de daaropvolgende reboot start de box direct met 4.0 alsof de flash niet heeft plaatsgevonden. Niets van taal instellen, tunerconfiguratie enz.

Re: VU+ solo 2 - beeld valt uit #33 dirocca

• Senior Member
  • 1,667 posts

+59

Posted 13 December 2013 - 11:51

Het flashen verloopt normaal en ik heb op het goede moment op het goede knopje gedrukt. Alle meldingen die ik gewnd ben van het flashen verschijnen in de display: Update!, hit power button, erasing, reading USB, UBIFS update. Na de flash en de daaropvolgende reboot start de box direct met 4.0 alsof de flash niet heeft plaatsgevonden. Niets van taal instellen, tunerconfiguratie enz.

heel waarschijnlijk staat er ergens een backup die in werking treed.

backup verwijderen/hernoemen en opnieuw flashen.

grtz Philip

vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

Re: VU+ solo 2 - beeld valt uit #34 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 13 December 2013 - 12:06

Ja dat denk ik ook (waarschijnlijk op de USB stick).

Dat verklaart alleen niet waarom hij 4.0 blijft zeggen.

Re: VU+ solo 2 - beeld valt uit #35 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,956 posts

+191
Excellent

Posted 13 December 2013 - 12:30

Om alles uit te sluiten (slechte stick, backups etc (btw een backup kan volgens mij openpli niet updaten)) zou ik zeggen zet eerst eens de officiële image terug van Vu en flash dan naar openplui 3 (eventueel maak je eerst een backup op een andere stick met de Backup tool van Pedro)

http://code.vuplus.c...le?subdir=solo2

Edited by 40H3X, 13 December 2013 - 12:31.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

Re: VU+ solo 2 - beeld valt uit #36 greekfalcon

• Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 13 December 2013 - 14:15

@dirocca : Ik heb inderdaad een backup gemaakt (op de externe HDD) met het tool 'volledige backup op hdd/usb'. Ik heb de dir fullbackup_solo2 gerenamed naar renamed_fullbackup_solo2 en opnieuw geflashed. Dit heeft niet geholpen.

@40H3X : de link verwijst naar de officiële image?

Re: VU+ solo 2 - beeld valt uit #37 greekfalcon

• Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 13 December 2013 - 14:26

Update : er was ook nog een vuplus dir op de hdd met daarin backup gegevens, die heb ik gerenamed en nu is 3.0 wel geïinstalleerd.

Re: VU+ solo 2 - beeld valt uit #38 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,956 posts

+191
Excellent

Posted 13 December 2013 - 15:36

.......en de problemen hoe is het daarmee nu gesteld?

Re: VU+ solo 2 - beeld valt uit #39 greekfalcon

• Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 13 December 2013 - 15:45

De problemen zijn nog niet opgetreden maar dat was ook niet het geval toen ik 4.0 er net op had gezet. De box draait nu een paar uur onder 3.0. Het is even afwachten maar ik heb er geen goed gevoel bij. Ik moet echter doen wat de leverancier zegt om met hem tot een oplossing te komen want ik denk dat het apparaat defect is.

Re: VU+ solo 2 - beeld valt uit #40 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,956 posts

+191
Excellent

Posted 13 December 2013 - 15:56

Succes ben benieuwd wat de uitkomst is

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users