Jump to content


Photo

Hoe herken ik een DM8000 clone of origineel


  • Please log in to reply
39 replies to this topic

Re: Hoe herken ik een DM8000 clone of origineel #21 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 17 December 2013 - 07:45

De DM8000 kan nu misschien nog een beetje meekomen, alleen als er nieuwe ontwikkelingen bijkomen op bijvoorbeeld de Linux-kernel of plugins welke iets meer van het geheugen vergen, houdt het voor de DM8000 op.

De eerder gemelde HbbTV plugin wordt op de DM8000 als niet gemist te worden ervaren, dat komt simpelweg omdat die plugin op een DM8000 niet vooruit is te branden, of niet lekker ondersteund wordt.

 In dat geval zou ik die plugin, welke ik dagelijks gebruik, ook niet gaan missen, vanwege deze beperkingen is dit al één van de redenen waarom ik die box, niet zou gaan kopen.

Op de ET ontvangers werkt dat soepel en snel.

 

Als ik op het punt zou staan een nieuwe receiver te gaan kopen, zou mijn keuze nooit op een box vallen welke al meer dan 5 jaar bestaat.

Daar komt bij, dat als je even een vergelijkende test gaat doen, zal je zien dat elk DMM product te duur is en keihard voorbij gehold is door goedkopere en beter presterende merken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hoe herken ik een DM8000 clone of origineel #22 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 17 December 2013 - 09:50

Ik ben het niet helemaal met je eens Tech. Er zijn nog talloze mensen over de hele wereld die dagelijks dm800's kopen (vaak clones, maar dat maakt voor mijn standpunt niet uit). Kennelijk zijn er gewoon veel mensen die helemaal niet het nieuwste van het nieuwste hoeven te hebben. Als je nagaat ook hoeveel mensen CDS-ontvangers hebben van recent tot ook prehistorisch en die ook gewoon dagelijks nog gebruiken zonder wat te missen...

 

Ik denk dat als je meer dan twee tuners nodig hebt, of als je een DVB-T/C/S tuners door elkaar wilt gebruiken, dat een dm8000 nog steeds een prima ontvanger is. Geen gedoe met USB-sticks die het toch vaak niet doen (om diverse redenen) of niet aan te komen zijn. Als je er genoegen mee neemt dat OpenPLi4 (en in feite zelfs OpenPLi 2.1) de laatste release is die je er op kunt draaien en je geen HbbTV nodig hebt, dan is de dm8000 nog steeds prima.

 

Maar zoals ik ook al zei, vanwege de leeftijd en de mindere mogelijkheden t.o.v. de nieuwste generatie ontvangers (solo2,duo2,et10000) mag die dan ook nog maar een derde kosten van zo'n ontvanger en dan kom ik met de natte vinger uit op ongeveer 150 euro. Voor die prijs, als je prijs belangrijker vindt dan meeste mogelijkheden, dan zou ik het zeker overwegen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hoe herken ik een DM8000 clone of origineel #23 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 17 December 2013 - 17:45

Maar ja €50 is wel erg weinig.. :) ;)


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Hoe herken ik een DM8000 clone of origineel #24 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 17 December 2013 - 18:20

Waar haal jij 50 euro vandaan?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hoe herken ik een DM8000 clone of origineel #25 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 17 December 2013 - 18:46

Ja, lol, daar heb ik ook nog twee van staan, liefhebbers voor 150 euro per stuk? :D

 

Ik heb er nog 3, en die kun je alle drie tegelijk krijgen voor 150 euro... :P

 

Lezen is niet mijn sterkste kant....

Maar recreatief lezen.... ;) :D


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Hoe herken ik een DM8000 clone of origineel #26 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 17 December 2013 - 19:03

De drie dm7000's van WanWizard, nee dank je. Creatief lezen ja.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hoe herken ik een DM8000 clone of origineel #27 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 17 December 2013 - 19:21

Ik ben het niet helemaal met je eens Tech. Er zijn nog talloze mensen over de hele wereld die dagelijks dm800's kopen (vaak clones, maar dat maakt voor mijn standpunt niet uit). Kennelijk zijn er gewoon veel mensen die helemaal niet het nieuwste van het nieuwste hoeven te hebben. Als je nagaat ook hoeveel mensen CDS-ontvangers hebben van recent tot ook prehistorisch en die ook gewoon dagelijks nog gebruiken zonder wat te missen...

 

Ik denk dat als je meer dan twee tuners nodig hebt, of als je een DVB-T/C/S tuners door elkaar wilt gebruiken, dat een dm8000 nog steeds een prima ontvanger is. Geen gedoe met USB-sticks die het toch vaak niet doen (om diverse redenen) of niet aan te komen zijn. Als je er genoegen mee neemt dat OpenPLi4 (en in feite zelfs OpenPLi 2.1) de laatste release is die je er op kunt draaien en je geen HbbTV nodig hebt, dan is de dm8000 nog steeds prima.

 

Maar zoals ik ook al zei, vanwege de leeftijd en de mindere mogelijkheden t.o.v. de nieuwste generatie ontvangers (solo2,duo2,et10000) mag die dan ook nog maar een derde kosten van zo'n ontvanger en dan kom ik met de natte vinger uit op ongeveer 150 euro. Voor die prijs, als je prijs belangrijker vindt dan meeste mogelijkheden, dan zou ik het zeker overwegen.

 

Ik reageerde eigenlijk op de vraag, wat je zou kopen indien je een nieuwe receiver zou willen aanschaffen.

 

Mijn keuze zou in dat geval, nooit op een DM8000 vallen, dat was eigenlijk wat ik bedoelde met de opmerking over de oude hardware.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hoe herken ik een DM8000 clone of origineel #28 Rupke

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 17 December 2013 - 20:21

Oke, als ik het zo allemaal lees kan ik inderdaad de DM8000 beter uit mijn hoofd zetten want als ik wat rond kijk op bv marktplaats dan vragen ze gouden prijzen(tussen de 500 a 600Euro) voor een DM8000.

Dat ga ik niet uitgeven voor een gebruikte DM8000 dus ga ik op zoek naar een Vu+ duo of een Et9000 of misschien voor een Vu+ duo2, want de DM800 is echt aan vervanging toe, wat zou ik daar trouwens in alle redelijkheid nog voor kunnen vragen.



Re: Hoe herken ik een DM8000 clone of origineel #29 Rupke

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 17 December 2013 - 21:27

Hallo Heren,

 

Ik heb even zitten lezen en google en ik denk dat ik voor een ET9500 ga, ik heb er een gevonden op een NL site voor 329,- zonder extra tuner dus alleen de 2 satelliet tuners.

Eigenlijk zou ik de ET10000 wel leuker gevonde maar dat schijnt nog wel even te duren voordat die komt.

 

Ik weet niet of webwinkels hier genoemd mogen worden maar ik weet niet welke nederlandse webwinkels ik kwa service het beste kan kopen?

Graag had ik wat ervaringen van jullie vernomen. 



Re: Hoe herken ik een DM8000 clone of origineel #30 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 17 December 2013 - 21:36

Waar je hem ook koopt..

Kijk ff bij de sponsers van deze site... :) :P

 

Ik weet niet hoeveel haast je hebt..

Je zou ook eerst een xp kunnen kopen als slaapkamer box..

 

Als dan de 10000 uit komt heb je wel iets nieuws!!!

De 9500 is ook al weer ff uit...

 

Spijt zul je niet snel krijgen....

Als het een PLi ondersteunde box is.


Edited by dylantje, 17 December 2013 - 21:36.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Hoe herken ik een DM8000 clone of origineel #31 Rupke

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 17 December 2013 - 21:48

Waar je hem ook koopt..

Kijk ff bij de sponsers van deze site... :) :P

 

Ik weet niet hoeveel haast je hebt..

Je zou ook eerst een xp kunnen kopen als slaapkamer box..

 

Als dan de 10000 uit komt heb je wel iets nieuws!!!

De 9500 is ook al weer ff uit...

 

Spijt zul je niet snel krijgen....

Als het een PLi ondersteunde box is.

Oke, ik ben nieuwe hier en hoe kijk ik dan bij de sponsors van deze site want dat kan ik zo vlug niet vinden?



Re: Hoe herken ik een DM8000 clone of origineel #32 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 17 December 2013 - 21:57

Oeps..

Stond in mijn ogen altijd :

http://openpli.org/

Bij sponsers...

 

Maar zullen mensen zijn die dit beter weten..


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Hoe herken ik een DM8000 clone of origineel #33 Rupke

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 17 December 2013 - 22:10

Sponsors die kan ik dus echt niet vinden ik zie er maar 1 en die verkoopt geen ontvangers.

 

Kan misschien iemand mij ook vertellen welke HDD (misschien zelfs merk en type) ik het beste in de ontvanger kan plaatsen als ik daar een 2tb schijf in wil plaatsen?



Re: Hoe herken ik een DM8000 clone of origineel #34 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 17 December 2013 - 23:13

Oeps..
Stond in mijn ogen altijd :
http://openpli.org/
Bij sponsers...

 

Er zijn momenteel geen sat winkels die sponsoren.


Edited by WanWizard, 18 December 2013 - 10:22.
link naar de winkel verwijderd. ook wij moeten de regels respecteren. ;)

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe herken ik een DM8000 clone of origineel #35 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 18 December 2013 - 09:35

Oke, als ik het zo allemaal lees kan ik inderdaad de DM8000 beter uit mijn hoofd zetten want als ik wat rond kijk op bv marktplaats dan vragen ze gouden prijzen(tussen de 500 a 600Euro) voor een DM8000.

Dat ga ik niet uitgeven voor een gebruikte DM8000 dus ga ik op zoek naar een Vu+ duo of een Et9000 of misschien voor een Vu+ duo2, want de DM800 is echt aan vervanging toe, wat zou ik daar trouwens in alle redelijkheid nog voor kunnen vragen.

Ja dat zijn echt belachelijke prijzen. Ik ben benieuwd of ze 'm voor die prijs verkocht krijgen, dan ben je echt niet goed bezig. Je zou eventueel een bod kunnen doen en kijken hoe ze reageren ;)

 

Top of the bill is natuurlijk wel straks de ET10000, maar daar moet je dan wel het geld voor (over) hebben. En die is nog niet uit natuurlijk.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hoe herken ik een DM8000 clone of origineel #36 Rupke

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 18 December 2013 - 21:16

Ik heb besloten om de ET9500 bij Goldensat.nl te gaan bestellen alleen nu wil ik ook een HDD van 2TB gaan bestellen maar kunnen jullie mij even helpen want ik weet niet welke ik er het beste in kan plaatsen. Natuurlijk wordt het een 3,5" sata maar welke sata versie, welk toerental en welk merk en type?

 

graag jullie tips  :D



Re: Hoe herken ik een DM8000 clone of origineel #37 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 18 December 2013 - 21:25

minder toeren stillere hdd

Chooglen helpt of tweakers..


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Hoe herken ik een DM8000 clone of origineel #38 Rupke

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 18 December 2013 - 21:47

oke maar is dat geen probleem met opslag snelheid, en welk merk word het meeste gebruik in dit type ontvanger?



Re: Hoe herken ik een DM8000 clone of origineel #39 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 19 December 2013 - 07:29

Voor video opname toepassing is eerstens de snelheid al irrelevant - je kunt geen harddisk meer vinden die niet minstens 20 gelijktijdige HD opnames kan bijhouden.

Verder is het toerental vrijwel alleen maar van invloed op de toeganstijd van de disk, en die is voor videoopnames niet belangrijk (want dat is een continue stroom data, die sequentieel geschreven wordt).

Dus trager is beter (want stiller en zuiniger).

Stilste en zuinigste is een 2,5" disk. Die zijn wel duurder dan 3.5". Als je een 3.5" koopt, zorg dan dat je die makkelijk kunt terugsturen of inruilen. Ik heb meegemaakt dat de disk heel hinderlijk ging resoneren (brommen) in combinatie met de kastplank waar de box op stond. Als ik de box op eender welke andere lokatie neerzette was hij stil, behalve op de plank waar ik hem hebben wou...
Real musicians never die - they just decompose

Re: Hoe herken ik een DM8000 clone of origineel #40 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 19 December 2013 - 12:23

Ik zou ook voor de 2.5" gaan, ook al is het soms wat lastiger om 'm in te bouwen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users