Jump to content


Photo

haperend geluid


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Januil

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 12 December 2013 - 21:58

Beste mensen,

 

sinds kort ben ik over naar openpli op mijn azbox hd premium+.

ik ben erg enthousiast maar ik blijf een probleem met de softcam houden.

op advies van alle fora ben ik naar oscam overgestapt.

kort na het opstarten werkt alles prima.

echter na korte tijd begint het geluid te hakkelen en soms staat ook het beeld stil.

herstarten van de softcam geeft dan weer even wat lucht maar na korte tijd begint hetzelfde opnieuw.

iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

 

Groet

 

Jan


Edited by Januil, 12 December 2013 - 22:00.


Re: haperend geluid #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,457 posts

+397
Excellent

Posted 12 December 2013 - 22:04

Beste Jan,

 

Voor wat betreft twee onderwerpen ben je aan het verkeerde adres. ;)

Helaas voor jou ondersteunen wij als OpenPLi geen Azbox met een eigen image.

Voor wat betreft Oscam issues moet je het echt op het Streamboard zoeken.

 

Succes


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: haperend geluid #3 Januil

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 12 December 2013 - 22:13

ik snap het niet,

ik heb gewoon openpli dus wat bedoel je met een eigen image voor mijn azbox.

heb de image gewoon gedownload van hdrecievers

 

groet

 

jan


Edited by Januil, 12 December 2013 - 22:13.


Re: haperend geluid #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,903 posts

+1,787
Excellent

Posted 12 December 2013 - 22:19

Je hebt geen OpenPLi.

 

Je hebt een image die door iemand anders gemaakt is op basis van de OpenPLi sources (die vrij beschikbaar zijn), en die het niet nodig gevonden heeft om er een eigen naam aan te geven, en zelf support te leveren op wat die persoon gefabriceerd heeft.

 

Wij hebben er niks mee te maken gehad, geen idee wat er allemaal in zit, wat er aangepast is, en hoe dat werkt op hardware dat we niet kennen en niet hebben.

 

Vandaar dus: wij leveren alleen support op de images die we zelf maken, en die je van de homepage alhier kunt downloaden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: haperend geluid #5 Januil

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 12 December 2013 - 22:23

oke, sorry voor mijn "dommigheid" dan dus ik kan via jullie homepage een image voor mijn azbox downloaden?

Ben echt een newbie op dit gebied dus ik bedoel het allemaal niet sarcastisch maar ben serieus.

dacht nl dat ik gewoon een "goede" openpli had.

 

groet

 

Jan



Re: haperend geluid #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,903 posts

+1,787
Excellent

Posted 12 December 2013 - 23:38

Nee.

 

Je kunt op de homepage de image downloaden voor de settopboxen die wij zelf maken (de image dus, niet de box ;)), en waarvoor we dus ook ondersteuning bieden (het lijstje aan de rechterkant, onder "Nightly Builds").

 

Alle andere images die op het internet rondzweven mogen de naam OpenPLi niet dragen, ze moeten een eigen naam en logo gebruiken, en mogen daar "Based op OpenPLi" op zetten. Maar de meeste doen dat niet, en dan komen nietsvermoedende gebruikers zoals jij hier terecht. En dat is vervelend, zowel voor jou als voor ons.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users