Jump to content


Photo

Opnemen op netwerk share


  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 emwee

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 26 May 2007 - 22:31

Met alle versies van Pli voor Helenite kon ik opnemen op de CIFS share "movie" op een netwerk server, maar met Helenite lukt me dat niet meer. De share wordt herkend en mounten is geen probleem, maar bij opnemen krijg ik steevast de melding "Opname mislukt. Het opslagmedium is niet toegankelijk." Ook lukt het mij niet bij de systeeminstellingen -> Opnemen en afspelen aan te geven dat op de share movie moet worden opgenomen en niet op de (niet aanwezige) interne harddisk. De share zit als keuze wel in het menu, maar wordt niet opgeslagen. Opnemen blijft op de interne harddisk staan.

Re: Opnemen op netwerk share #2 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 26 May 2007 - 22:39

Heb je je /var op USB staan?

Re: Opnemen op netwerk share #3 emwee

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 26 May 2007 - 22:42

Heb je je /var op USB staan?


Ja, heb ik.

Re: Opnemen op netwerk share #4 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 26 May 2007 - 22:44

Heb je je /var op USB staan?


Ja, heb ik.

Dan heb je je USB-stick vast in Window-formaat geformateerd (fat). Dat werkt niet, je moet 'em in ext3 op de Dreambox zelf formatteren.

Re: Opnemen op netwerk share #5 emwee

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 26 May 2007 - 22:54

Heb je je /var op USB staan?


Ja, heb ik.

Dan heb je je USB-stick vast in Window-formaat geformateerd (fat). Dat werkt niet, je moet 'em in ext3 op de Dreambox zelf formatteren.


De USB-stick heb ik al jaren achter de Dreambox hangen, dus hoe die geformatteerd is weet ik niet meer. Ik formatteer 'm even opnieuw.

Re: Opnemen op netwerk share #6 knud66

  • Senior Member
  • 423 posts

0
Neutral

Posted 27 May 2007 - 10:50

in de /mnt directory is daar een ingang voor de cifs-share? In Helenite zijn daar een paar wijzigingen geweest met de namen van de mounts. Wellicht dat je daar op stuk loopt.

Succes.

Re: Opnemen op netwerk share #7 emwee

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 27 May 2007 - 10:56

in de /mnt directory is daar een ingang voor de cifs-share? In Helenite zijn daar een paar wijzigingen geweest met de namen van de mounts. Wellicht dat je daar op stuk loopt.

Succes.


Dat was het niet, mounten was geen probleem, maar bedankt.
Na opnieuw formatteren van de USB-stick door de Dreambox werkte het weer. Overigens heb ik gezien dat de stick daarvoor ook door de Dreambox was geformatteerd en niet door Windows.

Re: Opnemen op netwerk share #8 das

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 3 September 2007 - 19:43

Heb je je /var op USB staan?


En wat als je geen USB aansluiting hebt? Ben ik met mijn DM600 gedoemd om nooit te kunnen opnemen naar een netwerk share?
Ik heb in ieder geval precies hetzelfde probleem...

Re: Opnemen op netwerk share #9 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 3 September 2007 - 19:53

Heb je je /var op USB staan?


En wat als je geen USB aansluiting hebt? Ben ik met mijn DM600 gedoemd om nooit te kunnen opnemen naar een netwerk share?
Ik heb in ieder geval precies hetzelfde probleem...

/var heeft niks te maken met opnemen. Op een 600 kun je gewoon opnemen op de harddisk (als die er in zit) of op een externe pc.

Re: Opnemen op netwerk share #10 das

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 3 September 2007 - 20:23

Ik moet toegeven dat ik een OSX server heb waarmee ik een NFS export heb staan, niet echt een PC dus, maar verder gewoon een UNIX-variant.
Maar goed, de share mount probleemloos (op /mnt/hdd) en ik kan vervolgens via ftp probleemloos in deze map schrijven, ook via telnet geen probleem. Ik heb al een hele variatie aan mount opties geprobeerd: nu heb ik gemount met rw,nolock,soft,udp. Maar alle variaties daarvan tot nog tot sonder succes. Is er een how-to waar de juiste instellingen staan voor het juist mounten van een NFS export vanaf een server?

Het enige wat ik tot nu toe steeds krijg als ik probeer op te nemen is:
"Opname mislukt. Het opslagmedium is niet toegangkelijk."

Bedankt alvast voor je eerste snelle reactie!

Re: Opnemen op netwerk share #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 3 September 2007 - 20:44

Leg de mount eens naar /mnt/server1, reboot, en kies vervolgens in dreambox settings, system settings, recording deze mount als target voor de opnames.

Als je dit niet gedaan hebt kan het zijn dat de box naar /hdd op wilt nemen...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opnemen op netwerk share #12 das

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 3 September 2007 - 20:53

Leg de mount eens naar /mnt/server1


Maakt het nog uit of ik het pad /media/server1 of /mnt/server1 invoer?

En welke opties moet ik aanzetten?

- Ik begreep dat UDP beter presteert dan TCP
- rw lijkt me vanzelfsprekend
- nolock schijnt standaard te zijn, maar zegt me niks, wat betekent dat?
- soft eventueel?

en dan tot slot read en write sizes?

PS ik ben nog geen linux goeroe, ik voer het gewoon in in de webinterface...
DM 600 PVR - since aug 29, 2007 DM 7020 - since sept 2007

Re: Opnemen op netwerk share #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 3 September 2007 - 21:07

Eh, een DM600? Geen idee eigenlijk of het daar /mnt of /media moet zijn. Welk van de twee heeft de subdirectories /server1 t/m /server4?

UDP presteert iets beter dan TCP, doordat er geen foutcontrole in het protocol zit. Alleen gebruiken als je connectie voldoende foutvrij is, elke transmissie fout vertaald zich in een storing van de opname.

nolock om te voorkomen dat er een write-lock op de file gezet wordt. Niet echt relevant als je maar 1 box hebt, en niet tegelijk andere dingen met die opname wilt doen.

read- en write sizes zijn vaak een kwestie van expirimenteren. 8192 is meestal een goede beginwaarde. Welke de juiste is, is afhankelijk van teveel factoren om een eenduidig antwoord te geven. Voor mijn UTP aangesloten boxen gebruik ik 8192, voor mijn wireless aangesloten boxen 16384 om storingsvrij te kunnen opnemen en afspelen.

soft is volgens mij default, en zorgt voor timeouts in geval van een crash van de server (voorkomt een hangende client).

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opnemen op netwerk share #14 das

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 3 September 2007 - 21:08

Gemount op /mnt/server1
reboot en nog steeds hetzelfde probleem...
DM 600 PVR - since aug 29, 2007 DM 7020 - since sept 2007

Re: Opnemen op netwerk share #15 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 3 September 2007 - 21:08

Het enige wat ik tot nu toe steeds krijg als ik probeer op te nemen is:
"Opname mislukt. Het opslagmedium is niet toegangkelijk."

Je moet nog de directory "movie" aanmaken op de server.

Maakt het nog uit of ik het pad /media/server1 of /mnt/server1 invoer?

Nee, maakt niks uit, maar /media/server1 is "logischer" op een DM600. Uiteindelijk komt 't op hetzelfde mountpoint uit.

Re: Opnemen op netwerk share #16 das

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 3 September 2007 - 21:22

Eh, een DM600? Geen idee eigenlijk of het daar /mnt of /media moet zijn. Welk van de twee heeft de subdirectories /server1 t/m /server4?


media heeft de subdirectories, en mnt is gelinkt naar media.
DM 600 PVR - since aug 29, 2007 DM 7020 - since sept 2007

Re: Opnemen op netwerk share #17 das

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 3 September 2007 - 21:59

Nog steeds geen succes... moet ik ook nog een swap-file aanmaken op de NFS mount?
DM 600 PVR - since aug 29, 2007 DM 7020 - since sept 2007

Re: Opnemen op netwerk share #18 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 3 September 2007 - 22:09

Directory movie aangemaakt?
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Opnemen op netwerk share #19 das

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 3 September 2007 - 22:26

Directory movie aangemaakt?


Uiteraard, dat schijnt probleem #1 te zijn waarop het misloopt nietwaar?

Ben er nu al twee avonden mee bezig, ben er behoorlijk flauw van onderhand, eerst maar even slapen denk ik.

Ik heb overigens ondertussen de EPG cache wel op de NFS mount kunnen zetten en dat lijkt wel te werken...
DM 600 PVR - since aug 29, 2007 DM 7020 - since sept 2007

Re: Opnemen op netwerk share #20 das

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 5 September 2007 - 19:27

Helaas nog steeds geen succes met de setup, ik heb nu maar gewoon een harddisk erin geschroefd en dat werkt natuurlijk feilloos... Ik kan ook prima met de mac de harde schijf van de DM600 benaderen, misschien toch wel beter dan het hele netwerk gedoe, het scheel me in ieder geval veel tijd en ik kan opnemen.
DM 600 PVR - since aug 29, 2007 DM 7020 - since sept 2007


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users