Jump to content


Photo

Vu+ Duo enkel maar tandwielen


  • Please log in to reply
150 replies to this topic

#1 MaxR

  • Senior Member
  • 165 posts

+6
Neutral

Posted 17 December 2013 - 11:13

Hallo

Ik had gisteravond een raar probleem, toen ik tv zat te kijken, en me Vu+ Duo een programma wou op nemen. 

Kwamen er enkel maar tandwielen in beeld,[en het beeld werd zwart] en kon ik niets meer doen behalve afzetten en weer aan zetten, waarna het probleem weer begon.

Na dit een aantal keren keer herhaald te hebben, en ook een aantal keren een andere image er op gezet te hebben. Deed me Vu+ Duo het op eens weer.

 

Ik heb een interne HDD die maar voor 23 % vol is. En de Vu+ is nog net geen twee jaar oud.

Heb een eigen kaart voor de CD zenders.

 

Aangezien me Vu+ een aantal weken geleden ook al niet wou op nemen,

http://openpli.org/f...op/#entry389358

 

Vraag ik me af of iemand misschien weet wat er aan de hand is, of een oplossing weet?


UPC Power 200 + Film1 + RoyaalHD + Horizon + Samsung UE55D8000

Re: Vu+ Duo enkel maar tandwielen #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 17 December 2013 - 11:24

VU+ Duo + twee jaar oud = kapotte elco. Zie http://openpli.org/f.../?hl= rode led


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo enkel maar tandwielen #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,457 posts

+397
Excellent

Posted 17 December 2013 - 11:32

Mij komt het door jou geschetste probleem niet echt bekend voor. Mijn duo staat in een andere ruimte en wordt via de partnerbox plugin geregeld gebruikt om aanvullende opnames te maken samen met de ET9000. Er is tenslotte zo veel 'fraais' op de buis. :)
Opnames met 0Mb zijn mij wel bekend, maar geen zwart beeld en / of een 'vastgelopen' box. Als jij een logfile had kunnen aanmaken was er misschien duidelijk geworden of er hardwarematig iets mis gaat. Misschien doet jouw harddisk moeilijk? Alles kan tenslotte defect raken.
Nu blijft het giswerk.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vu+ Duo enkel maar tandwielen #4 MaxR

  • Senior Member
  • 165 posts

+6
Neutral

Posted 17 December 2013 - 12:41

Erik als die elco kapot is, dan doet de Vu+ het toch helemaal niet meer. 

 

Gisterenavond deed hij het gewoon weer, na een hoop gedoe.

En afgelopen ochtend deed me Vu+ het ook weer, en kon ik ook weer opnemen.

 

Misschien toch iets anders dan de elco, of kan dat met een kapotte elco.

 

Misschien uitkijken naar de ET9500?


UPC Power 200 + Film1 + RoyaalHD + Horizon + Samsung UE55D8000

Re: Vu+ Duo enkel maar tandwielen #5 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 17 December 2013 - 12:45

Erik als die elco kapot is, dan doet de Vu+ het toch helemaal niet meer. 

Nee dat is niet waar. Het begint met slecht werken en pas na een tijdje start de ontvanger helemaal niet meer op. Dat staat volgens mij in het betreffende topic ook beschreven, iets verderop.


Edited by Erik Slagter, 17 December 2013 - 12:45.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo enkel maar tandwielen #6 MaxR

  • Senior Member
  • 165 posts

+6
Neutral

Posted 17 December 2013 - 13:17

Okay bedankt.
Me Vu is van 07-01-2012, ik had begrepen dat Vu: toen het probleem van de elco's al had op gelost. Misschien oude voorraad van de winkelier..
UPC Power 200 + Film1 + RoyaalHD + Horizon + Samsung UE55D8000

Re: Vu+ Duo enkel maar tandwielen #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 17 December 2013 - 13:25

Dat weet je meer dan ik ;) Ik weet niet beter dan dat alle varianten er last van hebben.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo enkel maar tandwielen #8 grondstof

  • Senior Member
  • 70 posts

+1
Neutral

Posted 17 December 2013 - 14:09

Ik zou is een schone flash doen zonder gebruik te maken van eventueel aanwezige backup bestanden.

Dan in eerste instantie alleen het hoognodige er opzetten zoals EPG, Cc cam, webinterface en zien wat hij dan doet.

Ook niet al te veel EPG laten zoeken maar alleen bijv. de Nederlandse.

Mocht hij dan geen problemen geven dan is het niet de beruchte elco maar softwarematig een conflict.

Ik heb met 2 Vu+ duo ontvangers waar ik ook meer op had dan strikt noodzakelijk ook sinds afgelopen zomer regelmatig vastlopen of uitvallen.

Nu ik een meer gestructureerde ontvanger er van heb gemaakt loopt hij nooit meer vast of heeft hij last van andere problemen. 


1x Dreambox800, 2x Vu+duo, 2x Dreambox600, 2x Relook 400S en 1x Topfield 4000

1x viasat, 1x triax 88cm 1x 64cm 


Re: Vu+ Duo enkel maar tandwielen #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,906 posts

+1,787
Excellent

Posted 17 December 2013 - 14:11

Het wordt inderdaad langzaam minder. Ontvangst problemen, spontane reboots of vastlopers als er een opname start, etc. 

Haal de soldeerbout maar vast boven (als je de twee condensators hebt nog geen 5 min werk). ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Duo enkel maar tandwielen #10 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,457 posts

+397
Excellent

Posted 17 December 2013 - 15:28

Haal de soldeerbout maar vast boven (als je de twee condensators hebt nog geen 5 min werk). ;)


Die 5 min is echt 'wishfull thinking'. Het betreft hier een multilayer print die gesoldeerd is met tin waar veel zink in zit waardoor het smeltpunt zeer hoog ligt. Ik ben er doorgaans ruim een half uur mee zoet. Dan is de print verwijderd en is de elco netjes vervangen. Echt vrolijk werd ik er niet van.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vu+ Duo enkel maar tandwielen #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 17 December 2013 - 15:39

Dat is de nette manier, het kan ook minder net natuurlijk  ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo enkel maar tandwielen #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,906 posts

+1,787
Excellent

Posted 17 December 2013 - 16:17

Inderdaad.

 

Kap er af, elco beet pakken, pootjes afknippen, Elco + MKT aan de pootjes vastbakken, kap er weer op. :)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Duo enkel maar tandwielen #13 MaxR

  • Senior Member
  • 165 posts

+6
Neutral

Posted 17 December 2013 - 16:52

Okay, enkel ik heb geen soldeerbout.

En als ik een soldeerbout zou kopen, dan kan ik er niet eens mee om gaan.

Laat staan dat ik iets weet van een elco.

 

Toen ik alle CD goed gekeurde ontvangers/pvr's zat werd. Heb ik een satelliet winkel gebeld voor een pvr zonder gedoe, en die het gewoon altijd doet.

Het advies was toen een Vu+ Duo $%^&*(


UPC Power 200 + Film1 + RoyaalHD + Horizon + Samsung UE55D8000

Re: Vu+ Duo enkel maar tandwielen #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,906 posts

+1,787
Excellent

Posted 17 December 2013 - 17:23

Als je even aangeeft in welke buurt je woont, dan is er wellicht wel een soldeerboutridder in de buurt die je wilt helpen. En anders heeft de lokale RTV boer ook vaak wel een handige harry in dienst die dit kan doen.

 

In het topic dat (dacht ik?) al genoemd was staat precies wat je moet vervangen (elco C807), en door wat precies. Iemand met wat electronica achtergrond moet daar geen probleem mee hebben.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Duo enkel maar tandwielen #15 MaxR

  • Senior Member
  • 165 posts

+6
Neutral

Posted 17 December 2013 - 17:56

In Amsterdam noord woon ik.
UPC Power 200 + Film1 + RoyaalHD + Horizon + Samsung UE55D8000

Re: Vu+ Duo enkel maar tandwielen #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,906 posts

+1,787
Excellent

Posted 17 December 2013 - 17:57

Voor mij vreselijk uit de buurt, maar wellicht iemand anders?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Duo enkel maar tandwielen #17 MaxR

  • Senior Member
  • 165 posts

+6
Neutral

Posted 17 December 2013 - 18:05

Ja ik kijk wel even, ik heb ook nog Rebox 9000 op zolder staan.
Mocht me Vu het helemaal begeven, dan zet ik me Rebox wel even tijdelijk terug.
En kijk dan wel even naar een handig iemand.

De plaatselijke rtv boer is niet helemaal zuiver.

Eigenlijk wil ik een ET 9500, maar ik heb al 3200 euro uit gegeven sinds begin 2003, en het houd eens op.
UPC Power 200 + Film1 + RoyaalHD + Horizon + Samsung UE55D8000

Re: Vu+ Duo enkel maar tandwielen #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 17 December 2013 - 18:18

Het advies was toen een Vu+ Duo $%^&*(

Dat was toen ook een goed advies, alleen hebben we allen wat voortschrijdend inzicht gekregen :mellow:

 

Ach je moet er ook geen drama van maken, voor iemand met een electro-achtergrond is het zo gebeurd. Het is wel héél belangrijk dat er ook een keramische of polyester condensator wordt toegevoegd, zoals in het topic staat, anders is-ie na twee maanden weer stuk.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo enkel maar tandwielen #19 MaxR

  • Senior Member
  • 165 posts

+6
Neutral

Posted 17 December 2013 - 19:37

Ja bedankt voor de antwoorden Erik, en de anderen.
Ik kijk t.z.t wel of ik iemand kan vinden van dit of een ander satelliet forum met kennis van zaken.

Nogmaals iedereen bedankt.
UPC Power 200 + Film1 + RoyaalHD + Horizon + Samsung UE55D8000

Re: Vu+ Duo enkel maar tandwielen #20 MaxR

  • Senior Member
  • 165 posts

+6
Neutral

Posted 20 December 2013 - 18:23

 Ik ga binnenkort voor de ET9500.

Kan ik daar me 1.5.TB harddisk uit de VU+  Duo in zetten?

 

Of is het beter om gewoon helemaal opnieuw te beginnen.


Edited by MaxR, 20 December 2013 - 18:23.

UPC Power 200 + Film1 + RoyaalHD + Horizon + Samsung UE55D8000


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users