Jump to content

Photo

Hoe krijg ik de partnerbox plugin werkend

• Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 edmund

• Senior Member
  • 460 posts

+1
Neutral

Posted 23 December 2013 - 22:51

Hallo Luitjes,

Ik ben Pli weer eens aan 't proberen en het ziet er goed uit. Alleen krijg ik die "partnerbox" niet aan de praat.
Moet dat op 2 boxen geinstalleerd worden zou 1 genoeg moeten zijn?
Ik heb 'n dus op 1 box geistalleerd en het lijkt erop dat ik de bouquets van de andere box kan zien, alleen na het selecteren van iets krijg ik geen beeld.
Verder zie ik ook geen optie om bv de HD van de andere box te selecteren.
Werkt het bij iemand wel goed en kan iemand me vertellen hoe ik het aan de praat krijg.

Thanks

Edmund

Edited by Frenske, 25 December 2013 - 12:47.
Ik heb jouw vraag afgesplitst van het eerdere topic omdat er geen verband was met het oorspronkelijke onderwerp. Dat ging over het crashen van deze plugin, en jouw vraag betreft de werking van dezelfde plugin.

Re: Hoe krijg ik de partnerbox plugin werkend #2 Meega

• Senior Member
  • 3,000 posts

+51

Posted 24 December 2013 - 08:08

Hallo Luitjes,

Ik ben Pli weer eens aan 't proberen en het ziet er goed uit. Alleen krijg ik die "partnerbox" niet aan de praat.

Ik heb 'n dus op 1 box geistalleerd en het lijkt erop dat ik de bouquets van de andere box kan zien, alleen na het selecteren van iets krijg ik geen beeld.

Werkt het bij iemand wel goed en kan iemand me vertellen hoe ik het aan de praat krijg.

Thanks

Edmund

Heb je partnerbox echt nodig?

Als je de "remote stream converter" installeert kun je van uit het zoekmenu bouqetten naar je andere box downloaden en die staan dan gewoon in je zenderlijst.

Je installeert deze op de client.

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release

Re: Hoe krijg ik de partnerbox plugin werkend #3 catastrofus

• Senior Member
  • 3,480 posts

+43

Posted 24 December 2013 - 08:30

Als je op box A wil streamen van box B (of op box B timers wilt instellen) dan moet op box A partnerbox staan.

Hallo Luitjes,

Thanks

Edmund

2 x vu+ultimo4k ((nb & 9.0r) dvb-c fbc + 1 dvb-s2) + een vu+duo4k ((nb) fallbackclient) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)

Re: Hoe krijg ik de partnerbox plugin werkend #4 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,181 posts

+698
Excellent

Posted 24 December 2013 - 08:53

Partnerbox heb je helemaal niet nodig om te streamen.... Zoek eens naar remote stream converter... Dan zap je gewoon via de kanalenlijst...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Hoe krijg ik de partnerbox plugin werkend #5 edmund

• Senior Member
  • 460 posts

+1
Neutral

Posted 24 December 2013 - 13:38

Hallo Luitjes,

Thanks

Edmund

Heb je partnerbox echt nodig?

Als je de "remote stream converter" installeert kun je van uit het zoekmenu bouqetten naar je andere box downloaden en die staan dan gewoon in je zenderlijst.

Je installeert deze op de client.

Nou dat weet ik niet echt, wat ik wil is op de slaapkamer kunnen kijken en gebruik maken vd kaart in de box in de huiskamer en

als we toch zo lekker bezig zijn ook de opnames op de huiskamerbox kunnen benaderen.

Partnerbox leek me daarvoor geschikt te zijn.

Als partnerbox niet werkt tja daar gaan we weer, zet die zooi dan niet in de downloads.

Dat was lang geleden voor mij een reden van Pli weg te gaan, elke dag/week steeds meer opties waarvan 90 % niet werkte of een dag later niet meer werkte :-)

Ik sta open voor suggesties voor iets dat wel werkt zoiets als NAS is wellicht ook prima.

Over (huiskamer) sharing mag geloof ik niet gesproken worden of wel?

Edmund

Re: Hoe krijg ik de partnerbox plugin werkend #6 wortellica

• Senior Member
  • 1,370 posts

+33

Posted 24 December 2013 - 13:42

Partnerbox  werkt prima,maar daar mee kun je niet de hdd bereiken van de andere box,die kun je perfect mounten in pli menu/instellingen/systeem/netwerk/verbindingbeheer.

en je kaart kun je ook intern sharen via cccam bijvoorbeeld.

Re: Hoe krijg ik de partnerbox plugin werkend #7 edmund

• Senior Member
  • 460 posts

+1
Neutral

Posted 24 December 2013 - 14:59

OK dat is alvast hoopvol, heb je nog een tip waarom ik geen beeld krijg met partnerbox?

Ik zie geen error melding en heb geprobeerd : met en zonder paswoord "dreambox".

Voor m'n settings editor bijvoorbeeld is het vak "paswoord" leeg.

Ik zal ook even een blik werpen op dat verbindingsbeheer.

Bedankt voor de reply

Edmund

Re: Hoe krijg ik de partnerbox plugin werkend #8 wortellica

• Senior Member
  • 1,370 posts

+33

Posted 24 December 2013 - 15:18

goede ip adres ingevuld? servicelist op external gezet?

Edited by wortellica, 24 December 2013 - 15:19.

Re: Hoe krijg ik de partnerbox plugin werkend #9 edmund

• Senior Member
  • 460 posts

+1
Neutral

Posted 24 December 2013 - 16:25

Volgens mij wel ik kan ook de bouquets zien op de andere box, selecteren gaat ook.

Dan zie ik het gekozen kanaal in een windowtje met het juiste IP van de box maar geen beeld.

Er staat bij het configureren van de partnerbox naast het IP ook nog een naam "dreambox"

is dat van belang? M'n box heet namelijk geen dreambox maar ik zie geen enkele error melding.

BTW films kijken over het netwerk gaat nu wel, bedankt voor de tip.

Edmund

Re: Hoe krijg ik de partnerbox plugin werkend #10 ascona

• Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 24 December 2013 - 16:49

werkt prima met 2 dreamboxen opnemen en zappen en streamen

Re: Hoe krijg ik de partnerbox plugin werkend #11 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,925 posts

+486
Excellent

Posted 24 December 2013 - 17:09

Als partnerbox niet werkt tja daar gaan we weer, zet die zooi dan niet in de downloads.

Edmund

Die plugin werkt uitstekend, alleen is die niet van toepassing voor jou, om nu gelijk hoog van de toren te gaan blazen en te zeggen dat het niet in de downloads moet staan omdat het volgens jou niet werkt, gaat me iets te ver, dat bepalen wij wel.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Hoe krijg ik de partnerbox plugin werkend #12 metoo

• Senior Member
  • 1,573 posts

+33

Posted 24 December 2013 - 17:36

werkt hier ook al jaren (vanaf het begin) probleemloos vroeger met de DMM's en de VU, en nu met de Xtrends.

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60

Re: Hoe krijg ik de partnerbox plugin werkend #13 edmund

• Senior Member
  • 460 posts

+1
Neutral

Posted 25 December 2013 - 00:38

Heeft iemand een methode om de fout te vinden? Hier lijkt alles goed ingesteld te zijn maar geen beeld!?

Een opname starten op de andere box gaat wel, mag ik hieruit de conclusie trekken dat het geen login/wachtwoord probleem is?

Overigens zie ik op dat een enkeling elders ( non Pli ) ook geen beeld heeft maar oplossingen heb ik nog niet gevonden.

Edmund

Re: Hoe krijg ik de partnerbox plugin werkend #14 edmund

• Senior Member
  • 460 posts

+1
Neutral

Posted 25 December 2013 - 00:58

Partnerbox heb je helemaal niet nodig om te streamen.... Zoek eens naar remote stream converter... Dan zap je gewoon via de kanalenlijst...

OK geinstalleerd maar ik zie 'm nergens staan. Hoe kijk ik nu via de andere box?

Edmund

Re: Hoe krijg ik de partnerbox plugin werkend #15 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,925 posts

+486
Excellent

Posted 25 December 2013 - 01:27

Kijk maar eens in het menu waarin je naar kanalen kunt zoeken.....

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Hoe krijg ik de partnerbox plugin werkend #16 edmund

• Senior Member
  • 460 posts

+1
Neutral

Posted 25 December 2013 - 11:56

Onder bouquets? EPG ? alles ziet er nog net zo uit als voorheen.

Edmund

Re: Hoe krijg ik de partnerbox plugin werkend #17 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,494 posts

+397
Excellent

Posted 25 December 2013 - 12:05

Partnerbox wordt hier al maanden gebruikt om remote opnames te maken als ik niet meer voldoende kan zappen op de hoofdbox. Dus bij teveel ingestelde timers.
Nu eens kijken hoe het kijken met de PB plugin werkt.
Blauwe toets en dan kiezen voor partnerbox tv player of timer. En afhankelijk wat jij aan lijsten geïmporteerd hebt, dan vindt je die daar ook weer.
Deze toevoeging vindt je niet binnen je normale zenderlijst zoals wel met de remotestreamconverter.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: Hoe krijg ik de partnerbox plugin werkend #18 Meega

• Senior Member
  • 3,000 posts

+51

Posted 25 December 2013 - 12:08

Onder bouquets? EPG ? alles ziet er nog net zo uit als voorheen.

Edmund

menu-instelingen-zenderszoeken-remote channel stream converter. :)

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release

Re: Hoe krijg ik de partnerbox plugin werkend #19 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,494 posts

+397
Excellent

Posted 25 December 2013 - 12:38

Nog even een 'aanvulling'. Jouw hele relaas gelezen te hebben, ligt een groot gedeelte aan het niet goed functioneren van bepaalde zaken schijnbaar toch echt aan jouw eigen beperkingen op dit gebied, wat overigens geen enkel probleem is, want iedereen moet het tenslotte leren en velen zijn bereid om ook jou daarbij te helpen, maar opmerkingen zoals jij eerder hebt gemaakt, die motiveren natuurlijk niet echt. Die 'zooi' zoals jij eea omschrijft werkt bij anderen prima. Zo, nu maar weer ontopic. ;)
Blijkbaar heb jij op beide boxen een coax aangesloten. Dan is de noodzaak van de partnerbox helemaal niet aanwezig. Gewoon de kaart delen via CCcam. Hoe, dat is al vele malen omschreven op het forum hier en dat ga ik dan ook niet nogmaals doen. Gebruik daarvoor de zoekfunctie maar eens.

Edit: Informeer ons eens of er een separate coax naar de slaapkamerbox loopt of dat deze enkel aan het netwerk hangt. Dan hoeven wij daar niet naar te gissen en dientengevolge mogelijk verkeerde adviezen geven.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: Hoe krijg ik de partnerbox plugin werkend #20 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,494 posts

+397
Excellent

Posted 25 December 2013 - 13:10

In het kader van 'ik zal het eens testen' heb ik zojuist eens geprobeerd om met de ET9000 te kijken naar één van de andere boxen met deze plugin. En hier locaal werkt dat niet goed. Opnemen met de partnerbox plugin werkt wel goed. Ik zal binnenkort eens kijken of dit een locaal issue is, of dat dit structureel mis gaat.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users