Jump to content


Photo

Geen geluid op SD en radio kanalen


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 fingie

  • Member
  • 5 posts

-1
Neutral

Posted 29 December 2013 - 17:05

Voor TV heb ik een VU Ultimo. Deze is gekoppeld via SP/DIF aan een home cinema set voor het geluid. Al het geluid komt altijd via de home cinemaset en heeft altijd gewerkt. Afgelopen weekend heb ik voor het eerst na een maand of 3 een update uitgevoerd van OpenPLI3. Sinds dat moment lukt het met niet om geluid over de home cinema set te krijgen op SD kanalen of radio kanalen. HD kanalen doen het wel goed.

 

Ik heb al van alles geprobeerd, een ouder image teruggezet, alle instellingen nagelopen en vanmorgen OpenPLI4 op de ultimo gezet nadat ik een factory reset gedaan heb en de automatische restore van een backup het uitgezet. Vervolgens heb ik weer alle instellingen doorlopen maar helaas nog steeds geen geluid op SD kanalen en radio zenders.

 

Zie ik iets over het hoofd? Hoe kan ik dit geluid weer terugkrijgen zoals het altijd gewerkt heeft?



Re: Geen geluid op SD en radio kanalen #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 29 December 2013 - 17:10

Had je al naar de "downmix" instelling gekeken?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Geen geluid op SD en radio kanalen #3 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 29 December 2013 - 17:22

Idd die instelling moet je hebben.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Geen geluid op SD en radio kanalen #4 fingie

  • Member
  • 5 posts

-1
Neutral

Posted 29 December 2013 - 17:27

Die instelling heb ik bekeken. Die staat op Uit (zowel via de instellingen van het menu als via de audio knop op de AB).

 

Maar, ben er nu achter dat ik wel geluid heb op de SD en radio kanalen. Alleen het volume verschil is enorm. Staat de hc set normaal op HD kanalen op volume 10, bij SD en radio moet ik hem nu op 30 zetten om iets te horen. Is dit ook ergens in te stellen? Voorheen was het volumeniveau ongeveer gelijk...



Re: Geen geluid op SD en radio kanalen #5 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 29 December 2013 - 17:30

Ik vond het al raar, want een home cinema set zou zowel pcm (gedecodeerd mp2) als ac3 moeten kunnen weergeven.

 

Als je een groot geluidsverschil hebt, dan staat het volume op de ontvanger waarschijnlijk niet voluit. Als je zonder downmix gemengd ac3 en mp2 (pcm) gaat kijken/luisteren, dan zal de ontvanger echt op 100% moeten.

 

Dat is dan ook de reden dat ik altijd downmix aan heb staan, ook al is het niet strict nodig voor mijn versterker.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Geen geluid op SD en radio kanalen #6 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 29 December 2013 - 17:30

nou hier heb ik geen groot verschil wel is het zo dat ac3 een eigen geluidssterkte heeft dus die optie moet je op aan hebben staan dan zou dat verschil niet zo groot moeten zijn.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Geen geluid op SD en radio kanalen #7 fingie

  • Member
  • 5 posts

-1
Neutral

Posted 29 December 2013 - 19:24

Ok, met het geluidsniveau van de ontvanger op 100% heb ik een minder groot volumeverschil tussen HD en SD/Radio. Bedankt voor de hulp!




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users