Jump to content

Photo

Vu+ Duo2 dood na installatie HDD

• Please log in to reply
45 replies to this topic

Re: Vu+ Duo2 dood na installatie HDD #41 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 2 January 2014 - 15:20

Jij hebt blijkbaar NTP draaien, en omdat het netwerk is aangesloten kan hij de juiste tijd ophalen?

Die tijd op regel 463 komt overeen met Thu, 02 Jan 2014 06:49:20 GMT

Nee, zoals gezegd geen coax en geen ethernet.
Houdt de RTC ook de tijd bij en wordt die overgenomen? De box kwam vanuit spanningsloos.

@ Pedro: zie http://www.epochconverter.com/

Re: Vu+ Duo2 dood na installatie HDD #42 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 2 January 2014 - 15:21

Dat was geen log van mij maar van Satkiekerd en die had hij geproduceerd als volgt: "De box liep zonder connectie met de buitenwereld."

Bij mij gaat het bijna altijd goed (ik draai de VU+ Duo nu even zonder coaxen om het e.e.a. te testen e.d.) maar soms komt er een rare datum tevoorschijn na het in Deep sleep, of volledig uitschakelen zoals het officieel heet, gaan.

De datum lijkt geheel willekeurig, ook data na 1 januari 1970 maar dan b.v. in 2008 e.d. dus wel ver naast de huidige datum.

Al met al geen groot probleem maar eerder intrigerend wat dit veroorzaakt.

Re: Vu+ Duo2 dood na installatie HDD #43 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 2 January 2014 - 15:24

Al met al geen groot probleem maar eerder intrigerend wat dit veroorzaakt.

Intrigerend is het zeker, maar er zijn dus verschillende rapportages van schier eindeloze spinners die door dit tijdreizen veroorzaakt lijken te worden. En dan vind ik het dus wel een probleem.

Re: Vu+ Duo2 dood na installatie HDD #44 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 2 January 2014 - 16:26

Wie zegt dat zoiets gelogd wordt?

Een regeltje in enigma met if(time()) < 103435434) time(134536565); is voldoende, dat is geen rocket science. De reden dat die er bij ons niet in zit, is niet dat we zoiets niet zouden kunnen maken...

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Vu+ Duo2 dood na installatie HDD #45 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 2 January 2014 - 16:41

... in ieder geval niet alleen voor de VU's ;)

Re: Vu+ Duo2 dood na installatie HDD #46 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 2 January 2014 - 17:00

Wie zegt dat zoiets gelogd wordt?

Ik niet in ieder geval (hoewel er wel heel veel wordt gelogd). Het was zelfs mijn vraag.

Een regeltje in enigma met if(time()) < 103435434) time(134536565); is voldoende, dat is geen rocket science. De reden dat die er bij ons niet in zit, is niet dat we zoiets niet zouden kunnen maken...

Maar die reden is wel dat ........?
Want volgens 'jullie' is het blijkbaar (soms) een probleem als dat regeltje er niet in staat.

6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users