Jump to content


Photo

Ocram Picons


  • Please log in to reply
174 replies to this topic

Re: Ocram Picons #161 Bramboos

  • Senior Member
  • 93 posts

+3
Neutral

Posted 18 June 2015 - 18:22

Blijkbaar wil of kan er mij niemand hier een antwoord op geven wat jammer is helaas.

Via de site https://github.com/p...source/releases heb ik wel al eens de ipk gebruikt om dan via USB te installeren.

Alleen krijg ik voor de meeste TV-Vlaanderen kanalen geen picon te zien. Kan er iemand me op een of andere manier helpen hoe ik de picons bij o.a. VTM HD, Vier HD kan tevoorschijn brengen? Alvast bedankt.


- VU+ Duo met OpenPli.
- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2
- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Re: Ocram Picons #162 Cor Dreambox

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 18 June 2015 - 19:58

Hallo Bramboos,

 

Inderdaad via de link https://github.com/p...source/releases een gewenst bestand downloaden. 

Ikzelf gebruik de enigma2-plugin-picons-100x60.transparent-white_2015-06-07--18-51-10_all.ipk en ook de VTM HD, Vier HD picons werken bij mij perfect. 

 

Na de download parkeer ik het IPK bestand m.b.v. DDC op de harde schijf van mijn ontvanger.
 

Via Appicaties/Softwarebeheer/installeer plugins lokaal kies ik vervolgens de harde schijf en selecteer het hierboven genoemde bestand. Installeren, even wachten en klaar.

Daarna ontvanger opnieuw opstarten en het werkt, althans het zou moeten werken :-)

 

O, ja wel eerst even de oude versie van je Picons netjes verwijderen via Applicaties/Verwijderen/Picons.

 

Heel succes en plezier met de picons. Ik vind ze ook hartstikke leuk en wil de mensen die hier veel tijd instoppen hartelijk bedanken. 

 

Groetjes,

 

Cor


DREAMBOX DM7020HD + 1TB HD

OpenPLi 4.0 - 28.2E | 23.5E | 19.2E | 13E |


Re: Ocram Picons #163 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 19 June 2015 - 06:34

De hiervoor genoemde versies staan inmiddels in de downloads.
Eerst even de oude set picons op de juiste wijze verwijderen alvorens de nieuwe te downloaden.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ocram Picons #164 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 19 June 2015 - 07:02

 

 

 

 

Na de download parkeer ik het IPK bestand m.b.v. DDC op de harde schijf van mijn ontvanger.
 

Via Appicaties/Softwarebeheer/installeer plugins lokaal kies ik vervolgens de harde schijf en selecteer het hierboven genoemde bestand.

 

Groetjes,

 

Cor

Je kan ze beter op een usb stick zetten dan op een hdd, telkens als jij van zender veranderd moet jou hdd weer opstarten, m.a.w de zoektijd duurt langer dan op USB Stick.



Re: Ocram Picons #165 Bramboos

  • Senior Member
  • 93 posts

+3
Neutral

Posted 19 June 2015 - 09:23

@Cor, Frenske, Loui, heel erg bedankt voor jullie antwoorden en voor het aanbieden van de picons in de feeds.

De installatie via de USB stick (ipk op de stick) en dan vervolgens via Appicaties/Softwarebeheer/installeer plugins lokaal lukte perfect en ik koos om ze te bewaren in de 'internal flash'

Alleen krijg ik bij de meeste zenders uit de TV-Vlaanderen lijst zoals (één HD, Canvas HD, VTM HD, Vier HD, NPO 1 2 3 HD, Syfy, ...) geen picon te zien maar bvb wel bij Discovery Showcase, E!, duck TV. Ik had ze vervolgens verwijderd via Applicaties/Verwijderen/Picons en deze ochtend heb ik via de feeds de verschillende picon sets (100x60 reflection black, 100x60 transparant-white 2015-06-07-- 18:51,...)  teruggevonden.

Hiervan heb ik er een aantal geprobeerd maar het probleem blijft echter dat er voor veel zenders, zoals hiernet geschreven, geen picon te zien is. Vermoedelijk zullen dus de service ID's verschillend zijn? Ter info, ik gebruik de TV Vlaanderen fastscan lijst die door OpenPli aangeboden wordt.

Kan ik op een of andere manier hier helpen om de juiste serviceID's te bezorgen? Ik weet dat ik deze via iDreamX wel kan exporteren.


- VU+ Duo met OpenPli.
- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2
- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Re: Ocram Picons #166 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 19 June 2015 - 10:15

Zojuist even gecontroleerd, maar hier de picons van TVV gewoon zichtbaar.,

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ocram Picons #167 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 19 June 2015 - 10:40

Maar ook nog even de fastscanlijsten van TVV en CD geprobeerd, en inderdaad, daarmee geen picons zichtbaar.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ocram Picons #168 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 19 June 2015 - 10:56

Dat zou best kunnen, want die hebben een andere service ref (1:0:19 ipv 1:0:1 uit mijn hoofd). Er zit dus geen fastscan ondersteuning in dit picon set.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ocram Picons #169 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 20 June 2015 - 09:35

Dat zou best kunnen, want die hebben een andere service ref (1:0:19 ipv 1:0:1 uit mijn hoofd). Er zit dus geen fastscan ondersteuning in dit picon set.

Hoe is dit op te lossen?



Re: Ocram Picons #170 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,008 posts

+638
Excellent

Posted 20 June 2015 - 10:04

Ik vroeg mij al af wat er met de picons mis was.  Velen klopten idd niet meer.  En ik die dacht dat als ik de receiver update de picons ook mee geupdate werden.

Na het lezen van dit draadje, wordt mij e.e.a duidelijk.

Zal maar wat nieuws installeren.

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ocram Picons #171 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 June 2015 - 12:38

 

Dat zou best kunnen, want die hebben een andere service ref (1:0:19 ipv 1:0:1 uit mijn hoofd). Er zit dus geen fastscan ondersteuning in dit picon set.

Hoe is dit op te lossen?

Uitzoeken welke servicerefs fastscan (blergh, even m'n mond spoelen) gebruikt en dan nóg meer symlinks naar picons opnemen. Of vriendelijk M7 verzoeken de servicerefs wèl goed uit te zenden.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ocram Picons #172 mebo870

  • Member
  • 24 posts

0
Neutral

Posted 20 June 2015 - 15:27

Wat mij al is opgevallen, dat veel afhangt van welke bron de "lamedb" komt

Ik maak mijn zenderlijst zelf aan met dreamset, die data komt van de site "kingofsat", er zijn nog lijsten die daarvandaan komen.

Alles werkt, er is meteen beeld, wijzigingen zijn mooi doorgevoerd, ook de picons die ik aanmaak worden getoond, alles lijkt in orde.

 

Als ik die picons dan doorstuur naar iemand anders, die bijvoobeeld henksat of icesat gebruikt, dan worden sommige picons niet meer getoond

Als test heb ik dan een zenderscan met de box gedaan en dan klopten sommige picons ook niet meer, terwijl alles bleef werken.

Er is duidelijk een verschil in die lijsten als ze ingescand worden op een box of van kingofsat komen, qua referentie nummers.

Het rare is dat het zich enkel voordoet bij zenders die in beheer zijn van de CD/TV Vlaanderen/Telesat.

Waarschijnlijk krijgen ze daar bij kingofsat de juiste informatie niet, of niet op tijd.


Wavefrontier T90, Draaibaar 100 cm

Dreambox 800, Dreambox 8000


Re: Ocram Picons #173 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 June 2015 - 16:10

Ook daar dezelfde issue.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ocram Picons #174 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,008 posts

+638
Excellent

Posted 22 June 2015 - 09:50

Als er een paar picons niet getoond worden, zijn deze wel eenvoudig met Dreambox edit te linken.

Wel eerst even Dreambox edit goed configuren voor het gebruik van picons.  (Folders goed zetten).  En niet vergeten wanneer je de bouquetten opnieuw naar de receiver zend om ook de picons the uploaden (Vinkje aanzetten).

 

Willy


Edited by doglover, 22 June 2015 - 09:50.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ocram Picons #175 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 12 July 2015 - 09:01

Indien men een TVV fastscan lijst van picons wilt voorzien, is het nodig om even zelf de picons te bouwen adhv een tvv fastscan lijst. (https://github.com/p...ding-the-picons)

 

De picons die te vinden zijn onder https://github.com/p...source/releases zijn gebouwd adhv de icesat kanalenlijst op dat moment.

 

Er bevinden zich ondertussen ook al vele servicerefs in het project voor de engelse kabel, ziggo, diverse andere sats, ... die allen niet in de download zitten, maar wel te verkrijgen zijn door even zelf te bouwen met je eigen zenderlijst.

 

Als het unieke stuk van je serviceref is terug te vinden in https://github.com/p...-source/srindex, dan is het mogelijk om picons te krijgen voor je kanalenlijst. Voor Vier HD zit het volgende erin "1B91_C88_3_EB0000=tv/vierhd".

 

Een veel gehoorde klacht was dat iedereen, die bv enkel 19.2E kon ontvangen, liever niet de andere picons installeerde, dit is nu mogelijk. Enige vereiste is beperkte Linux kennis en een volwaardig Linux OS zoals Ubuntu om zelf te bouwen. Image bouwers zijn ook vrij om bijvoorbeeld een eigen build te doen tegen een fastscan lijst of kabel lijst. Ik denk dat bv OpenVIX af en toe een eigen build online plaatst met een andere kanalenlijst dan die van icesat.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users