Jump to content


Photo

En toen liep ik zelf in de val...


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 5 January 2014 - 15:22

Je komt thuis, zet de TV aan, en je Duo blijkt te hangen. Aan en uitzetten... er komt "Starting..." op het scherm... en verder gebeurt er niets. Enkele malen herhaald... Nog even wat testjes gedaan, totaal geen teken van leven in te krijgen. Dat moet toch wel een C807 zijn niet?

 

Soldeerspullen gepakt, een uurtje later zat er een nieuwe in plus keramische condensator, en constateerde ik dat het probleem niet verholpen was. :angry:

 

Na verder zoeken, bleek het apparaat wel op te starten als de schijf losgekoppeld was. Dus schijf de schijf uitgeschroefd en in de PC gestopt. Diagnose op de schijf zelf gaf weinig aanknopingspunten, hij leek in orde. Maar bij het mounten hing de PC. Althans, er was schijfactiviteit zichtbaar, dus maar even geduld hebben. Een kwartier later voltooide het mounten dan toch, en toen bleek: De schijf was gewoon volgeraakt. Ik vermoed dat het lange mounten het gevolg was van vreemde patronen die op het laatste moment naar het journal geschreven waren.

 

Wat oude opnames gewist, nog even een fsck voor de zekerheid, harde schijf teruggeplaatst en de Duo draait weer als een zonnetje. :)


Edited by Zuppelan, 5 January 2014 - 15:24.


Re: En toen liep ik zelf in de val... #2 MaxR

  • Senior Member
  • 165 posts

+6
Neutral

Posted 5 January 2014 - 15:49

Gelukkig maar voor je Zuppelan.
UPC Power 200 + Film1 + RoyaalHD + Horizon + Samsung UE55D8000

Re: En toen liep ik zelf in de val... #3 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 5 January 2014 - 17:40

Dank U om dit te melden. Het gebeurt wel meer dat mensen van hun schijf percentage en of staat niet in het oog te houden. Met soms zware gevolgen.



Re: En toen liep ik zelf in de val... #4 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 5 January 2014 - 18:13

Maar ja wel een splinter nieuwe en betere condensator...... :D :D :D ;) ;)


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: En toen liep ik zelf in de val... #5 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 5 January 2014 - 19:43

Mooi dat je het meldt jammer van alle moeite nou in ieder geval weer een paar stabiele condensatoren op het moederbord ;)


Edited by 40H3X, 5 January 2014 - 19:43.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: En toen liep ik zelf in de val... #6 golfdiesel

  • Senior Member
  • 448 posts

+10
Neutral

Posted 7 January 2014 - 23:45

Volle schijf nog nooit gehad maar inderdaad wel een valkuil :) De schijf is hier nog nooit verder dan 40% gevuld geweest, had dus ook wel een kleinere dan 1TB in gekund :)

Re: En toen liep ik zelf in de val... #7 Edgar

  • Senior Member
  • 292 posts

+7
Neutral

Posted 8 January 2014 - 12:19

Mijn schijf aan (extern dus) de Duo was ook volgeraakt. Krijg je een melding (op de tv en op het schermpje van de ontvanger) dat de opname niet volledig is gelukt omdat de schijf vol is. De ontvanger blijft dan ook volledig aanstaan. Met exit krijg je de melding weg en kun je de ontvanger met de afstandsbediening weer op standby zetten. De volgende keer start deze gewoon weer op vanuit standby. Zo ging dat hier dan :)


VU+ Duo 4K DVB-S2X en DVB-C met Open PLi 7.0


Re: En toen liep ik zelf in de val... #8 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 8 January 2014 - 19:22

Zo gaat het inderdaad als het "goed" gaat, maar dat gebeurde in mijn geval beslist niet. Hij ging in standby en daarom oordeelde ik dat een reboot nodig was. Toen hij herhaaldelijk niet opstartte begon ik aan hardwareproblemen te denken. Dat de schijf vol zat bleek pas veel later, toen de schijf al lang en breed aan de PC hing.


Edited by Zuppelan, 8 January 2014 - 19:22.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users