Jump to content


Photo

Uplink feeds bekijken


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 wimpie3

  • Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 19 January 2014 - 09:37

Een vraagje voor de liefhebbers. Ik heb nu de henksat settings in mijn OpenPLI staan, maar die heeft geen uplink feeds in de lijst. Hoe kijken jullie naar zo'n feeds? Is daar een plugin voor? Of een aparte lijst die ik naast die van Henksat kan gebruiken? Of is het allemaal de moeite niet meer waard omdat ze gescrambled zijn?



Re: Uplink feeds bekijken #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 19 January 2014 - 10:18

De feeds halen we met opzet uit de satellites.xml file. Dat betekent dat feeds niet alleen niet de Henksat feeds zitten, maar dat je ze ook niet zult vinden als je zelf scant met een automatische multitransponder scan.

 

De reden daarvoor is dat feeds meestal maar heel kort bestaat (denk aan hooguit een paar uur). Tegen de tijd dat Lyngsat e.e.a. op z'n website heeft staan, het met onze grabber in de satellites.xml file terecht is gekomen, het op jouw ontvanger terecht is gekomen en jij ook nog een scan doet, is die feed al láng weer weg. Daar staat tegenover dat bij elke multransponder scan deze frequenties ook gescand worden. De tuner kan er echter geen lock op krijgen, maar blijft dat wel minutenlang proberen. Met als gevolg dat het scannen van een satelliet een uur duurt, in plaats van de vijf minuten die je echt nodig hebt.

 

Daar komt nog bij dat feeds meestal met BISS of andere sterke encryptiemethoden versleuteld zijn (bijv. PowerVU). Er is geen lol aan...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Uplink feeds bekijken #3 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 19 January 2014 - 12:31

Ik gebruik de blindscan plugin. Soms ( meestal in het weekend) is er wat te vinden op de astra 3 satelliet. Bijvoorbeeld amateur voetbal of paardrennen. De gevonden zenders staan dan in de lijst last scanned.



Re: Uplink feeds bekijken #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 19 January 2014 - 12:46

Welke ontvanger, welke plugin? We hebben geen blindscan plugin (meer) in de feeds. Die is vervangen door de satscan plugin, die op vuplus en xtrend ontvangers werkt. Voor dmm ontvangers hebben we niks aan blindscan, omdat dat niet "mag" van dmm.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Uplink feeds bekijken #5 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 19 January 2014 - 12:56

Vu+ ultimo,  blindscan 1.1-r0.



Re: Uplink feeds bekijken #6 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 19 January 2014 - 14:20

Waar heb je die vandaan, want die zit niet in onze feeds...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Uplink feeds bekijken #7 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 19 January 2014 - 14:33

plugins -> softwarebeheer -> geavanceerde opties -> pakketbeheer -> enigma2-plugin-systemplugins-blindscan



Re: Uplink feeds bekijken #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 19 January 2014 - 14:46

Jij draait toch wel OpenPLi en dan ook nog enigszins up-to-date? Bij ViX zullen ze deze plugin er vast wel in hebben.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Uplink feeds bekijken #9 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 19 January 2014 - 14:53

Openpli 4 met de update van vandaag



Re: Uplink feeds bekijken #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 19 January 2014 - 14:55

Ik kan 'm niet vinden in onze feeds (source), welke ontvanger? Wanneer heb je 'm geinstalleerd?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Uplink feeds bekijken #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 19 January 2014 - 14:59

Dit staat er in de de feeds aan files met blindscan in de naam:

 

./vuultimo/vuplus-blindscan-dvbc-utils-vuultimo_3.2-r1_vuultimo.ipk
./vuultimo/vuplus-blindscan-dvbs-utils-vuultimo_3.2-r1_vuultimo.ipk
./mips32el/et-blindscan-dvbs-utils-dev_1.0-r2_mips32el.ipk
./mips32el/dreambox-blindscan-utils_1.7-r1_mips32el.ipk
./mips32el/et-blindscan-dvbs-utils_1.0-r2_mips32el.ipk
./vuuno/vuplus-blindscan-dvbc-utils-vuuno_3.2-r1_vuuno.ipk
./vuuno/vuplus-blindscan-dvbs-utils-vuuno_3.2-r1_vuuno.ipk
./vuduo2/vuplus-blindscan-dvbc-utils-vuduo2_3.2-r1_vuduo2.ipk
./vuduo2/vuplus-blindscan-dvbs-utils-vuduo2_3.2-r1_vuduo2.ipk

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Uplink feeds bekijken #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 19 January 2014 - 15:01

Ja had ik ook al gecheckt, dat is géén blindscan plugin, dit zijn de executables die door de satscan plugin worden gebruikt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Uplink feeds bekijken #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 19 January 2014 - 15:05

I know, ik had de deps al gezien. Ik wilde maar aangeven dat er inderdaad niks met die naam in de feeds staat. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Uplink feeds bekijken #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 19 January 2014 - 15:07

Ben dus toch niet gek :D


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Uplink feeds bekijken #15 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 19 January 2014 - 15:08

De ontvanger is een vu+ ultimo. Ik denk dat ik de plugin in oktober heb geinstalleerd. Ik heb toen de ontvanger voorzien van openpli 4.



Re: Uplink feeds bekijken #16 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 19 January 2014 - 15:11

Ik denk dat ik eerst maar eens een full backup ga maken.



Re: Uplink feeds bekijken #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 19 January 2014 - 15:12

Het kan zijn dat deze plugin toen korte tijd in de 3rd party plugins heeft gezeten.

 

Anyway, je kunt dus blindscan doen, maar dan moet je even de satscan plugin installeren.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Uplink feeds bekijken #18 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 19 January 2014 - 15:47

Volgens mij kon ik bij deze plugin de symbool rate lager instellen dan bij de satcan.

Deze plugin vond toen wel de griekse zenders ert en satcan niet als ik het goed onthouden heb.


Edited by dutchandrew, 19 January 2014 - 15:48.


Re: Uplink feeds bekijken #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 19 January 2014 - 15:51

Ze gebruiken dezelfde onderliggende closed source executable. Als er iets aangepast moet worden waardoor het echt beter werkt, hoor ik dat graag, dan passen we het gewoon aan.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Uplink feeds bekijken #20 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 19 January 2014 - 16:04

Die griekse zender hadden een  symboolrate van 1600 en volgens mij kon die satcan plugin niet lager dan 2000 (2). Dus kon ik die zenders met satcan niet vinden.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users