Het aantal opnames heeft geen invloed. Ook niet het aantal plugins. Het is meer iets van hoe lang het apparaat aan staat en wat voor functionaliteit van enigma gebruikt wordt, gstreamer is bijvoorbeeld een flinke verbruiker. Opnemen en decoderen is een eitje voor enigma, het overgrote deel van het werk gebeurt in speciale hardware. Je zegt tegen de tuner: afstemmen, tegen de demuxer: ik wil die pids hebben, dan ga je alles wat op het betreffende pvr device binnenkomt byte-voor-byte wegschrijven naar een file. Voor het decoderen (decrypten) stuur je dan nog een capmt struct op het betreffende socket, waarna de softcam het verder overneemt. De softcam doet ook niet veel, even bij elkaar rapen welke pids er gedecrypt moeten worden, de ecm pid in de gaten houden, elke 10 seconden daar even een verse ecm uit vissen, daar mbv de kaart een codeword van maken en dat codeword in de descrambler programmeren. Ook niet echt zwaar
Het zou wel kunnen dat in bepaalde softcams memory leaks zitten. Van oscam zouden we dat nog kunnen nagaan, eventueel, de andere softcams zijn allemaal closed. Nou zijn er zoveel mensen die cccam gebruiken, dat ik die ook nog wel vertrouw, maar bijvoorbeeld een mgcamd, die vertrouw ik voor geen meter.
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.