Jump to content

Photo

geheugen lek bij afspelen opgenomen?

• Please log in to reply
59 replies to this topic

#1 anchel

• Senior Member
  • 69 posts

+1
Neutral

Posted 26 January 2014 - 21:37

Heb een VU+ duo2 met openpli 4.0 erop.

Netwerk via wifi en cifs verbinding naar NAS waar opgenomen spul opstaat.

Nu slaat de VU bij afspelen van een TS file gewoon vast en krijg geen green screen of log.

Box uitzetten en weer aan dan kan ik weer verder kijken tot ie weer vast loopt :(

Via top zie ik dat hij de free geheugen naar de cache gooit totdat ie vast loopt.

Is dit een memory leak of een instellings fout?

Zram heb ik al verwijderd.

Mutant HD500c, Xtrend ET9000, VU+ duo,  VU+ duo2, VU+ ultimo 4k en dm800 (allen met OpenPLi) * Visiosat G4 - Alps quatro & Triax - triplelnb quatro * in het verleden DM 500c, 7020 & 7025

iptv met eigen TVheadend server * tinc vpn * Netgear R7000 met Tomato

Re: geheugen lek bij afspelen opgenomen? #2 Meega

• Senior Member
  • 3,000 posts

+51

Posted 26 January 2014 - 21:38

Toevallig extra subs?

Verwijder deze.

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release

Re: geheugen lek bij afspelen opgenomen? #3 anchel

• Senior Member
  • 69 posts

+1
Neutral

Posted 26 January 2014 - 21:46

Hoe verwijder je subs uit een opgenomen TS ?

Ik zie bij deze canvas aflevering van Falcon onder subs 6 tal subs...

geheugen verloop:

Tijdens afspelen daalt free en loopt cached op :
Mem: 940040K used, 24940K free, 0K shrd, 5332K buff, 829884K cached
normaal :
Mem: 142752K used, 822228K free, 0K shrd, 4088K buff, 35140K cached

Mutant HD500c, Xtrend ET9000, VU+ duo,  VU+ duo2, VU+ ultimo 4k en dm800 (allen met OpenPLi) * Visiosat G4 - Alps quatro & Triax - triplelnb quatro * in het verleden DM 500c, 7020 & 7025

Re: geheugen lek bij afspelen opgenomen? #4 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 27 January 2014 - 10:14

Meerdere subs en transport stream is geen issue. Meega is in de war met non-ts media.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: geheugen lek bij afspelen opgenomen? #5 MiLo

• PLi® Core member
  • 14,055 posts

+298
Excellent

Posted 27 January 2014 - 11:57

Via top zie ik dat hij de free geheugen naar de cache gooit

Dat is volstrekt normaal. Zonde om al dat rondslingerende ongebruikte geheugen niet als cache te gebruiken.
Real musicians never die - they just decompose

Re: geheugen lek bij afspelen opgenomen? #6 anchel

• Senior Member
  • 69 posts

+1
Neutral

Posted 27 January 2014 - 12:03

maar als als free memory leeg is crasht/hangt mijn box zonder enige verdere melding .. Alleen uit en aan werkt dan en na een tijdje weer het zelfde bij het afspelen.

Edited by anchel, 27 January 2014 - 12:04.

Re: geheugen lek bij afspelen opgenomen? #7 MiLo

• PLi® Core member
  • 14,055 posts

+298
Excellent

Posted 27 January 2014 - 12:57

Mensen die veel zeep gebruiken overlijden vaker als gevolg van een hartaanval.

Dat wil niet zeggen dat zeep tot hartaanvallen leidt.

Datzelfde principe geldt hier ook. Dat je box crasht zodra "free" laag wordt, is een verschijnsel dat toevallig tegelijk optreedt, maar is niet de oorzaak.
Real musicians never die - they just decompose

Re: geheugen lek bij afspelen opgenomen? #8 anchel

• Senior Member
  • 69 posts

+1
Neutral

Posted 27 January 2014 - 13:06

Waar zou ik dan naar kunnen kijken waar het aan kan liggen ?  

Gebeurt dus alleen als ik spullen afspeel. In dit geval dus een TS, maar ook bij ander afspeelbaar materiaal.

Re: geheugen lek bij afspelen opgenomen? #9 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 27 January 2014 - 14:39

Toch denk ik wel dat het een met de ander verband houdt, alleen niet zo 1:1. In een normaal linux systeem is geen free mem geen enkel probleem, uiteraard. Maar het lijkt er op dat de "niet perfecte" drivers van zowel DMM als VUplus zorgen voor problemen in deze hoek en we weten ook wel ongeveer waar ;)

Hoe dan ook kan OpenPLi daar dus weinig in betekenen.

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: geheugen lek bij afspelen opgenomen? #10 dirocca

• Senior Member
  • 1,667 posts

+59

Posted 27 January 2014 - 14:43

ik heb hier soms 3 opnames lopen(gecodeerd), ben een eerdere opname aan het bekijken en

ondertussen nog iets aan het downloaden en dat werkt samen probleemloos. ;)

grtz Philip

vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

Re: geheugen lek bij afspelen opgenomen? #11 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 27 January 2014 - 14:50

Het aantal opnames heeft geen invloed. Ook niet het aantal plugins. Het is meer iets van hoe lang het apparaat aan staat en wat voor functionaliteit van enigma gebruikt wordt, gstreamer is bijvoorbeeld een flinke verbruiker. Opnemen en decoderen is een eitje voor enigma, het overgrote deel van het werk gebeurt in speciale hardware. Je zegt tegen de tuner: afstemmen, tegen de demuxer: ik wil die pids hebben, dan ga je alles wat op het betreffende pvr device binnenkomt byte-voor-byte wegschrijven naar een file. Voor het decoderen (decrypten) stuur je dan nog een capmt struct op het betreffende socket, waarna de softcam het verder overneemt. De softcam doet ook niet veel, even bij elkaar rapen welke pids er gedecrypt moeten worden, de ecm pid in de gaten houden, elke 10 seconden daar even een verse ecm uit vissen, daar mbv de kaart een codeword van maken en dat codeword in de descrambler programmeren. Ook niet echt zwaar ;)

Het zou wel kunnen dat in bepaalde softcams memory leaks zitten. Van oscam zouden we dat nog kunnen nagaan, eventueel, de andere softcams zijn allemaal closed. Nou zijn er zoveel mensen die cccam gebruiken, dat ik die ook nog wel vertrouw, maar bijvoorbeeld een mgcamd, die vertrouw ik voor geen meter.

Re: geheugen lek bij afspelen opgenomen? #12 Meega

• Senior Member
  • 3,000 posts

+51

Posted 27 January 2014 - 16:15

Meerdere subs en transport stream is geen issue. Meega is in de war met non-ts media.

Klopt ,excuus.

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release

Re: geheugen lek bij afspelen opgenomen? #13 anchel

• Senior Member
  • 69 posts

+1
Neutral

Posted 27 January 2014 - 17:12

ok dank zal eens kijken naar oscam, zet daar altijd wel met een van de laatste versie te kijken.

Re: geheugen lek bij afspelen opgenomen? #14 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 27 January 2014 - 17:21

Bedoel je dat je anders mgcamd gebruikt?

Re: geheugen lek bij afspelen opgenomen? #15 anchel

• Senior Member
  • 69 posts

+1
Neutral

Posted 27 January 2014 - 18:35

Ik gebruik al een tijdje (meer dan een jaar) oscam .. op de VU+ duo2 heb ik de DVB-api - pmt mode op 6 (ca pmt server) staan en nu op de standaar 0 gezet (camd.socket en pmt file).

Vanavond eens testen of dat beter gaat.

Edited by anchel, 27 January 2014 - 18:38.

Re: geheugen lek bij afspelen opgenomen? #16 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 27 January 2014 - 18:54

Kansloos, verloren tijd als je het mij vraagt!

Je speelt een TS file af, daar doet je softcam niets mee. En het niet gebruiken van PMT6 (PMT servermode beschikbaar in alle openpli based images) is ook niet aan te raden.

Je laat je door Erik's generieke verhaaltje mooi om de tuin leidden als je het mij vraagt.

Als ik je grieven zo doorlees dan zoekt ik het eerder in de netwerk connectie. En dan niet fysiek een kabeltje ofzo maar meer softwarematig als in stel dat de netwerkkaart driver van je box het geheugen sterk fragmenteerd... je zou dat eventueel uit kunnen sluiten door dezelfde file eens van een interne of externe (usb) aangesloten harddisk of usb stick af te spelen.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB

Re: geheugen lek bij afspelen opgenomen? #17 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 27 January 2014 - 18:58

LOL, niet zulke lange tenen ;) De nic's van alle ons bekende enigma2 stb'en kunnen allemaal geen scatter-gather doen (hardware) dus dat geeft altijd problemen, in combinatie met niet-optimale dvb drivers.

Ik heb niks over oscamd gezegt, alleen over mgcamd...

Re: geheugen lek bij afspelen opgenomen? #18 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 27 January 2014 - 19:16

De motor loopt niet lekker... ah... ik zie het al, u heeft een Michelin band. Ja dat is niet best, die zou ik eens aanpassen naar vredenstein ;)

Alle softcam opmerkingen zijn in dit topic niet relevant...

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB

Re: geheugen lek bij afspelen opgenomen? #19 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 27 January 2014 - 19:33

Heb jij dan ook iets met mgcamd?

Re: geheugen lek bij afspelen opgenomen? #20 radxnl

• Senior Member
  • 1,527 posts

+57

Posted 27 January 2014 - 19:55

dat gaat de topic starter niet helpen...

het idee van parasol om eens zonder extern netwerk te testen (dus op een usbstick, interne hdd) is best een goede vervolgstap

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users