Beste lezers,
Sinds kort ben ik in bezit van een Vu+ ultimo i.c.m Open PLI.
Hardware: VU+ULTIMO(1200E8)
Image: Openpli 3.0
Kernel versie: 3.1.1
Enigma: 2014-01-01
Laatste upgrade: 2014-01-30 16:20:50
2 tuners: Vuplus DVB-C NIM(CXD1978) (DVB-C)
harde schijf: Samsung 2 TB HD204UI
TV: sony bravia kdl 40ex720
Ik ben van een humax ihdr 5200c overgestapt naar dit apparaat en ik ben zeer tevreden maar zit met 1 probleem.
Na een onbepaalde/ongelijkmatige tijd springt zowel de tv als de vu ultimo op standby.
Door op de afstandbediening van de ultimo of op de ultimo zelf op de standby knop te drukken komt deze er weer uit en kan ik weer tv kijken (zowel vu ultimo als tv springt dan weer aan).
Ik heb alle instellingen nagekeken die er worden weergegeven in het menu maar ik hier niks over terug vinden. De tijd wat er tussen zit is zeer verschillend, bijv 2/10/20/30/60/90 minuten.
Op de humax had ik hier nooit last van dus het is geen instelling op de tv. Vandaag heb ik de vu+ ultimo nog eens ge-update op te kijken of dit het probleem oplost, tot nu toe is het apparaat niet meer vanzelf op standby gegaan.
Heeft iemand anders ook deze klachten? Kan dit met de afstandbediening te maken hebben? Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Help me aub want een keer op standby springen is geen ramp maar dit probleem blijft aanhouden en is nu irritant aan het worden.
Mochten jullie nog andere gegevens nodig hebben hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor jullie inzet.
MVG,
Wesley Heijnen