Jump to content


Photo

Na herinstallatie van OpenPli op ET9500 blokkeren de betaalzenders

ET9500

  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 josPtroot

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 4 February 2014 - 11:04

Zelf ken ik niet al te veel van alle mogelijkheden die OpenPli biedt, ik ben vooral een gebruiker die er blij is dat de opnames zo vlotjes verlopen en heen en weer kunnen gekopieerd worden naar PC.

Twee weken geleden kon ik het toestel niet opstarten. Het enige beeld wat kwam was het logo van Xtrend. Dat was de tweede keer, de vorige keer heeft mijn leverancier die 40 km verder woonde het voor mij in orde gebracht.

 

Nu vond ik hier op het forum hoe ik dit met een USB-stick zelf terug kon installeren. En hoera! Het lukte, met dank aan dit forum.Veiligheidshalve heb ik de laatste OpenPli3. versie genomen.

 

Het toestel start goed op (ik heb de indruk wel trager dan vroeger). De TV-Vlaanderenkaart wordt herkend, maar dan loopt het beeld vast na enkele seconden, soms na enkele minuten. Soms kan ik dan naar een andere zender zappen, soms ook niet.

 

Ik heb ondertussen gemerkt dat het de zenders met toevoeging HD zijn, die het probleem vormen. Zender Eén en zender Ned1 lopen niet vast, bij zender Eén HD en zender Ned1 HD blokkeert het beeld. Bij de niet-HD zenders is er ook nog een probleem. Als ik van Eén naar bv. Canvas (niet HD) zap blokkeert het ook weer. Geen probleem als ik dan een free-to-air zoals BVN probeer.

 

Moet ik ergens iets aan de settings van de CI-module veranderen of ligt het probleem bij de kaart van TV-Vlaanderen? Dat zou dan erg toevallig zijn dat dat gelijk valt met de periode dat de ET9500 niet wou opstarten.

 

Dank voor de hulp!



Re: Na herinstallatie van OpenPli op ET9500 blokkeren de betaalzenders #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 4 February 2014 - 12:08

Welkom op het OpenPLi support board.
Begin maar eens om die CI module in de kast te leggen en gebruik te maken van CCcam. Deze is standaard geïnstalleerd met flashen mits gekozen voor ja.
Dan zal het wel opgelost zijn.

Succes

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Na herinstallatie van OpenPli op ET9500 blokkeren de betaalzenders #3 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 4 February 2014 - 12:08

geen CI module gebruiken gewoon kaart los er in en softcam CCCam 2.30 installeren


ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Na herinstallatie van OpenPli op ET9500 blokkeren de betaalzenders #4 josPtroot

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 4 February 2014 - 12:48

En hoe installeer je CCCam 2.30?

De kaart zit er op dit ogenblik via CI-module in. Ik heb het toestel een ganse dag op BVN gezet, maar het probleem blijft.



Re: Na herinstallatie van OpenPli op ET9500 blokkeren de betaalzenders #5 Stefan

  • Senior Member
  • 1,503 posts

+74
Good

Posted 4 February 2014 - 12:56

Ci module eruit kaart rechtstreeks in ontvanger dan kies je voor plugins dan plugins downloaden de groene knop dus dan kies je voor softcams en dan voor cccam 2.30 even installeren daarna ontvanger opnieuw opstarten,dan zou het moeten werken

Edited by Stefan, 4 February 2014 - 12:58.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Re: Na herinstallatie van OpenPli op ET9500 blokkeren de betaalzenders #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 4 February 2014 - 13:00

Menu - applicaties / plugins - groene toets - softcams - CCcam ok.
Daarna eventueel de box een keer herstarten, kaart met de chip naar beneden en naar binnen plaatsen.

Beter tweemaal beantwoord als niet. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Na herinstallatie van OpenPli op ET9500 blokkeren de betaalzenders #7 josPtroot

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 4 February 2014 - 13:02

Belangrijk detail. Het toestel zit nog niet op internet. Ik kan alleen iets installeren via USB, tenzij het via het satellietsignaal komt uiteraard.



Re: Na herinstallatie van OpenPli op ET9500 blokkeren de betaalzenders #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 4 February 2014 - 13:04

Je kunt CCcam ook via USB installeren als je de juiste mipsel hebt. Of anders even aan internet hangen. Een Linux ontvanger die niet aan internet hangt? Dan mis je wel het eea.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Na herinstallatie van OpenPli op ET9500 blokkeren de betaalzenders #9 Stefan

  • Senior Member
  • 1,503 posts

+74
Good

Posted 4 February 2014 - 13:10

http://openpli.org/f...1175-cccam-230/

Daar is hij te downloaden
VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Re: Na herinstallatie van OpenPli op ET9500 blokkeren de betaalzenders #10 josPtroot

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 4 February 2014 - 13:11

Inderdaad, ik heb nog niet de tijd gevonden/gemaakt om uit te zoeken hoe ik het toestel op internet kan aansluiten. Ik weet ook niet echt goed hoe je dat doet. Ik heb het via zo een  stopcontact-module wel eens aangesloten, maar ik wist niet goed wat ik verder moest doen.

En voorlopig ben ik tevreden dat ik al tevreden om makkelijk iets te kunnen opnemen.



Re: Na herinstallatie van OpenPli op ET9500 blokkeren de betaalzenders #11 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,011 posts

+639
Excellent

Posted 4 February 2014 - 13:49

Als je CCcam 2.30 gebruikt wel ff in de CCcam.cfg file (in de map /etc/)  de volgende commando's plaatsen:

 

SECA HANDLER: 3
SID LIMIT: /dev/sci0 4 11
SID LIMIT: /dev/sci1 4 11

 

Het werkt ook wel zonder, maar de kans bestaat dat je de SID limiet overschrijd met alle gevolgen van dien (haperende zenders)

 

En volgens mij moet in een ET-9500 de kaart in de reader met de chip naar boven.

 

Ik zou je echt aanraden om jouw box aan jouw netwerk te hangen.  Het vergemakkelijkt veel zaken.

Gewoon een netwerk kabel tussen de box en jouw router aansluiten, en het zou moeten werken.  Verfijning, zoals een vast IP-adres en meer foefjes komen dan later wel.

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Na herinstallatie van OpenPli op ET9500 blokkeren de betaalzenders #12 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 4 February 2014 - 17:52

-laat maar niet goed gelezen


Edited by Pedro_Newbie, 4 February 2014 - 17:52.


Re: Na herinstallatie van OpenPli op ET9500 blokkeren de betaalzenders #13 josPtroot

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 4 February 2014 - 21:02

Goed, ik heb alles tot morgen uitgesteld.

 

Dan ga ik eerst alles eens ontkoppelen om enkele gaten bij te boren in de achterkant van het TV-kastje. (Met DVD-recorder en soundbarmodule er bij is het nu een wirwar van draden)

Daarna ga ik het toestel via een stopcontact-internet-adapter (router staat te ver van de Xtrend) aansluiten op het internet.

  • Doe ik dan best eerst een update naar de laatste OpenPli-versies? (Hoe betrouwbaar zijn de nieuwe OpenPli4.0 versies ik zie overal beta in de naam)? Of start ik beter terug op vanaf een USB-stick met de nieuwste versie?
  • Daarna dan Menu - applicaties / plugins - groene toets - softcams - CCcam ok?
  • In die CCcam.cfg file (in de map /etc/) via de afstandsbediening in te stellen (keuzemenu's)?
  • Moet die smartcard nu met de chip naar boven of naar onder?

Ik heb nu wel zin gekregen om OpenPli beter te leren kennen en om ook de internet-opties te leren gebruiken.

 

Allemaal al heel erg bedankt voor de tips,

 

Mvg



Re: Na herinstallatie van OpenPli op ET9500 blokkeren de betaalzenders #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 4 February 2014 - 21:13

Gewoon OpenPLi 4.0 gebruiken.
Inderdaad, dat is de juiste weg om CCcam te downloaden. Neem wel versie 2.3.0. Overigens als je 4.0 gaat installeren en je hebt al een internetconnectie, dan wordt dat bij de eerste start gevraagd om die te downloaden.
De CCcam,cfg kan je via Dreambox Control Centre (DCC) eenvoudig editen. In de map var/etc.
De chip naar boven of naar beneden is even uitproberen. Jij maakt mij nu ook aan het twijfelen. :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Na herinstallatie van OpenPli op ET9500 blokkeren de betaalzenders #15 josPtroot

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 4 February 2014 - 21:51

Och ja, moeten CI-module en smartcard er uit bij het downloaden van update en CCcam 2.3.0? of maakt dat niets uit?



Re: Na herinstallatie van OpenPli op ET9500 blokkeren de betaalzenders #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 4 February 2014 - 21:54

Nee, die hebben geen enkele relatie.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Na herinstallatie van OpenPli op ET9500 blokkeren de betaalzenders #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 4 February 2014 - 21:58

In de ET9500 moet de kaart met de chip naar boven in de lezer gedrukt worden.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Na herinstallatie van OpenPli op ET9500 blokkeren de betaalzenders #18 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,011 posts

+639
Excellent

Posted 5 February 2014 - 09:32

Netwerk via een powerline module (stopcontact) werkt prima.  Hebt hier ook zo één van mijn boxen zo aangesloten op het netwerk.  Kan er zelfs HD door streamen met een hoge bitrate zoals ZDF HD en BBC1/2 HD.

 

Kan wel zijn dat je de adapter in enkele stopcontacten moet proberen, want het ene circuit tgenover een ander circuit (electriciteit) kan een betere netwerk verbinding opleveren.

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Na herinstallatie van OpenPli op ET9500 blokkeren de betaalzenders #19 josPtroot

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 6 February 2014 - 18:09

Erg bedankt iedereen voor de adviezen. De ET9500 doet het weer zoals vroeger.

 

Wat die CCcam.cfg betreft die vind ik niet (vind wel een map etc op de harde schijf maar alfabetisch zit er niks tussen de submappen bashcompletition.d en cron). Tot nu werkt het perfect dus misschien staan die instellingen wel juist.

 

De Smartcard moet er inderdaad in met de chip naar boven.

 

Nu nog eens tijd maken om de ontvanger in mijn netwerk te plaatsen. Weet er iemand ergens een goede handleiding die mij daarmee kan helpen? Of pagina's op dit forum waar dat behandeld wordt.

 

Nogmaals erg bedankt!



Re: Na herinstallatie van OpenPli op ET9500 blokkeren de betaalzenders #20 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 6 February 2014 - 22:39

 Nu nog eens tijd maken om de ontvanger in mijn netwerk te plaatsen. Weet er iemand ergens een goede handleiding die mij daarmee kan helpen? Of pagina's op dit forum waar dat behandeld wordt.
 
Nogmaals erg bedankt!

Box aansluiten op de router, al dan niet via powerlan adapters. Zorgen dat dhcp actief is op de router, en vervolgens via menu - instellingen - systeem - netwerk - adapterinstellingen, en daar controleren of het ipadres uitgereikt is en dat daarmee de box gelijk aan internet hangt.
Of eventueel in hetzelfde menu kan je ook het netwerk herstarten. Werkt gegarandeerd.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users