Jump to content


Photo

XP1000 problemen met openpli 4.0


  • Please log in to reply
156 replies to this topic

Re: XP1000 problemen met openpli 4.0 #41 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 20 February 2014 - 14:25

Kan niemand wat met mijn enigma2 output dan ?

 

Terug gaan naar pli3 is geen optie... probleem oplossen is een optie :)

En het is verder gewoon goed werkbaar, soms een reboot die vroeger niet mogenlijk was.

 

gr MiKa



Re: XP1000 problemen met openpli 4.0 #42 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 20 February 2014 - 14:39

@ Mika-nl

Ik neem aan dat bepaalde fasen binnen een ontwikkeling gevolgen zouden kunnen opleveren voor andere boxen. Hoe vervelend dat dan ook moge zijn, soms is dit niet te voorkomen. En als vervolgens de prioriteit elders ligt, dan kunnen er dingen blijven liggen.
Misschien tijdelijk niet updaten en geduldig afwachten of het op termijn wel gefixt is. Uiteindelijk is het flashen van een XP1000 incl. het restoren van de basisfuncties een fluitje van een cent.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: XP1000 problemen met openpli 4.0 #43 bertss50

  • Senior Member
  • 74 posts

+2
Neutral

Posted 20 February 2014 - 17:38

Als iemand nog een Openpli 4.0 versie heeft met kernel 3.9.1 en de drivers die daar bij horen zou ik die graag willen hebben, mag ook een backup zijn.

Helaas heb ik mijn oude downloads allemaal verwijderd, dus weet ik niet waar ik die zo snel vandaan moet halen.

Er zijn hier genoeg Xp1000 gebruikers, dus hopelijk kan iemand hier mij (en  Mika :) ) aan helpen.

Dan kunnen we met "opkg flag hold" zolang wel zorgen dat de updates voor de drivers en kernel niet meekomen totdat het probleem misschien gevonden wordt.

 

Ik heb inmiddels wel de drivers en kernel 3.9.1 weten te downloaden, maar ik weet niet goed of het heel makkelijk is om die met de huidige kernel 3.12.1 in Openpli 4.0 te wisselen.


Edited by bertss50, 20 February 2014 - 17:42.


Re: XP1000 problemen met openpli 4.0 #44 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 21 February 2014 - 20:24

@ Mika-nl

Ik neem aan dat bepaalde fasen binnen een ontwikkeling gevolgen zouden kunnen opleveren voor andere boxen. Hoe vervelend dat dan ook moge zijn, soms is dit niet te voorkomen. En als vervolgens de prioriteit elders ligt, dan kunnen er dingen blijven liggen.
Misschien tijdelijk niet updaten en geduldig afwachten of het op termijn wel gefixt is. Uiteindelijk is het flashen van een XP1000 incl. het restoren van de basisfuncties een fluitje van een cent.

 

Sorry Frenske ik denk dat mijn vraag verkeerd overkomt, het hoef van mij morgen niet opgelost tezijn..

1x in de 2 dagen een reboot is het ergste niet.

Mijn vraag was enkel of mijn enigma2 log bruikbaar was en of iemand liever een ander log heeft .



Re: XP1000 problemen met openpli 4.0 #45 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 21 February 2014 - 20:31

Hi Mika,

Logfiles kunnen maar hoeven niet altijd de gewenste informatie te bevatten. Natuurlijk wordt het altijd gewaardeerd als er logfiles gepost worden. Doe dat dan als file en niet als hele lappen code. Dat lezen komt toch wel goed. :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: XP1000 problemen met openpli 4.0 #46 bertss50

  • Senior Member
  • 74 posts

+2
Neutral

Posted 26 February 2014 - 20:54

Ik wil nog ff een keer het balletje opgooien.

Heb inmiddels vanalles getest om het probleem op te lossen, maar het blijft ellende. 

vanaf kernel 3.12.1 in Openpli 4.0 gaat het mis.

Heb inmiddels wel gevonden wanneer het misgaat. het gebeurt enkel als ik een paar keer flink snel achter elkaar zap tussen verschillende zenders.

Daarna kan ik niets meer afspelen van Openuitzendinggemist of een mkv vanaf m'n nas.(opgenomen bestanden vanaf mijn nas speelt hij dan nog wel af)

Heel erg vreemd, maar waar. Mijn vermoeden gaat nu dus uit naar cccam, die moet haast de boosdoener zijn.

Iemand misschien een idee hoe dit zou kunnen of dat ik misschien nog iets kan loggen.

Zal als ik tijd heb dit weekend nog eens een keer testen of ik met oscam deze problemen ook heb.

 

Voorlopig draai ik weer oude vertrouwde pli 3.0 met kernel 3.9.1, draait retesnel en geen enkel probleem meer. (kan alleen geen updates meer doen maar die paar plugins werk ik als dat nodig is dan wel ff met de hand bij)



Re: XP1000 problemen met openpli 4.0 #47 FrankieV

  • Senior Member
  • 223 posts

0
Neutral

Posted 27 May 2014 - 11:35

Hoe is dit afgelopen, werkt dit nu wel naar behoren op de xp1000 met Pli4.0


<p>Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 7.2) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 7.2) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Re: XP1000 problemen met openpli 4.0 #48 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 27 May 2014 - 11:38

De XP1000 loopt normaliter gewoon probleemloos op 4.0

Het bericht waarop jij antwoord is van 26 februari. Anders had het board toch wel overvol gestaan met opmerkingen hieraan gerelateerd. Denk je zelf ook niet?


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: XP1000 problemen met openpli 4.0 #49 FrankieV

  • Senior Member
  • 223 posts

0
Neutral

Posted 27 May 2014 - 11:49

Denk je zelf ook niet?

 

Sorry, heb ik teveel gevraagd? Het topic eindigd na 3 pagina's met niets........ Dezelfde gebruiker heeft neem ik aan dit probleem nog steeds? Puur uit interesse, ik heb 2 van deze boxen gekocht om de DB600pvr's te vervangen.


<p>Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 7.2) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 7.2) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Re: XP1000 problemen met openpli 4.0 #50 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,736
Excellent

Posted 27 May 2014 - 12:10

De XP1000 is mijn primaire kijkbox, en aangezien er geen coax aanhangt, ben ik volledig afhankelijk van de netwerk connectie. En die werkt uit de kunst.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: XP1000 problemen met openpli 4.0 #51 jozy

  • Senior Member
  • 72 posts

+1
Neutral

Posted 27 May 2014 - 12:27

mag ik vragen (deels of topic) waarom xp1000 een nieuwere kernel ondersteunt en de et4000 niet?



Re: XP1000 problemen met openpli 4.0 #52 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,736
Excellent

Posted 27 May 2014 - 14:05

Welke kernel je kunt gebruiken wordt gedicteerd door de drivers. Dit zijn closed-source binaries die alleen maar werken op die versie van de kernel.

 

De fabrikant bepaalt dus de kernel versie.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: XP1000 problemen met openpli 4.0 #53 bertss50

  • Senior Member
  • 74 posts

+2
Neutral

Posted 28 May 2014 - 20:19

Probleem is bij mij inderdaad nog nooit opgelost, draai nog altijd kernel 3.9.1 (inmiddels wel op 750Mhz zonder problemen :))

Ik wacht dus geduldig tot er weer een nieuwe kernel uitkomt, zodat ik kernel 3.12.1 kan skippen en te kijken of de problemen verdwijnen.

Zo niet dan gaat hij gewoon de kliko in en koop ik weer wat anders.


Edited by bertss50, 28 May 2014 - 20:20.


Re: XP1000 problemen met openpli 4.0 #54 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,736
Excellent

Posted 28 May 2014 - 20:23

Lijkt me buitengewoon stug dat een andere kernel een hardware probleem oplost. Als 't ding kapot is, gewoon terug naar de winkel ermee. Je hebt er als consument 2 jaar garantie op.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: XP1000 problemen met openpli 4.0 #55 bertss50

  • Senior Member
  • 74 posts

+2
Neutral

Posted 28 May 2014 - 20:56

Lijkt me buitengewoon stug dat een andere kernel een hardware probleem oplost. Als 't ding kapot is, gewoon terug naar de winkel ermee. Je hebt er als consument 2 jaar garantie op.

Dat van die kliko was natuurlijk een grapje ;)

Ding is zeker niet stuk, draait met kernel 3.9.1. gewoon goed, heb hem al bijna 1,5 jaar en nooit problemen.

Zit bij mij echt in kernel 3.12.1 vanaf daar gaat het mis.

 

Maar mijn probleem hoef je verder niet meer op in te gaan, dat is al genoeg besproken hier en de oplossing komt toch niet.

Ik wacht gewoon op een nieuwe kernel en dan zie ik het wel.



Re: XP1000 problemen met openpli 4.0 #56 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,258 posts

+691
Excellent

Posted 29 May 2014 - 07:49

Ik heb dit probleem hier ook niet....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: XP1000 problemen met openpli 4.0 #57 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 29 May 2014 - 08:13

Maar mijn probleem hoef je verder niet meer op in te gaan, dat is al genoeg besproken hier en de oplossing komt toch niet.
Ik wacht gewoon op een nieuwe kernel en dan zie ik het wel.

Ik ben bang dat je dan nog wel eens teleurgesteld zou kunnen raken. Fabrikanten maken niet "voor de lol" nieuwe drivers (want die heb je nodig voor een nieuwe kernel). Er worden nieuwe drivers gemaakt als er zeer concrete bugs zijn of features die toegezegd zijn en nog niet beschikbaar waren (dit alles naar inzicht van de fabrikant). En als er nieuwe drivers komen, dan kunnen die voor een nieuwere kernel zijn, maar het kan ook (en dat scheelt een beetje per fabrikant) dat men eindeloos dezelfde kernel blijft gebruiken.

Er wordt hoofdzakelijk naar een nieuwere kernel overgestapt vanwege de support van USB devices, daar willen nog wel eens nieuwere devices zijn toegevoegd of bugfixes zijn gedaan. Het heeft ook nog wel andere voordelen om niet al te ver "achter" te lopen.

Maar dat wat jij ervaart, dat dat een bug in de Linux versie is die gebruikt is, dat kun je vergeten, dat is echt niet zo. Linux bemoeit zich niet met de specifieke interne DVB hardware van jouw xp, dat is puur de drivers van de fabrikant. Mocht er een bug in een versie van een Linux kernel die grote impact heeft, dan wordt dat binnen de kortste keren gefixt, maar dat komt maar heel zelden voor. Je moet niet vergeten dat iederéén die Linux gebruikt (stb'es, pda's, pc's, servers, embedded, etc.) daar dan last van heeft, niet alleen jouw xp. Die kans is niet zo groot dus.

Kort samengevat, mochten er nog nieuwe drivers komen (en die kans is momenteel niet zo heel groot), dan heb je nog kans dat die niet op een nieuwere Linux kernel draaien, en zelfs als dat wel zo is, dan zal bijna 100% zeker jouw probleem daarmee niet opgelost worden.

Ik zou zelf dus willen voorstellen samen nog wat dingen uit te proberen en als dat niks uitkomt, wat WanWizard ook al zegt, dan is hij gewoon stuk.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: XP1000 problemen met openpli 4.0 #58 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 29 May 2014 - 09:51

Ik heb het zelde probleem als Bert, .

Eerst dacht ik dat het netwerk er uit lag na een dag soms 2.

Dit is niet het geval films blijven wel werken alleen mp3 niet.

 

Nog een keer het probleem wat er is, misschien kan Bert het bevestigen :

 

Box starten en alles werkt perfect.. na 1 a 2 dagen uptime stopt het afspelen van mp3.

Je kan wel door je bestandslijst heen gaan of een ander nummer selecteren enz...

Als je een mp3 selecteert zie je dat hij wil gaan afspelen alleen blijft de voortgangs balk staan.

Ga ik naar een opgenomen film dan speelt hij die nog gewoon af , dus netwerk ligt er dan echt niet uit.

Restart van Enigma helpt niet, restart van de complete box wel.

Init 4 gevolgd door een hand matige start van enigma2 werkt ook niet en geeft de fout meldingen een paar berichten terug.

 

Workaround is gewoon elke nacht je box herstarten via crond en dan is er niks aan de hand.

 

 

MiKa



Re: XP1000 problemen met openpli 4.0 #59 bertss50

  • Senior Member
  • 74 posts

+2
Neutral

Posted 29 May 2014 - 11:54

Ja Mika wij hebben exact hetzelfde probleem.

Mijn Linux kennis schiet tekort om de werkelijke oorzaak te vinden

Die crond is een goeie van je, moet ik ook maar eens overwegen.

Ik stuur je nog wel even een pm hoe je dat hebt gedaan.

Heb momenteel geen tijd om er nog verder naar te kijken, daar ik mijn andere hobby ff iets belangrijker vind  :).



Re: XP1000 problemen met openpli 4.0 #60 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,736
Excellent

Posted 29 May 2014 - 12:09

Dat klinkt meer als een gstreamer issue dan een hardware probleem...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users