Jump to content

Photo

db 500hd overleden?

• Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 pechler

• Senior Member
  • 103 posts

0
Neutral

Posted 23 February 2014 - 09:53

na verhuizing db weer aangesloten, geen beeld , zonder netwerk kabel, zonder sat kabel en zonder hdmi kabel, weer opgestart, geen beeld ( wel hdmi wel weer terug aangesloten) nieuwe flash geprobeerd via netwerk, dcc-e2 ziet niet ip adress van db, op tv ook geen scherm met gegevens.

daarna met dreamup 1335 geprobeerd te flashen, ziet hem ook niet als ik hem aan zet.

enige wat wel gebeurde was toen ik de usb kabel voor de 1e keer verbond met pc , nieuw apparaat installeren dreambox 500 hd ,is dit het einde of weet iemand raad

Re: db 500hd overleden? #2 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,489 posts

+397
Excellent

Posted 23 February 2014 - 10:30

Mij lijkt het niet het einde van deze box. Ik heb eerder ook weleens dit soort vreemde dingen ervaren.
Misschien een netwerkissue? Dat de box niet meer opstart is natuurlijk wel vreemd. Heb je een nieuwe netwerkrange a.g.v een nieuwe router, of is dit niet aan de orde en is je voormalige hardware ook hier gebruikt?

Stug volhouden om proberen te flashen via USB en netwerk.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: db 500hd overleden? #3 pechler

• Senior Member
  • 103 posts

0
Neutral

Posted 23 February 2014 - 11:19

oude laptop vista erbij gepakt,dreumup  1.3.3.11 laatste op dream, opgestart, dreamup ziet db wijst com poort toe, dan connection prepared, now switch on the dreambox, normaal krijg db is live and kicking, nu start db langzaam op knipperend rode led, en daarna groen.vast???

Re: db 500hd overleden? #4 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,489 posts

+397
Excellent

Posted 23 February 2014 - 11:36

Ik weet niet waar jij woonachtig bent, en of iemand vervolgens bereid is om assistentie te verlenen, dat wil nog weleens helpen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: db 500hd overleden? #5 pechler

• Senior Member
  • 103 posts

0
Neutral

Posted 23 February 2014 - 11:42

in de buurt van utrecht, maar zou het geen hard ware probleem kunnen zijn?

Re: db 500hd overleden? #6 cobus

• Senior Member
  • 4,774 posts

+69

Posted 23 February 2014 - 13:37

kijk eens naar de simkaart binnenin want als deze wat los zit heb je ook een knipperde led en de second stage laad dan niet ff sim loshalen en er weer in doen.

Groetjes Cobus R

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

Re: db 500hd overleden? #7 pechler

• Senior Member
  • 103 posts

0
Neutral

Posted 23 February 2014 - 14:46

denk dat het probleem misschien in sim kaart zit, zat niet los was helemaal vast geplakt, kan ik op de e.o.a. manier de simkaart uitlezen, en opnieuw programmeren??

Re: db 500hd overleden? #8 cobus

• Senior Member
  • 4,774 posts

+69

Posted 23 February 2014 - 14:48

Dat hoef niet je moet hem voorzichtig loshalen (lijm eraf krabben) en dan weer opnieuw plaatsen dat heb ik hier ook eens gehad met een dream 500HD de sim maakt dan geen goed contact meer.

Groetjes Cobus R

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Re: db 500hd overleden? #9 pechler

• Senior Member
  • 103 posts

0
Neutral

Posted 23 February 2014 - 14:50

vergeet helemaal te vertellen dat utp verbinding niet werkt, router ziet db niet, geen verbinding en ook geen knipperend groen lampje bij utp ingang dreambox

Re: db 500hd overleden? #10 pechler

• Senior Member
  • 103 posts

0
Neutral

Posted 23 February 2014 - 15:02

sim los gehaald en terug gestopt, geen resultaat, niks veranderd

Re: db 500hd overleden? #11 pechler

• Senior Member
  • 103 posts

0
Neutral

Posted 23 February 2014 - 15:41

nog een vraag kan ik de sim kaart her programmeren, bv dmv een  mastera 3, en hoe kom ik aan software, en voor de zekerheid meld ik dat het  een originele dreambox is

Re: db 500hd overleden? #12 cobus

• Senior Member
  • 4,774 posts

+69

Posted 23 February 2014 - 15:43

Nee dat gaat niet

Groetjes Cobus R

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Re: db 500hd overleden? #13 pechler

• Senior Member
  • 103 posts

0
Neutral

Posted 23 February 2014 - 15:54

is dan nog een oplossing, of is het einde box Cobus

Re: db 500hd overleden? #14 cobus

• Senior Member
  • 4,774 posts

+69

Posted 23 February 2014 - 19:57

Tja het enigste is wat je nog zou kunnen proberen is te flashen met optiflasher deze is eigenlijk voor clones gemaakt maar werkt erg goed met een originele box.

Of eens met een seriele kabel kijken wat hij doet en of de bootloader aanpassen want daarmee kun je in de (soort bios) komen van de box en bv het netwerk aanschakelen en andere optie s proberen.

Groetjes Cobus R

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Re: db 500hd overleden? #15 pechler

• Senior Member
  • 103 posts

0
Neutral

Posted 24 February 2014 - 15:09

probeerde de optiflasher te downloaden, maar komt niet compleet, moet een donatie verrichten, is niet erg maar als het niet werkt ben ik nog verder. iemand in een straal van 50 km van utrecht? die me misschien kan helpen met de optiflasher?

Re: db 500hd overleden? #16 cobus

• Senior Member
  • 4,774 posts

+69

Posted 24 February 2014 - 15:14

Zie pm heb je ook al gekeken met seriele kabel wat hoe dat als je hem aan zet ?

Groetjes Cobus R

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Re: db 500hd overleden? #17 pechler

• Senior Member
  • 103 posts

0
Neutral

Posted 24 February 2014 - 15:41

weet niet wanneer je pm gestuurd hebt, heb mail adres gisteren veranderd, stond nog op 5 jaar geleden, seriele kabel werkt met mini usb , gebeurt niks,

Re: db 500hd overleden? #18 cobus

• Senior Member
  • 4,774 posts

+69

Posted 24 February 2014 - 20:42

Hierbij optiflasher

Attached Files

Groetjes Cobus R

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Re: db 500hd overleden? #19 pechler

• Senior Member
  • 103 posts

0
Neutral

Posted 24 February 2014 - 21:20

bedankt Cobus

bij instelling dreambox serial interface , na power on db device , start db op en gebeurd niks, busy 0% en status : disconnected,  kan het uitmaken, dat optiflasher key not registered staat te knipperen, en of dat ik op een windows 8.1  pc werk??

Re: db 500hd overleden? #20 cobus

• Senior Member
  • 4,774 posts

+69

Posted 25 February 2014 - 07:22

Dat denk ik niet.

Groetjes Cobus R

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S