Jump to content


Photo

Kontrole of recente image goed geladen is Xtrend 9000

laden image Xtrend 9000

  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 heinoheon

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 26 February 2014 - 17:43

Hallo.

Ik ben in het bezit van een Xtrend 9000. Ik probeer de HD zenders op 23.5E aan het lopen te krijgen. Derhalve heb ik recentelijk de LNB verwisseld voor een duoblok en de schotel opnieuw zo goed mogelijk uitgericht. Satfinder geeft op zowel zowel 19.2 als 23.5 SNR 99% en 16.1 tot 16.2 dB, zowel voor DVB als DVBS-2 kanalen.Tijdens het kanaalzoeken op 23,5E wordt geen een van de  Nederlanse HD zenders gedetecteerd. Toch kan ik FTA HD zenders op 19.2 bekijken zoals bv NDR FD HH HD die in DVB-S2 8PSK wordt uitgezonden.

Op het forum las ik het advies om de nieuwste versie van OpenPLI te laden en opnieuw naar de afstelling van de schotel te kijken.

 

Ik heb de laatste bootloader van et-view gedownload en geinstalleerd conform de instructies aldaar. Wanneer mijn Et9000 boot staat in het display ET9x00 zoals verwacht en op de TV zie ik 2.68 booting. Vraag 1 : Gebruik ik inderdaad nu de laatste versie van de bootloader, die nodig heb om  een versie van Openpli versie 4 te flashen?

 

Ik probeer openpli-4-20140224 te flashen. Volgens wat ik heb gelezen moet het flashproces ca 2 minuten duren, bij mij reboot de 9000 na ca 30 seconden. Na de boot start de TV op de laatst gekozen zenden (terwijl verwachtte dat alle bouquets gewist zouden zijn). Na deze wel/niet geslaagde update geeft Info nog steeds dezelfde gegevens : ET9000, Openpli 2.1 (!!!!), kernel 3.1.0, Enigma dec 27 2011, laatste update 1-1-2012 10:20 ...

 

Vraag 2 : Kan ik op de eoa manier ergens kontroleren dat de versie 4 daadwerkelijk gebruikt wordt ? Bv met telnet? Aangezien ik wel handig met PC's ben maar niet handig met Unix graag dan een precieze padnaam opgeven en hoe ik in welk bestand moet kijken.

 

Vraag 3: Iemand een idee wat ik fout doe? Heeft er iemand nog andere hints?

alvast bedankt voor de moeite

 

 

 



Re: Kontrole of recente image goed geladen is Xtrend 9000 #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 26 February 2014 - 18:21

Welkom op het OpenPLi supportboard.
Lees onderstaand topic eens even door. Daar staat de oplossing vast bij.
http://openpli.org/f...000#entry340142
Een vraagje. Als jij de box herstart, wat staat er dan als eerste op het display? Dat was al beantwoord las ik.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Kontrole of recente image goed geladen is Xtrend 9000 #3 heinoheon

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 26 February 2014 - 19:58

@Frenske

dank voor het welkom.

Dank voor het antwoord en de verwijzing. Conform deze: Een oude 256 MB USB stick geformateerd met fat32, uitgepakte ET9x00 map gekopieerd. De vorige keer ook zo gedaan en ook nu weer conform deze aanwijzing ET9000 geboot, vraag flash image openpli-4-20140224 met Ok knop beantwoord, 2keer 5x knipperende led op USB stick gezien, daarna na totaal ca 10 seconden stopte dit. Hierna werd, zo interpreteer ik dat, een normale boot uitgevoerd en begon na ca 30 seconden het TV kanaal te spelen.

Bij Menu, Informatie, Over weer bovenstaande "oude" gegevens.

Heb je nog een nieuw idee ?



Re: Kontrole of recente image goed geladen is Xtrend 9000 #4 heinoheon

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 26 February 2014 - 20:15

Hoera probleem toch opgelost. Nogmaals flash geprobeerd, en deze keer duurde het wel ca 2 minuten voordat de ET9000 zelf restartte. Vermoedelijk heb ik ipv op de OK knop op de Ch down knop gedrukt. De knoppen zijn in het donker niet goed te zien, deze keer met zaklamp erbij op de juiste knop gedrukt. Informatie geeft nu keurig weer OpenPli 4 en laatste update 2014-02-24.

Dank voor de assistentie



Re: Kontrole of recente image goed geladen is Xtrend 9000 #5 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 26 February 2014 - 20:18

Mooi weer een gebruiker geholpen hier en leuk dat het is gelukt.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Kontrole of recente image goed geladen is Xtrend 9000 #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 26 February 2014 - 21:27

En nu maar gauw aan het spelen met de nieuwe firmware. :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.




Also tagged with one or more of these keywords: laden, image, Xtrend 9000

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users