Jump to content


Photo

Fast Scan menu is veranderd, hoe werkt dit nu?

fast scan auto fast scan

  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#1 Vaako

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 31 March 2014 - 12:04

De Fast Scan menu is veranderd en heeft nu de optie Enable auto fast scan

 

Hoe kan je nu een fast scan doen, of hoe en wenneer word deze auto fast scan uitgevoerd?


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Fast Scan menu is veranderd, hoe werkt dit nu? #2 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 31 March 2014 - 12:16

Hoe kan je nu een fast scan doen

Druk eens op OK....

 

of hoe en wenneer word deze auto fast scan uitgevoerd?

Denk wanneer de tuner op standby staat.


Edited by DeBeek, 31 March 2014 - 12:18.

Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Fast Scan menu is veranderd, hoe werkt dit nu? #3 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 31 March 2014 - 12:30

Lijkt erop dat er een fout in de skin zit

<screen name="FastScanScreen" title="Fast Scan" position="fill" flags="wfNoBorder">
    <panel name="PigTemplate"/>
    <widget name="config" position="530,110" size="690,500" scrollbarMode="showOnDemand" selectionPixmap="PLi-HD/buttons/sel.png" />
    <widget name="introduction"  position="0,0" size="0,0" />
    <panel name="ButtonRed"/>

Als je op de rode text waardes invult voor de size en position dan krijg je op het scherm te zien

 

Kies Uw provider en druk op OK om de scan te starten...


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Fast Scan menu is veranderd, hoe werkt dit nu? #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 31 March 2014 - 12:37

Als je ooit een fastscan uitgevoerd hebt zal er, 10 min nadat de ontvanger in standby geplaatst is, een nieuwe fastscan lijst gedownload worden. Zo blijft de niet hobbyist altijd uptodate. Je kunt dat automatisch downloaden ook uitzetten.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Fast Scan menu is veranderd, hoe werkt dit nu? #5 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 31 March 2014 - 13:12

Zitten we alleen nog dat je niets ziet wat je moet doen..

 

Met de orginele PLi-HD skin en dit  <widget name="introduction"  position="0,0" size="0,0" /> zie je dit Nok.

Attached File  10.jpg   43.68KB   198 downloads

 

En na aanpassen naar dit <widget name="introduction"  position="530,500" size="700,30" font="Regular;24" /> zie je dit OK

Attached File  11.jpg   61.06KB   190 downloads


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Fast Scan menu is veranderd, hoe werkt dit nu? #6 Vaako

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 31 March 2014 - 13:34

Zoals DeBeek het al zegt, men weet niet wat men moet doen omdat het er niet staat.

 

Dit was dus verwarrend voor mij.


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Fast Scan menu is veranderd, hoe werkt dit nu? #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 31 March 2014 - 13:39

Dat maakt niet uit hoor. Daarom wordt je vraag ook gewoon beantwoord. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Fast Scan menu is veranderd, hoe werkt dit nu? #8 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 31 March 2014 - 13:43

houd de auto update ook rekening met lopende opnames, of opnames die binnen deze 10min zouden starten?

ik veronderstel van wel. ;)

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: Fast Scan menu is veranderd, hoe werkt dit nu? #9 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,011 posts

+639
Excellent

Posted 31 March 2014 - 13:51

houd de auto update ook rekening met lopende opnames, of opnames die binnen deze 10min zouden starten?

ik veronderstel van wel. ;)

 

grtz Philip

 

bv. je hebt twee opnames op twee verschillende transponders lopen. (dus alle tuners bezet).  En je zet de box in standby.  (je gaat slapen)

Wat gebeurt er dan?   Gaat ie toch de Fast scan uitvoeren?  En zo opnames verknoeien?

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Fast Scan menu is veranderd, hoe werkt dit nu? #10 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 31 March 2014 - 14:04

Littlesat kennende heeft hij met veel actuele situaties rekening gehouden. Zolang daar nog geen duidelijkheid over is, zou je ervoor kunnen kiezen om dit default voorlopig uit te zetten.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Fast Scan menu is veranderd, hoe werkt dit nu? #11 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 31 March 2014 - 14:18

Staat in de commit..

 

At this moment auto fast scan is initiated when the box is 10 minutes in
standby. When a recording is running it will be retried once an hour as
long the box is in standby.


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Fast Scan menu is veranderd, hoe werkt dit nu? #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,269 posts

+691
Excellent

Posted 31 March 2014 - 15:40

houd de auto update ook rekening met lopende opnames, of opnames die binnen deze 10min zouden starten?

ik veronderstel van wel. ;)

Als er een opname bezig is dan wordt de fastscan een uur uitgesteld en wordt het opnieuw geprobeerd... loopt er dan nog steeds een opname dan probeert hij het elk uur weer...

(Misschien moet ik die 10 minuten regel van zou er iets gestart gaan worden nog toevoegen maar ik verwacht dat er geen problemen zijn met opnames).


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Fast Scan menu is veranderd, hoe werkt dit nu? #13 jbnl

  • Senior Member
  • 282 posts

+8
Neutral

Posted 31 March 2014 - 15:43

Goedendag,

 

Hij doet het dus alleen als de receiver in standby staat ?


Edited by jbnl, 31 March 2014 - 15:43.


Re: Fast Scan menu is veranderd, hoe werkt dit nu? #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 31 March 2014 - 15:44

Inderdaad. Ik heb begrepen dat eea nog bijgesteld wordt op details.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Fast Scan menu is veranderd, hoe werkt dit nu? #15 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 31 March 2014 - 16:07

op zich een leuke optie maar....................

 

Ik zet om 23:00 de tuner standby, om 23:10 gaat tuner kijken of er een update is van de fastscanlijst daarna niet meer,

de volgende dag is er om 7:00 een update geplaatst door CanalDigitaal, zet om 7:30 de tuner aan en mis hierdoor de nieuwe

fastscanlijst..

 

Is het niet handiger om indien deze functie is ingeschakeld te kijken of er een update is als de tuner uit standby gehaald wordt

met een popup  "Bezig met updaten Fastscanlijst !"  ?

 

Het is maar een idee..


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Fast Scan menu is veranderd, hoe werkt dit nu? #16 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 31 March 2014 - 16:15

Ik denk dat jij je daar niet zo heel veel zorgen om hoeft te maken. Zo heel rap zijn die jongens van Canal Digitaal sowieso niet. Vaak is een nieuwe zender al wel actief, maar duurt het soms nog wel enige dagen voordat deze überhaupt in de fastscanlijst opgenomen is. En als een gebruiker van die lijst, wat vaak gebruikers zonder verdere kennis van zaken zijn, niet op de hoogte is van nieuwe zenders, dan mist hij dat toegevoegde kanaal sowieso niet, en duurt het toch gewoon een dag langer. ;)
Maar los daarvan, er wordt ok nog nagedacht over dit soort issues.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Fast Scan menu is veranderd, hoe werkt dit nu? #17 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 31 March 2014 - 18:27

Helaas zag ik net bij het opstarten/rebooten een "verminkte" kanalenlijst, blijkt dus dat de fastscanlijst default te staan op: Enable auto fast scan - ja

 

Gelukkig ligt er altijd wel ergens een back-upje van de lijst



Re: Fast Scan menu is veranderd, hoe werkt dit nu? #18 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,269 posts

+691
Excellent

Posted 31 March 2014 - 19:12

Hij hoort niets te verminken... alleen te updaten... maar als je toevallig een pakketje hebt met dezelfde naam als de fastscan lijst, wordt die geupdate naar de fastscanlijst... maar dan alleen als je ooit een fastscan ingelezen had... Ik weet niet of o.a. Hanssat settings dit had aangepast (die hebben/hadden dezelfde naam).

 

Als ik nu wist hoe laat CDS/M7 meestal de lijst ongeveer aanpast dan zou ik daar een timer op kunnen starten uiteraard, wat de garantie van een verse box vergroot. zo niet dan ben je gewoon een dag later en je kunt het in "nood" nog altijd manueel doen.


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Fast Scan menu is veranderd, hoe werkt dit nu? #19 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,269 posts

+691
Excellent

Posted 31 March 2014 - 19:50

Als een recording moet starten terwijl de (auto) fastscan nog bezig is en de opname kan niet omdat de tuner (nog) bezet is, is ook ingedekt... het was altijd al zo dat de opname opnieuw geprobeerd wordt na 5 sec, 10 sec, 20 sec met een maximum van 100 sec... en dat telkens weer...  zie do_backoff in RecordTimer.py.


Edited by littlesat, 31 March 2014 - 19:51.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Fast Scan menu is veranderd, hoe werkt dit nu? #20 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 31 March 2014 - 19:51

Mijn huidige lijst was van nr. 1 verschoven naar 1001 en vanaf nr. 1 was de lijst van CD




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users