Jump to content


Photo

DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig


  • This topic is locked This topic is locked
78 replies to this topic

#1 beebee

  • Senior Member
  • 452 posts

+4
Neutral

Posted 27 April 2014 - 20:55

Ik kan een DM8000 kopen, intern een 1gig schijf.

wat is die waard. jaartal, ongeveer een jaar na de 1e uitgave.

 

Ook krijg ik de schotel er bij, maar die even niet in de waarde meenemen.

 

Ik heb er al DM8000 van de zelfde leeftijd, die me nog steeds geweldig bevalt.

 

Reden, ik neem nog al veel op, en loop wel eens tegen te weinig tuners aan.

Nu zullen er zeggen koop 1 of 2 tuners erbij, met Quad LNB's

Dat kan natuurlijk ook.

 

Ik weet dat ET8 en ET10 veel geavanceerder zijn tegenwoordig.

Dus de prijs moet t.o.v. die nieuwe dozen af gewogen worden.

 

Wie geeft er een reële waarde?

 


Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 27 April 2014 - 21:26

Een reeële waarde voor een DM 8000 blijft heel persoonlijk. Ik heb twee jaar geleden mijn dm8000 nog kunnen verkopen voor een bedrag tegen de € 600.- Als jij uitgaat van een 8000 met meer dan twee tuners, dan is het al lastig vergelijken met eender welke huidige ontvanger. Voor de een zal een dm8000 meer dan voldoende zijn waar een ander meer waarde hecht aan bepaalde opties van de nieuwere receivers. Ik persoonlijk zou er geen € 300.- voor willen geven, maar, zoals gezegd, voor een ander kan dat heel anders zijn. Een reeële prijs is dus niet te geven lijkt mij.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #3 Apple740

  • Senior Member
  • 131 posts

+5
Neutral

Posted 27 April 2014 - 22:10

Ik weet dat ET8 en ET10 veel geavanceerder zijn tegenwoordig.

Want die kunnen meer tuners kwijt en daar kan ook een Blu-ray of DVD loopwerk in? ;)
Dat ze 0,17 sec sneller zappen is voor mij niet "veel geavanceerder".

Zo veel mogelijk tuners is voor mij vereiste nummer 1 en daar is de DM8000 nog altijd heer en meester.

Edited by Apple740, 27 April 2014 - 22:11.


Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 27 April 2014 - 22:11

Als ik heel eerlijk ben zou ik die 300 nog niet eens willen uitgeven voor een 'overjarige' box.
Zeker als je nagaat dat je voor dat geld iets nieuws kunt aanschaffen.
Ik persoonlijk heb nog geen 150€ voor een DM8000 over.

En een blue ray in een stb? Wie heeft tegenwoordig nog blueray discs???

4 tuners kunnen ook in de et10000, dus die antieke dreambox is absoluut geen heer en meester, waar de dreambox 2 tuners embedded heeft, kan je met de et kiezen wat je maar wil.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #5 Apple740

  • Senior Member
  • 131 posts

+5
Neutral

Posted 27 April 2014 - 22:25

.En een blue ray in een stb? Wie heeft tegenwoordig nog blueray discs???

Voornamelijk videofielen/verzamelaars die eerlijk hun films kopen.

4 tuners kunnen ook in de et10000, dus die antieke dreambox is absoluut geen heer en meester, waar de dreambox 2 tuners embedded heeft, kan je met de et kiezen wat je maar wil.

Grappenmaker, waar kun je de ET10000 NU kopen??? Ding is nog steeds niet goed leverbaar.

Je kunt hoog of laag springen met je antipathie tegenover de Dreambox maar feit is dat het wel degelijk nog steeds de ENIGE stb is die je NU kunt aanschaffen die 4 tuners en een loopwerk kan bevatten.

Edited by Apple740, 27 April 2014 - 22:27.


Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 27 April 2014 - 22:56

De Vu Duo2 doet ook 4 tuners, en is al ff leverbaar. Wat ik ervan begrijp is de ET10K er binnen twee weken.

 

Dat loopwerk is leuk voor jou, maar heb ik niet als requirement gezien van de TS.  Los daarvan, vandaag de dag kost een losse speler niet meer dan een drol en drie knikkers, en die kan meer dan de 8000 ooit zal kunnen.

 

Ik volg Tech dat ik zeer terughoudend zou zijn met veel geld neertellen voor een end-of-life box (van een naar lucht happende fabrikant).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #7 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 27 April 2014 - 23:26

De vu solo2, gigablue, vu duo2, de et8k, binnenkort de et10k hebben toch een stuk betere en snellere processor... En daar bovenop een opensource enigma2 binary.... Waar een hobbist nog zelf iets in kan en mag sleutelen...
Voor een blue ray heb ik een blue ray speler... Standaard blue rays met beveiliging mag dmm niet afspelen... Dus waarom wil ze dan eentje inbouwen?

Edited by littlesat, 27 April 2014 - 23:27.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #8 Apple740

  • Senior Member
  • 131 posts

+5
Neutral

Posted 28 April 2014 - 00:33

Ik volg Tech dat ik zeer terughoudend zou zijn met veel geld neertellen voor een end-of-life box (van een naar lucht happende fabrikant).


Binnen niet al te lange termijn zijn alle huidige generatie boxen, inclusief de ET10000, "end-of-life" omdat stb's met h265/ultra-HD ondersteuning alweer voor de deur staan.

Ik zou persoonlijk dus terughoudend zijn met veel geld neertellen voor welke huidige stb dan ook.

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #9 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 28 April 2014 - 05:52


Ik volg Tech dat ik zeer terughoudend zou zijn met veel geld neertellen voor een end-of-life box (van een naar lucht happende fabrikant).

Binnen niet al te lange termijn zijn alle huidige generatie boxen, inclusief de ET10000, "end-of-life" omdat stb's met h265/ultra-HD ondersteuning alweer voor de deur staan.

Ik zou persoonlijk dus terughoudend zijn met veel geld neertellen voor welke huidige stb dan ook.


Zullen we het er maar op houden dat die 'niet al te lange tijd' een relatief begrip is :)
Voordat de wereldwijd installed userbase over is op H265 zijn we wel 'even' verder.....

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 April 2014 - 08:27

Ik wil alleen het volgende ter overweging meegeven. De dm8000 was destijds bleeding edge techniek. Het heeft jaren geduurd voordat er ook maar iets in de buurt kwam kwa mogelijkheden. Dat was dan ook wel terug te vinden in het prijskaartje. Daardoor is de dm8000 nog steeds niet "antiek", alleen niet meer "bleeding edge". Sommige dm8000 bezitters vragen nog honderden euro's voor hun ontvanger, met als uitgangspunt dat de ontvanger destijds zo duur was. Zo werkt het natuurlijk niet. Wat je imho moet doen is kijken welke features je echt nodig hebt, daar wil je voor betalen. Alle andere knopjes wil je hooguit "leuk" "gratis" erbij krijgen. Als dan bijvoorbeeld je eisen zouden zijn dat er vier DVB-S tuners in moeten kunnen (en dat is imho niet vergelijkbaar met extra USB tuners) en dat je ook in HD vloeiende PiP hebt, dan kun je kiezen tussen de dm8000 en vuduo2 en die prijzen moet je dan vergelijken. En als je dan voor de een derde van de prijs van een duo2 een dm8000 kunt krijgen, dan zou ik dat zeker overwegen. Maar meer mag het ook echt niet zijn. Ik weet het, ik ben een van de laatste "sukkels" die nog gewoon een dm8000 in de huiskamer gebruikt en eigenlijk heb ik heel weinig klachten c.q. redenen om over te stappen. Het enige is dat je eigenlijk 2.1 er op moet draaien en dan eens in de paar weken een peer herstarten. Er zit nou eenmaal niet zoveel geheugen in.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #11 MastaG

  • Senior Member
  • 1,531 posts

+118
Excellent

Posted 28 April 2014 - 09:34

Een beetje offtopic, maar je kunt dus geen bluray-films afspelen op zo'n dm8000?

Waarom zou je er dan een bluray speler inbouwen?

Ik dacht dat je met libbluray, libbdplus en libaacs met een keyfile wel een eind kon komen?



Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #12 Apple740

  • Senior Member
  • 131 posts

+5
Neutral

Posted 28 April 2014 - 10:34






Ik volg Tech dat ik zeer terughoudend zou zijn met veel geld neertellen voor een end-of-life box (van een naar lucht happende fabrikant).

Binnen niet al te lange termijn zijn alle huidige generatie boxen, inclusief de ET10000, "end-of-life" omdat stb's met h265/ultra-HD ondersteuning alweer voor de deur staan.

Ik zou persoonlijk dus terughoudend zijn met veel geld neertellen voor welke huidige stb dan ook.

Zullen we het er maar op houden dat die 'niet al te lange tijd' een relatief begrip is :)
Voordat de wereldwijd installed userbase over is op H265 zijn we wel 'even' verder.....
Kijk niet raar op als CanalDigitaal nu al bezig is met plannen om naar h265 over te stappen. Dat gebeurd uiteraard niet volgende maand maar mogelijk wel over 2 of 3 jaar als h265 chipsets mainstream zijn geworden en ze die decoders voor weinig uit kunnen delen.
Canaldigitaal kan érg veel geld op de bandbreedte rekening besparen met h265.

En dan krijg je natuurlijk ook nog de eerste echte UHD testkanalen en uitzendingen van providers als Sky die binnen nu en zeg 2 jaar van start gaan, wat allemaal niet te zien zal zijn met ook niet de ET10000. ;)

Edited by Apple740, 28 April 2014 - 10:35.


Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 April 2014 - 10:53

Kijk niet raar op als CanalDigitaal nu al bezig is met plannen om naar h265 over te stappen. Dat gebeurd uiteraard niet volgende maand maar mogelijk wel over 2 of 3 jaar als h265 chipsets mainstream zijn geworden en ze die decoders voor weinig uit kunnen delen.
Canaldigitaal kan érg veel geld op de bandbreedte rekening besparen met h265.

Dat zou wel logisch zijn. Maar CDS werkt niet altijd logisch. Kijk maar naar de hele rits zenders die nu nog steeds in mpeg2/dvb-s worden uitgezonden.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #14 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 28 April 2014 - 11:46

Zou ook geen honderden euro's meer uitgeven voor een overjarige DM8000 nu. Staat wel dat het 'toen' een oerdegelijke ontvanger was met 4 daadwerkelijk te gebruiken tuners. De ingebouwde DVD doet het prima en vind ik - persoonlijk - dan wel erg handig. Scheelt ruimte in de TV kast..

 

Neem ook even mee dat op de Dream website sinds augustus 2013 niets meer is veranderd. Denk zelf dat ze al lang afscheid hebben genomen. Zelfs de toen perfecte service is er niet meer. Mijn DM500HD hebben ze gewoon als gerepareerd terug gestuurd.. Fout waarvoor hij is opgestuurd is er nog steeds...


Met één been in het graf..... Helaas

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #15 beebee

  • Senior Member
  • 452 posts

+4
Neutral

Posted 28 April 2014 - 12:03

Ik wil alleen het volgende ter overweging meegeven. De dm8000 was destijds bleeding edge techniek. Het heeft jaren geduurd voordat er ook maar iets in de buurt kwam kwa mogelijkheden. Dat was dan ook wel terug te vinden in het prijskaartje. Daardoor is de dm8000 nog steeds niet "antiek", alleen niet meer "bleeding edge". Sommige dm8000 bezitters vragen nog honderden euro's voor hun ontvanger, met als uitgangspunt dat de ontvanger destijds zo duur was. Zo werkt het natuurlijk niet. Wat je imho moet doen is kijken welke features je echt nodig hebt, daar wil je voor betalen. Alle andere knopjes wil je hooguit "leuk" "gratis" erbij krijgen. Als dan bijvoorbeeld je eisen zouden zijn dat er vier DVB-S tuners in moeten kunnen (en dat is imho niet vergelijkbaar met extra USB tuners) en dat je ook in HD vloeiende PiP hebt, dan kun je kiezen tussen de dm8000 en vuduo2 en die prijzen moet je dan vergelijken. En als je dan voor de een derde van de prijs van een duo2 een dm8000 kunt krijgen, dan zou ik dat zeker overwegen. Maar meer mag het ook echt niet zijn. Ik weet het, ik ben een van de laatste "sukkels" die nog gewoon een dm8000 in de huiskamer gebruikt en eigenlijk heb ik heel weinig klachten c.q. redenen om over te stappen. Het enige is dat je eigenlijk 2.1 er op moet draaien en dan eens in de paar weken een peer herstarten. Er zit nou eenmaal niet zoveel geheugen in.

Erik,

 

Bedankt voor je eerlijke inschatting.

Ik ben het helemaal eens met je overwegingen.

Groet,

BeeBee...


Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #16 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 28 April 2014 - 14:50

Uhd kan zomaar eens een flop worden... En voordat cds met h265 begint is een huidige box al afgeschreven... En ken je al een box die h265 kan?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #17 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 28 April 2014 - 15:25

See http://advanced-tele...y-for-ultra-hd/

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #18 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 28 April 2014 - 17:06

Waarom zie ik heb dan nog niet in je footnote :)

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #19 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 28 April 2014 - 19:10

Een beetje offtopic, maar je kunt dus geen bluray-films afspelen op zo'n dm8000?
Waarom zou je er dan een bluray speler inbouwen?
Ik dacht dat je met libbluray, libbdplus en libaacs met een keyfile wel een eind kon komen?

Ik heb hier een DM8000 met DVD speler (brander eigenlijk) erin, en dat is altijd een drama geweest. Werkt maar half, veel te rumoerig, en de bediening is waardeloos. Ik kan me niet voorstellen dat de BR enige verbetering brengt. Bovendien werkt dat alleen met het originele image van DMM, en die wil ik niet draaien...
Real musicians never die - they just decompose

Re: DM8000 wat is die nog waard tegenwoordig #20 Apple740

  • Senior Member
  • 131 posts

+5
Neutral

Posted 28 April 2014 - 21:26

Uhd kan zomaar eens een flop worden...

Over een jaar of 3 kun je geen Full HD toestel meer kopen maar is alles 4K in de winkel.
De stap van Full HD naar 4K is gewoon natuurlijk verloop waar je niet onderuit kunt.

En voordat cds met h265 begint is een huidige box al afgeschreven...

Als ik volgende week een ET10000 zou aanschaffen wil ik daar wel minimaal 5 jaar mee doen.
Wanneer CDS de stap naar h265 zet is puur giswerk maar Sky begint naar verwachting over een jaar of 2 met UHD uitzendingen en die zou ik persoonlijk graag willen zien.

Als het niet echt nodig is zou ik momenteel geen grote investeringen meer doen maar wachten op een h265 stb.

Edited by Apple740, 28 April 2014 - 21:28.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users