Jump to content


Photo

Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807


  • Please log in to reply
376 replies to this topic

#1 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 29 April 2014 - 11:17

Hoi,

 

Een tijdje terug deed ik de observatie dat we in draadjes over C807 steeds weer hetzelfde moeten vertellen, en anderszijds dat voor mensen die het probleem overkomt de informatie nergens beknopt te vinden is. Ik ben toen begonnen aan een documentje. Naar aanleiding van de melding gisteren, heb ik het afgeschreven.

 

Aangehecht het resultaat.

Attached Files



Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 29 April 2014 - 11:24

Mooi naslagwerk, ik denk dat je hier een hoop VuDuo bezitters mee op weg kunt helpen, alleen vind ik de beschreven methode om de elco te vervangen helemaal niets, maar dat is persoonlijk.

Ik haal de oude elco helemaal weg en soldeer de keramische aan de onderzijde van de print.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 29 April 2014 - 11:29

Daarvoor moet de print er uit, en dat gaat velen (inclusief ondergetekende) wat te ver...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #4 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 29 April 2014 - 11:34

De foto op bladzijde 4 ontbreekt.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #5 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 29 April 2014 - 11:56

Hier ook.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #6 Alain_sat

  • Senior Member
  • 637 posts

+1
Neutral

Posted 29 April 2014 - 13:17

Leuk, bedankt.


ET9000 en XP1000 VU+ Duo met OpenPli, veruit de beste decoder die ik de laatste jaren gekocht heb.
 


Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 29 April 2014 - 16:42

Dank mooi document (mis ook het hierbovengenoemde plaatje) Ik neem aan dat je mijn melding van gisteren bedoelt ;) zo niet in mijn geval was het een vastloper bij een voorgeprogrammeerde opname die vanuit deep sleep werd gestart (de opname loopt dan door maar verder krijg ik geen conact meer met het apparaat. Het is nu al tot 2 x toe deze week. O ja en de DUO is van 2011. Ik heb ook nog een plaatje van "nieuwe" Elco + een keramische condensator parallel erover, volgens mij van openpli.org, maar ik weet niet meer van wie.

 

@Forum Moderator Hoe zet je hier een plaatje neer ik krijg steeds de melding dat dat niet is toegestaan.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 29 April 2014 - 16:56

Als het een plaatje van het web is: via de image knop in de toolbar, en URL in plakken. Als het een lokale file is, "more reply options", dan de bijlage er aan hangen en uploaden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #9 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 29 April 2014 - 17:46

De ontbrekende foto wordt veroorzaakt doordat OpenOffice een link blijkt te hebben gemaakt naar de foto op internet i.p.v. hem in het bestand op te nemen. vuplus-community.net bleek uit de lucht te zijn toen ik de pdf maakte en is dat op dit moment nog steeds.



Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #10 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 29 April 2014 - 18:15

Als het een plaatje van het web is: via de image knop in de toolbar, en URL in plakken. Als het een lokale file is, "more reply options", dan de bijlage er aan hangen en uploaden.


Helder :)Attached File  elco.png.jpg   73.6KB   331 downloads


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #11 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 30 April 2014 - 22:55

Nog ff voordat ik aan de slag ga doet het ertoe waar ik de pootjes soldeer m.a.w. Is de polariteit van belang zowel voor de elco alswel de parallele protectie?

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #12 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 30 April 2014 - 23:41

Voor de elco wel, voor de ceramische condensator niet.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #13 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 1 May 2014 - 17:01

Merci


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #14 alias haha

  • Senior Member
  • 357 posts

+2
Neutral

Posted 1 May 2014 - 17:30

Daarvoor moet de print er uit, en dat gaat velen (inclusief ondergetekende) wat te ver...

Die van mij is ook ver genoeg, ongeveer 15km, want ik heb hem verkocht... ;) niks meer solderen


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 3 May 2014 - 10:21

Misschien moeten we de subject van dit topic even veranderen en pinnen, zodat getroffen VU+Duo-gebruikers de handleiding makkelijk kunnen vinden?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 3 May 2014 - 10:57

Done.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #17 mirakels

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 7,599 posts

+62
Good

Posted 3 May 2014 - 10:58

en/of in de wiki zetten


Geen wonder... Had slechts een dm7000, maar wel ook een rotor. eigenlijk al een tijdje ook een dm600 en dm7025. Maar nu kijkend met een et9000 en vuduo

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #18 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 3 May 2014 - 14:51

Is het niet beter het topic te hernoemen naar rode led en c807 ? Ljjkt mij duidelijker voor nieuw komers.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 4 May 2014 - 13:28

Goede suggesties zijn altijd welkom, ik heb het onderwerp dus maar even aangepast :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #20 ringlord

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 7 May 2014 - 16:06

Daarvoor moet de print er uit, en dat gaat velen (inclusief ondergetekende) wat te ver...

 

De printplaat hoeft er niet uit als je de bestaande elco afknipt aan de pootjes en de nieuwe aan die pootjes vast soldeert.  Zo heb ik het gedaan en dat werkt (voorlopig) perfect.  Heb recent dan de keramische condensator nog bij gesoldeerd.  En ik ken niks van solderen.  :rolleyes:

Alles dankzij de goede uitleg op dit forum.

Bedankt hé!


Edited by ringlord, 7 May 2014 - 16:07.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users