Jump to content


Photo

Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807


  • Please log in to reply
376 replies to this topic

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #361 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 17 October 2019 - 08:47

Even een vraagje tussendoor, ergens in dit topic heb ik gelezen dat een low ers elco van Panasonic een goede optie is. Op Google kwam ik deze tegen en besteld. Gisteren ontvangen en ik fanatiek aan de slag. Wonderbaarlijk genoeg ging alles geheel volgens plan. Precies conform de hier meermalen genoemde manier van werken. De oude met de tang verwijderd. Twee pootjes van zo'n 2 cm bleven keurig aan de printplaat vastzitten. De rondjes pasten precies over de pootjes heen en met punttang voorzichtig vast geknepen. Toen met soldeertin verder afgemaakt. Zit goed vast, geen beweging meer in te krijgen. Stakker erin en ja, niks. Helemaal niks. Ja, wel nog steeds het rode knipperende led. Dus in mijn geval, pech. Vu+duo weg. Jammer natuurlijk maar geen ramp, apparaat was toch al opgegeven en had z'n beste tijd gehad. Heeft er iemand nog een idee of is het game over. Ik heb wel gelezen dat de AOZ1021 chip de volgende stap is maar gezien de leeftijd en conditie van de box is dit voor mij niet echt een optie.

Ook heb ik hier en daar meldingen gelezen van mensen die voor dit model een voeding zocht of is er iemand die misschien wel andere onderdelen kan gebruiken. Dus is er iemand met interesse voor onderdelen voor een vu+duo. Laat maar weten. Kost niks. Hoef er niks voor te hebben. Anders is de kliko de volgende optie. Ophalen in Huizen. Als het in de buurt is wil ik het ook wel even komen brengen. Mvg.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #362 jeveha

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 17 October 2019 - 12:13

@ Youto,  je hebt een pm!



Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #363 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 18 October 2019 - 17:31

Ik denk dat de diagnose niet goed is geweest. Bij defecte C807 zijn de symptomen dat C807 brandt, niet knippert. De vraag is waardoor het knipperen veroorzaakt wordt: Heeft de firmware een foutconditie (zulk gedrag is niet bekend)? Of gaat de voeding van het frontpaneel aan en uit? In het laatste geval zou het wellicht zin heeft om richting voeding te zoeken.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #364 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 19 October 2019 - 07:20

#zuppelan, de rode led bij mijn broer zijn defecte box knippert, dus niet constant branden. Verkeerde interpretatie mijnerzijds. Toevallig heeft hij gisteren die vu+ bij mij opgehaald die ik vorige week op marktplaats gekocht hebt. Die werkt (nog) wel. Wel zeer traag en met soms heel laat wanneer er op de AB wordt gedrukt. Maar het werkt en hij is er blij mee. Is er iemand die iets weet over de knipperende rode led? Ik zal er niets meer mee doen maar wel leuk om te weten zeg maar. PS, ik lees een PM van jeveha dat hij interesse heeft in de voeding. Maar als de knipperled een voedingsprobleem is heeft dat misschien weinig zin. Mvg.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #365 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 19 October 2019 - 11:52

Ik zou me richten op het beantwoord krijgen van deze vraag:
 

Of gaat de voeding van het frontpaneel aan en uit?


Meet de voeding na. In de schema's die in dit draadje geplaatst zijn is te vinden welke spanning op welk draadje hoort te staan. Voor het frontpaneel is de standbyspannning van belang, kijk of die goed is. Vind je een afwijking, dan geeft dat wellicht een hint richting de oorzaak van het defect.
 

Maar als de knipperled een voedingsprobleem is heeft dat misschien weinig zin.


Ik heb inmiddels twee Vu+ Duo's met een defecte voeding weten te redden, dus ik zou juist zeggen dat er hoop is bij een defecte voeding.

Edited by Zuppelan, 19 October 2019 - 11:54.


Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #366 Beasty Boy

  • Senior Member
  • 149 posts

+2
Neutral

Posted 15 May 2020 - 20:12

Ik ben niet zo'n techneut maar heb geen 2 linkse handen dus wou mijn oude vertrouwde Duo ook verlossen van zijn rode led probleem.

Ik heb uiteraard dit forum door gebladerd maar heb niets gemeten en ben direct begonnen met de elco.

Ik heb de pootjes van de oude elco voorzichtig door geknipt (the easy way) en vervolgens de nieuwe op die pootjes gesoldeerd.

 

Maar helaas mocht dit bij mijn Duo niet baten. Nu sta ik dus voor een raadsel? Wat kan ik nog meer doen...?

 

Wat mij al op viel is dat de 2.5 inch HDD welke regelrecht gevoed word door de voeding niet op spint en nog steeds niet.

Zou het dan toch de voeding kunnen zijn?


Als je iets niet weet, schroom niet om het te vragen

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #367 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 15 May 2020 - 20:19

Dat ligt wel voor de hand ja.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #368 Beasty Boy

  • Senior Member
  • 149 posts

+2
Neutral

Posted 15 May 2020 - 20:42

Heb net even de meter er bij genomen en idd ik meet helemaal niets.

Iemand nog een werkende voeding liggen welke ik kan over nemen?


Als je iets niet weet, schroom niet om het te vragen

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #369 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 15 May 2020 - 22:14

Ik zou eens kijken of de voeding niet last heeft van een paar defecte elco's. Met name de elco's in de buurt van de koelblokken barsten nog wel eens open aan hun onderzijde. De voorraad voedingen van Duo's in de markt lijkt op. Je moet dus echt op zoek naar donor-Duo en om die reden is reparatie vaak de aangewezen weg.



Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #370 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 25 October 2020 - 05:09

Ik zit een beetje geïnteresseerd nog eens een keer door dit topic te kijken en ik zie dat er dit voorjaar nog communicatie geweest is. In het laatste comment van zuppelan lees ik dat de voedingen en misschien ook wel andere onderdelen steeds schaarser zijn geworden. Ik heb hier nog twee van deze apparaten staan. Weliswaar defect en in één ervan is de vaak genoemde elco gesoldeerd en ook wat betreft de werking van de voedingen weet ik niet of ze nog goed zijn of niet. Maar ze staan hier te verroesten. Dus als er iemand interesse heeft, stuur een pm, spring in de auto en kom naar Huizen toe. Gratis. Ze kosten niks.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #371 mv1wou

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 1 January 2021 - 14:01

Mijn mening is dat je die oude apparaten niet meer moet gaan proberen te repareren.
Ze zijn verouderd en al lang technische afgeschreven.
Bespaar je de moeite en koop iets moderners zou ik zeggen.

Box:
VU+ solo 4k woonkamer
VU+ solo 2 keuken
VU+ solo 2 slaapkamer
VU+ solo terras stream only
Triax dish 110cm, 4 quad lnb's + 4 diseqc switches.


Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #372 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 3 January 2021 - 07:11

#mv1wou, heb ik ook gedaan. Ultimo4k en een duo4k icm. fbc sat en fbc kabel tuners en een unicable/jess lnb. Maar er zijn hier vele satelliet hobbyisten die en de naam zegt het al als hobby graag prutsen en solderen in satelliet ontvangers en proberen om ze weer aan de praat te krijgen. Ik denk daarom dan ook dat deze personen blij zijn met oude afgeschreven boxen waarin men nog goed werkende onderdelen kan vinden. Dus denk ik, maar tot nog toe zonder reacties dus misschien wel dacht ik, dat ik er nog wel iemand blij mee kon maken.
Ik denk ook dat deze hobbyisten dezelfde mening als jou hebben en zelf ook wel nieuwe apparaten hebben staan en daarin niet gaan prutsen en solderen. Daar zijn oude afgeschreven exemplaren voor bedoeld.
Maar wat ik net ook al zei dat ik vanaf mijn oproep 25 okt tot nu niet één reactie heb gehad en dat waarschijnlijk deze twee boxen alsnog in de kliko gaan verdwijnen. Maar ik ben nog van de oude generatie die weggooien zonde vinden.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #373 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 3 January 2021 - 08:42

Ik moet eerlijk zeggen dat ik over de oproep van #Youto heen heb gelezen, niet dat ik interesse heb in een Duo box, ik heb er nog twee staan.

 

De Duo begint nu zo langzamerhand wel erg oud en traag te worden, het elco probleem draagt er niet echt aan bij om dit soort apparaten maar in leven te blijven houden.

Ik heb er intussen een behoorlijk aantal onder handen gehad en ben er nu eigenlijk een beetje klaar mee en repareer ze niet meer, de componenten die erin zitten zijn ook niet echt interessant meer en intussen ook verouderd en uitgedroogd, die wil je niet als donor onderdelen in een box gebruiken, dus de voedingen zijn ook niet echt interessant meer.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #374 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 3 January 2021 - 09:26

#tech, okee. Ik ben me ook wel bewust dat ze al zo'n 10 jaar oud zullen zijn maar na het lezen in een paar topics had ik het idee dat dit model box nog wel in trek zou zijn. De desbetreffende topics zijn ook al aardig gedateerd natuurlijk dus dat beeld wat ik heb is inmiddels ook van een paar jaar geleden. Ik zal de boxen nog een paar weekjes bewaren, staan niet in de weg, en anders gaan ze richting de belt. Als ik naar de box kijk de duo en naar mijn nieuwe box de duo4k is er in 10 jaar wel heel veel veranderd (vernieuwd).

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #375 Marcello

  • Senior Member
  • 232 posts

+1
Neutral

Posted 9 June 2021 - 22:31

Hoi allemaal.

Inmiddels heb ik ook te maken met het rode led lampje. Box is er nog nooit voor open geweest.

Iemand trek om dit voor mij te fixen ?

Omgeving Amsterdam heeft de voorkeur.

Gr
Marcello
Duolnb, triax 78
Zgemma H9 Twin + H7S

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #376 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 15 June 2021 - 22:57

Als jij nog van je Duo houdt, dan wil ik nog best een elco voor je vervangen hier in Purmerend. Stuur maar een PB.



Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #377 Marcello

  • Senior Member
  • 232 posts

+1
Neutral

Posted 21 June 2021 - 20:32

Als jij nog van je Duo houdt, dan wil ik nog best een elco voor je vervangen hier in Purmerend. Stuur maar een PB.

 

Hoi Zuppelan,

 

Bedankt voor je reactie. Houden doe ik zeker van de Duo. Heb het een fijn apparaat gevonden. Inmiddels heb ik afscheid genomen van hem, en hem naar de eeuwige jachtvelden gebracht.

 

Groetjes

Marcello


Duolnb, triax 78
Zgemma H9 Twin + H7S


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users