Jump to content

Photo

Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807

• Please log in to reply
376 replies to this topic

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #281 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 13 December 2016 - 20:44

Ik denk niet dat het je gaat lukken om een keramische condensator van 100uF te vinden. 1uF is de grootste waarde die makkelijk te verkrijgen is, die moet je nemen en samen met een vervangende elco van de originele waarde solderen.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #282 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 14 December 2016 - 17:43

Ik zie het inderdaad al voor me, een condensator van een vierkante decimeter ofzo ;)

Ik had vroeger ooit MKP/SCR condensatoren van 22 uF, die waren al best groot ja, 4 bij 3 cm ofzo rond.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #283 Edgar

• Senior Member
  • 292 posts

+7
Neutral

Posted 5 July 2017 - 23:38

En mijn ontvanger heeft er wederom geen zin in. Heb deze aangetroffen met "Starting..." op het schermpje. Vervolgens deed ik hem uit en later aan met als gevolg dat er alleen een rode led zichtbaar is. Die rode led is toch wel van heel goede kwaliteit daar deze nimmer defect raakt...

C807 (wederom) en C819 vervangen. C848 heb ik in oktober nog vervangen, dus die verdenk ik niet. Heb nog elco's voor C814 en C850 liggen, maar vraag mij af of dat nog zin heeft.

VU+ Duo 4K DVB-S2X en DVB-C met Open PLi 7.0

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #284 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,563 posts

+1,816
Excellent

Posted 6 July 2017 - 11:26

en de keramische consensator er overheen gezet?  Want anders gaat hij over een paar maanden weer...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #285 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 6 July 2017 - 13:00

Ik zou de multimeter er eens overheen zetten: Even kijken wat de spanningen zijn, geeft je een hint waar je moet zoeken voor het defect.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #286 Edgar

• Senior Member
  • 292 posts

+7
Neutral

Posted 6 July 2017 - 19:05

Ik heb nu een hardeschijf via het voedingskabeltje aangesloten, maar die begint niet te draaien. Heb met een multimeter gekeken of er spanning op dat voedingskabeltje staan, maar krijg er geen waarde uit. Of ik meet verkeerd, of de voeding is in staking.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #287 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 6 July 2017 - 19:56

Dat zou zo maar kunnen. Heb je problemen op de 12V, op de 5V, of op beiden?

Ik zou de voeding eens op zichtbare sporen van defecten controleren, recent heeft iemand zijn Duo gerepareerd doordat hij zag dat er elco's in de voeding bol stonden.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #288 Edgar

• Senior Member
  • 292 posts

+7
Neutral

Posted 6 July 2017 - 20:30

Ik meet 12 Volt en 4 Volt, dus die laatste is wat te weinig. Zie helaas geen bolle elco's, hoewel C14 en C15 op de voedingsprint aan de bovenkant niet geheel vlak zijn, maar aan de zijkant niet bol staan.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #289 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 6 July 2017 - 20:42

Ja, 4 volt is te weinig omdat de AOZ1021-chip volgens zijn handleiding pas correct werkt als hij minstens 4,5 volt gevoerd krijgt. Dat is de oorzaak van de rode led. Een defecte elco gaat altijd eerst aan de bovenkant bol staan en barst daar op den duur open. De zijkant kan in een laat stadium iets vervormen, maar het is juist de bovenkant waar je aan ziet dat de elco niet in orde is. Een goede elco is aan de bovenkant vlak, dus als die C14 en C15 dat niet zijn, dan is dat waar ik de oorzaak zou gaan zoeken.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #290 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 6 July 2017 - 20:46

Google maar eens op "bolle elco" en klik dan op afbeeldingen.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #291 Edgar

• Senior Member
  • 292 posts

+7
Neutral

Posted 6 July 2017 - 21:12

Google maar eens op "bolle elco" en klik dan op afbeeldingen.

Dankje, ziet er hetzelfde uit, dus ik weet wat ik moet doen

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #292 Gert02

• Senior Member
  • 53 posts

0
Neutral

Posted 7 July 2017 - 08:18

Dat was hier:

https://forums.openp...-23#entry722747

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #293 Edgar

• Senior Member
  • 292 posts

+7
Neutral

Posted 7 July 2017 - 22:20

Na het vervangen van C14 en C15 werkt de ontvanger weer. Weer een nieuw leven voor de Duo :) Super bedankt voor de hulp!

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #294 mattblack

• Senior Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 17 January 2018 - 16:24

Hoi allemaal

Super blij dat ik deze forum topic tegen kwam, en heb hoop dat mijn Vu+ Duo need helemaal dood is.

Ik heb ook de rode lampje probleem en wilde de condensator vervangen zoals aangeraden hierboven.  Maar mijn printplaat ziet er niet hetzelfde uit bij C807.  Ik heb een soort platten lichte bruin ding (x3).

Het blijkt echt onmogelijk om hier een foto toe te voegen, dus hierbij een link naar mijn Google photos....

https://photos.app.g...ipk6MUcZh09KJO2

Zou iemand mij aub kunnen adviseren?

Many thanks!

Matt

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #295 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,563 posts

+1,816
Excellent

Posted 17 January 2018 - 16:29

Toevoegen van bijlagen doe je met de lichtblauwe knop rechts naast de "post" knop.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #296 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,927 posts

+486
Excellent

Posted 17 January 2018 - 16:50

Dat is een nieuwer mainboard waarop de modificatie niet meer nodig is, of niet meer nodig zou moeten zijn.
De probleempunten zijn op dat mainboard al aangepast dus ben ik bang dat je een eventuele oorzaak op een andere plek moet zoeken.

Je kunt eventueel wel even meten of de waarden die van de regelaars en spoeltjes afkomen, aan de spes voldoen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #297 mattblack

• Senior Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 17 January 2018 - 20:33

Dankjewel voor de snelle antwoord.  Maar jammer om te horen.

Enige idee hoe of waar ik nu moet beginnen?

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #298 mattblack

• Senior Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 17 January 2018 - 20:47

Je kunt eventueel wel even meten of de waarden die van de regelaars en spoeltjes afkomen, aan de spes voldoen.

Weet je wat de specs zijn of waar ik een document kan vinden?  Waar zijn de regelaars?

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #299 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 18 January 2018 - 10:22

Ik heb nog nooit zo'n moederbord gezien. Zo te zien heeft Vu+ besloten zelf maar keramische condensatoren te gaan gebruiken en ze lijken gewoon op de plek van de elco's gesoldeerd, het lijkt geen andere printplaat. Ik ben benieuwd naar de waarden. Zijn er getallen op die keramische condensatoren gelezen? 3 cijfertjes, bijvoorbeeld iets als "225".

Zo te zien zijn de ingangscondensatoren bij deze Duo nu keramisch, maar de uitgangscondensatoren zijn nog steeds elco's. Die zouden dus nog steeds stuk kunnen gaan en dat is de moeite waard om te controleren.

In mijn document zijn de verwachte spanningen te vinden. Pak de handleiding van de AOZ1021 (de chips met die code erop zijn dus de regelaars) erbij om te zien welk pinnetje wat is. Meten met een multimeter is vaak afdoende om een defect te vinden, om helemaal zeker te zijn is een oscilloscoop nuttig: Je hoort een mooie vlakke lijn op de scoop te zien.

Edited by Zuppelan, 18 January 2018 - 10:23.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #300 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,959 posts

+191
Excellent

Posted 18 January 2018 - 10:44

@Zuppelan wat zijn de meest waarschijnlijke kandidaten bij duidelijk verlaagde SNR waarden? De C807 heb ik al een aantal jaren geleden, voordat er ook maar symptomen waren reeds "beveiligd".

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.

11 user(s) are reading this topic

0 members, 11 guests, 0 anonymous users