Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807
Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #281
Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #282
Posted 14 December 2016 - 17:43
Ik zie het inderdaad al voor me, een condensator van een vierkante decimeter ofzo
Ik had vroeger ooit MKP/SCR condensatoren van 22 uF, die waren al best groot ja, 4 bij 3 cm ofzo rond.
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #283
Posted 5 July 2017 - 23:38
En mijn ontvanger heeft er wederom geen zin in. Heb deze aangetroffen met "Starting..." op het schermpje. Vervolgens deed ik hem uit en later aan met als gevolg dat er alleen een rode led zichtbaar is. Die rode led is toch wel van heel goede kwaliteit daar deze nimmer defect raakt...
C807 (wederom) en C819 vervangen. C848 heb ik in oktober nog vervangen, dus die verdenk ik niet. Heb nog elco's voor C814 en C850 liggen, maar vraag mij af of dat nog zin heeft.
VU+ Duo 4K DVB-S2X en DVB-C met Open PLi 7.0
Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #284
Posted 6 July 2017 - 11:26
en de keramische consensator er overheen gezet? Want anders gaat hij over een paar maanden weer...
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #285
Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #286
Posted 6 July 2017 - 19:05
Ik heb nu een hardeschijf via het voedingskabeltje aangesloten, maar die begint niet te draaien. Heb met een multimeter gekeken of er spanning op dat voedingskabeltje staan, maar krijg er geen waarde uit. Of ik meet verkeerd, of de voeding is in staking.
VU+ Duo 4K DVB-S2X en DVB-C met Open PLi 7.0
Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #287
Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #288
Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #289
Posted 6 July 2017 - 20:42
Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #290
Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #291
Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #292
Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #293
Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #294
Posted 17 January 2018 - 16:24
Hoi allemaal
Super blij dat ik deze forum topic tegen kwam, en heb hoop dat mijn Vu+ Duo need helemaal dood is.
Ik heb ook de rode lampje probleem en wilde de condensator vervangen zoals aangeraden hierboven. Maar mijn printplaat ziet er niet hetzelfde uit bij C807. Ik heb een soort platten lichte bruin ding (x3).
Het blijkt echt onmogelijk om hier een foto toe te voegen, dus hierbij een link naar mijn Google photos....
https://photos.app.g...ipk6MUcZh09KJO2
Zou iemand mij aub kunnen adviseren?
Many thanks!
Matt
Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #295
Posted 17 January 2018 - 16:29
Toevoegen van bijlagen doe je met de lichtblauwe knop rechts naast de "post" knop.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #296
Posted 17 January 2018 - 16:50
De probleempunten zijn op dat mainboard al aangepast dus ben ik bang dat je een eventuele oorzaak op een andere plek moet zoeken.
Je kunt eventueel wel even meten of de waarden die van de regelaars en spoeltjes afkomen, aan de spes voldoen.
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #297
Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #298
Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #299
Posted 18 January 2018 - 10:22
Zo te zien zijn de ingangscondensatoren bij deze Duo nu keramisch, maar de uitgangscondensatoren zijn nog steeds elco's. Die zouden dus nog steeds stuk kunnen gaan en dat is de moeite waard om te controleren.
In mijn document zijn de verwachte spanningen te vinden. Pak de handleiding van de AOZ1021 (de chips met die code erop zijn dus de regelaars) erbij om te zien welk pinnetje wat is. Meten met een multimeter is vaak afdoende om een defect te vinden, om helemaal zeker te zijn is een oscilloscoop nuttig: Je hoort een mooie vlakke lijn op de scoop te zien.
Edited by Zuppelan, 18 January 2018 - 10:23.
Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #300
Posted 18 January 2018 - 10:44
@Zuppelan wat zijn de meest waarschijnlijke kandidaten bij duidelijk verlaagde SNR waarden? De C807 heb ik al een aantal jaren geleden, voordat er ook maar symptomen waren reeds "beveiligd".
Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Remember: Upvote with the button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki
11 user(s) are reading this topic
0 members, 11 guests, 0 anonymous users