Jump to content

Photo

Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807

• Please log in to reply
376 replies to this topic

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #161 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,396 posts

+1,807
Excellent

Posted 14 January 2015 - 23:29

Op poort 80, de standaard poort, luistert de web interface van de box. Die heeft niet te maken met de web interface van oscam. Bovendien heb je het nu over cccam, en dat is weer iets anders...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #162 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,917 posts

+486
Excellent

Posted 15 January 2015 - 08:09

CCcam is zichtbaar via poort 16001

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #163 F_A

• Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 17 January 2015 - 20:12

Opnieuw bedankt voor die extra info; ik had geen flauw idee dat er zowel een Webinterface bestond voor het toestel zelfm en dan nog een apart einterface voor die CCcam. Heb het inmiddels geprobeerd en die werken allebei.   

Op poort 16001 geeft bijv. CCcam me de volgende info :

Welcome to CCcam 2.3.0 server

card reader /dev/sci0
handled 3083(3073) ecms and 207(207) emms

SECA card 00.xxx.yyy.zzz rev I4A entitlements:
0000 MANAGMENT : 2015-03-14
006c TV VLAANDEREN : 2015-03-15

card reader /dev/sci1
handled 10135(10135) ecms and 205(205) emms

SECA card 00.xxx.yyy.zzz rev I4A entitlements:
0000 CYFRA + : 2015-03-12
0068 CYFRA+ 1 : 2015-03-14
0065 CYFRA+ 2 : 1992-01-01

Ik heb wel gee idee wat die ecms en emms zijn, maar ik hoop dat het allemaal normaal is; dat brent me bij het volgende :

een meer algemene vraag  : ik heb nu al zovele threads bekeken en zoveel gelezen, maar eigenlijk heb ik nog steeds moeilijkheden met een aantal jargon-termen die overal in de forum-entries te lezen zijn.(maar waarvan ik nog niet echt een uitleg gezien heb in forum entries)

Bestaat er ergens een soort van "Overzicht_FAQ voor echte dummies"  waarin ook wordt uitgelegd wat mensen bedoelen met kreten als :

- dat staat bij in de feed   (wat is een "feed" ...)

- verschil tussen een kernel en een image en al dan niet daarmee samenhangend waarom er (belangrijke ?) verschillen bestaan tussen "updaten"  en "flashen"   

- softcams: wat zijn de criteria die sommige mensen doen kiezen voor oscam terwijl anderen cccam verkiezen, m.a.w. waar kan een newbie best rekening mee houden bij zijn keuze  

- is er, en zo ja welk, verschil tussen een plug-in,  een extension, een application  ( is het ene bijv. "downloadbaar" via de VU+ menu terwijl anderen via een PC er moeten opgezet worden ?)

Een voorbeeld van een bericht dat ik niet helemaal begrijp is bv. van dec.2014 i.v.m. de zo geheten BSP layer...

Dat berichtje eindigt met de zin  "Wij kunnen geen juiste support geven op VU+ ontvangers die niet geflasht zijn maar enkel een update hebben ontvangen"   

Dat maakt alleszins duidelijk dat het belangrijk is om te weten of je box geflasht werd dan wel ge-update ...

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #164 siroj

• Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 20 January 2015 - 09:49

Bij mijn VU Duo is de C807 reeds vervangen maar ik wil de C848 ook uit voorzorg aanpakken.
Om zeker te weten dat ik het juiste haal, wat moeten de specs zijn van het vervangende onderdeel?

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #165 siroj

• Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 20 January 2015 - 10:40

Ik had inmiddels op een externe site al gevonden dat het een 1000uF moet zijn. Hier op de elektronica afdeling op mn werk hadden ze nog 1000uF 63V 105c liggen. Eens kijken of dat gaat lukken. Zijn wel net iets dikker als de condensator die op de c807 zit...

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #166 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 20 January 2015 - 11:02

Moet lukken. De dikte van een condensator neemt toe aan de hand van capaciteit en voltage. De extra dikte wordt in dit geval dus ook veroorzaakt door de 63V spanning die de condensator kan hebben. Omdat hij maar 1,3 volt hoeft te trekken is deze condensator dus overkill. Maar het zal zeker werken.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #167 siroj

• Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 20 January 2015 - 11:25

Oke, mooi. Als het meezit probeer ik vanavond de C848 te vervangen. Het is deels preventief omdat ik op dit moment geen problemen lijk te hebben, maar in het nabije verleden kreeg ik wel eens de melding dat afstemmen niet mogelijk was gevolgd door toch beeld en de signaalsterktes horen volgens mij hoger te zijn.

I'll keep you posted...

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #168 siroj

• Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 20 January 2015 - 22:13

Net C848 vervangen door een 1000uF 63V 105.

Resultaat van signaalzoeker op NED2 HD:

SNR: 87%, 14.0dB

AGC: 89%

BER: 0

Voor de vervanging zat ik op ongeveer:

SNR 74%, 12dB

AGC: 86%

BER: 0

Mijn gevoel klopte dus toch. Ik had na vervanging van de LNB al het idee dat het beter moest kunnen omdat in het verleden de waardes echt hoger waren. Dat klopt dus ook...

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #169 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 21 January 2015 - 19:27

"Exhibit A" :D

Ik zeg al zo vaak dat de kwaliteit van de voeding een enorme invloed op de prestatie van ontvanger en LNB's heeft!

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #170 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,955 posts

+191
Excellent

Posted 22 January 2015 - 14:59

Ik las ergens anders dat iemand het verstandig vond om daarover een 100 nF ceramische condensator  te plaatsen?

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #171 siroj

• Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 22 January 2015 - 16:56

Klopt, maar die hadden we op het werk nou net niet liggen. Zie wel of ik die er nog bij ga zetten.

Schijnbaar filtert deze nog extra zodat de grote elco beschermd word geloof ik.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #172 Frans B

• Senior Member
  • 110 posts

0
Neutral

Posted 23 January 2015 - 08:24

Deze moet je vervangen en aan de onderzijde de ceramische solderen

Attached Files

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #173 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,955 posts

+191
Excellent

Posted 23 January 2015 - 08:33

Deze moet je vervangen en aan de onderzijde de ceramische solderen

Klopt dat is wat ik las ;)

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #174 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 23 January 2015 - 12:41

Elco's houden niet zo van een continue HF-rimpel (zeker als het puur AC is), die sluit je kort met de keramische (of polyester or polypropeen, enz.) condensator.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #175 overlast

• Senior Member
  • 68 posts

0
Neutral

Posted 24 January 2015 - 14:57

Hallo, 

Hier ook het probleem met de c848. 

De c807 recent vervangen met succes. Maar sommige hd kanalen blijven blokkerig, staan stil en "locken" slecht.

Dat lijkt me dus het probleem toegeschreven aan de c848.

Nou lees ik alleen dat het vervangen niet zo makkelijk gaat als de c807. Kan iemand aangeven waarom niet? En wellicht een tip/beschrijving geven?

Heb net het deksel van de Vu afgehaald en ik zie hem wel zitten en je kunt er inderdaad moeilijker bij dan de c807. Kan ik deze er ook afhalen met een platbektang?

Bedankt.

William

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #176 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,917 posts

+486
Excellent

Posted 24 January 2015 - 16:19

Als je hard genoeg aan de oude elco trekt, trek je de pootjes uit de elco waaraan je vervolgens een nieuwe aan kunt solderen.

Geen mooie oplossing maar werkt wel.

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #177 cavemania

• Member
  • 7 posts

+1
Neutral

Posted 30 January 2015 - 16:49

Een heel topic om door te lezen. Ik heb ook een VU+ DUO, op dit moment nog zonder problemen. Ik wil e.e.a. preventief laten vervangen om zo problemen te voorkomen. 

Ik zie vervangen en modificeren van de C807 (rode led)

Vervangen van C819 en C848 (afstemmen mislukt)

Heb ik het zo goed begrepen

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #178 reis

• Member
  • 14 posts

0
Neutral

Posted 1 March 2015 - 00:36

ik heb rond een jaar vu+ duo2 zijn die onderdelen beter of moet ik ook die vervangen

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #179 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,917 posts

+486
Excellent

Posted 1 March 2015 - 00:57

Het gaat hier toch echt over de VuDuo, niet de VuDuo2.

Wat betreft de Duo2 zijn er (nog) geen problemen rond slechte elco's bekend, ik zou me dus niet al te druk maken.

Re: Vu+ Duo - Rode led : Alles over C807 #180 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 1 May 2015 - 18:13

De laatste tijd kreeg ik op mijn Duo steeds meer ontvangstproblemen, vergelijkbaar met wat anderen hier recent gemeld hebben. In het bijzonder op de transponders van Ned1HD en NGC HD, wat ook anderen gemeld hebben. Het was niet te relateren aan een bepaalde frequentie, omdat deze frequentie op andere satellieten prima draaide en niet te relateren aan het afstellen van de schotel, daar was niets mee. Eurosport HD deed het bijvoorbeeld nog altijd prima. De signaalmeter gaf zo'n 64% signaal aan op Ned1. Dat is een te lage signaalsterkte, maar uitval gebeurt bij deze transponderparameters pas onder de 60%. Dat er toch blokjes ontstonden, was een extra teken dat er iets aan de hand was.

Hoe dan ook, afgelopen weekeinde vond ik dat het zo niet langer kon en heb het apparaat opengeschroefd. Het vervangen van C848 leidde tot enige verbetering, de meter schoot omhoog naar 66%, nog immer problemen op NGC HD. 66% was voor mij volstrekt onacceptabel vergeleken met de signaalsterktes die ik in het verleden haalde, ik trok de conclusie dat er meer aan de hand moest zijn. Ik ben me toen gaan afvragen welke elco's nog meer problematisch konden zijn.

Aan mijn USB-oscilloscoop had ik weinig... de elco's zitten zo dicht op de printplaat dat de meetpennen van de oscilloscoop onmogelijk de pootjes kunnen bereiken. Dat lukt pas als je er een nieuwe op gesoldeerd hebt. Mijn eerste verdenking viel op de elco's in de buurt van de tuner en ik verving die. Geen resultaat.

Ik ging de schema's die in dit draadje gepubliceerd zijn bestuderen en mijn oog viel op de C848 en C852 die in het zelfde circuit zit als C846. Als C848 in verband wordt gebracht met ontvangstproblemen, dan moeten de overige elco's in dit circuit ook ontvangstproblemen kunnen veroorzaken, dacht ik. Ik verving C848 en warempel, 81% signaal op NED1HD en 85% op NGC HD. Probleem opgelost.

Edited by Zuppelan, 1 May 2015 - 18:16.

10 user(s) are reading this topic

0 members, 10 guests, 0 anonymous users