Jump to content


Photo

GigaBlue HD800UE plus aansluiten

GigaBlue HD800UE+ aansluiten

  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 peob

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 7 May 2014 - 19:48

Onze setup, zelfbouw met oude componenten die hier aanwezig waren.

We hebben een klein hotel 8 kamers. Begon 17 jaar geleden met Teleste 'kopstation' maar werd gebruikt om gewoon de Finse analoge kanalen binnen te halen en radio vanaf de gewone antenne. 1 sat module erin voor RTL2.

Beetje verbouwd in de loop de jaren, gewone analoge kanalen zijn er niet meer en de sat module was ook analoog dus die werkt ook niet meer. Het enige wat ik nog van deze opstelling gebruik zijn de signaal versterkers en combinatie unit.

Op deze combinatie unit was nog ruimte dus heb ik jaren geleden Rf module signaal versterkers gekocht uit oude voorraad. UHF 28, 36, 39, 46, 59. Daarop aangsloten had ik de Rf modulators van Hama (die Composite en scart aansluiting hebben als input en dus antenne coax naar de signaal versterkers toe. Daar had ik dan Digitenne boxen op aangesloten want ondertussen bestonden de gewone Finse kanalen niet meer maar alleen dus digitale kanalen (DVB-Ten je had nog geen TV's die DVB-T aan boord hadden. Ook had ik een sat box FTA voor een Duits kanaal en een Dreambox voor ons zelf op het systeem zitten met abon van CanalDigitaal.

 

Nu huidige situatie, Nieuwe TV's sinds een aantal weken met DVB-T aan boord dus konden de DVB-T boxen de deur uit. de vrijgekomen Rf modulatoren gebruik ik nu voor nog meer sat boxen, (oudere FTA boxen) dus nu 5 sat boxen en 1 daarvan is dus de nieuwe Gigablue. Nogmaals de Gigablue met CD abo is voor ons zelf en staat niet op de TV's ingesteld op de kamers van de gasten en die TV's kunnen niet door de gasten afgesteld worden. Maar alle boxen en systeem staat in een aparte kamer (soort meterkast).  Voorheen deden alle 5 de units (satbox en dvb-t boxen) best goed, best aardige kwaliteit. Nu de 4 oude satboxen doen het ook best goed maar de nieuwe gigablue doet het alleen goed betreft beeld kwaliteit indien direct aangesloten op HDMI of Component (YPbPr) maar de composite (RCA of Geel, rood, wit) wat toch het zelfde als scart zou moeten zijn, is slecht via de RF modulator. lopen golvende strepen door het beeld verticaal dat doet denken als je net een pak gedroogde instant noodles heb open gemaakt.

 

moet nog even sleutelen om eens te kijken hoe op te lossen. Dus de enige oplossing voor ons is het signaal in Rf de veranderen zodat ik het signaal via de coax uit muur krijg zoals met de andere oude(wel digitale) FTA sat boxen krijg.

mvg Ron


Edited by peob, 7 May 2014 - 19:48.


Re: GigaBlue HD800UE plus aansluiten #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 8 May 2014 - 10:54

Is dit nou wel of niet specifiek voor de Gigablue (onderwerp)?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: GigaBlue HD800UE plus aansluiten #3 peob

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 10 May 2014 - 11:41

Nou voor mij wel eigenlijk, het is toch dat de aansluiting en beeld kwaliteit/instellingen anders zijn dan de anderen en eens kijken wat voor mogelijkheden/suggesties er zijn om het een en ander te verbeteren. Maar msscien is het specifiek Gigablue of misschien is het zo dat als je een HD box via een Rf modulator laat lopen andere beeld problemen krijgt als een 'gewone' SD box.



Re: GigaBlue HD800UE plus aansluiten #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 10 May 2014 - 18:35

Ik heb het hele verhaal nog eens doorgelezen en ik denk dat ik weet waar het probleem zit. Je zegt "is hetzelfde als scart" maar dat kun je niet zeggen. SCART kan zowel component (R/G/B + vsync/hsync) (hoge kwaliteit) als composiet video (waarbij alles in één signaal samengepropt zit). Composiet video is berucht slecht van kwaliteit. Dat komt niet alleen doordat alles bij elkaar zit, er wordt ook kunstmatig bandbreedtebeperking toegepast, omdat het signaal hetzelfde moet zijn als wat uit de tuner komt na alle demodulatie-stappen (RF + MF). Als je dat dan vervolgens weer door een RF-modulator gaat trekken, ik houd m'n hart vast :ph34r:


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: GigaBlue HD800UE plus aansluiten #5 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 10 May 2014 - 21:58

Volgens mij kan een RF-modulator alleen maar met composiet gevoed worden.

En de kwaliteit: hetzelfde als de VHS banden van 'vroeger'.



Re: GigaBlue HD800UE plus aansluiten #6 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 May 2014 - 08:31

Ja en nee. Uiteindelijk heb je een CVBS (composiet) signaal nodig voor de modulator. Maar er zou best een component-naar-composiet-converter in zo'n modulator kunnen zitten. En daarmee zou je in principe een hogere kwaliteit kunnen behalen dan puur composiet aanleveren.

 

En BTW VHS is nóg slechter dan composiet video, daarin wordt de bandbreedte voor zowel luma als chroma nog verder teruggebracht. Ach een drama is het allemaal uiteindelijk ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: GigaBlue HD800UE plus aansluiten #7 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 11 May 2014 - 09:07

Het verbaast me dat er nog zoveel mensen zijn die zo'n modulator gebruiken (kijk b.v. maar eens op een Engels forum hoe vaak dit als voorwaarde voor het gebruik van een STB wordt gesteld). Je hebt dan het slechtste van twee werelden: geen gebruiksgemak (want je moet de server box bedienen) en geen beeldkwaliteit.



Re: GigaBlue HD800UE plus aansluiten #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 May 2014 - 09:08

Ik denk dat het principe van streaming over netwerk en dan een berg xp1000'tjes (ofzo) neerzetten nog niet zo bekend is.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: GigaBlue HD800UE plus aansluiten #9 gjstroom

  • Senior Member
  • 516 posts

+16
Neutral

Posted 11 May 2014 - 12:23

Ik heb een tijdje geleden in het ziekenhuis waar ik werk een noodoplossing gemaakt om tv te kunnen kijken. De digitale tv van KPN die wij op een multicast stream krijgen aangeleverd had storing. De patienten kijken tv op een zogenaamde bedsideterminal.

Ik heb toen een dreambox met een sundtek stick gebruikt voor digitenne ontvangst. Daarnaast een windows machientje ingericht met daar op een aantal maal VLC per kanaal, deze gebruikte ik om naar de betreffende streams op de dreambox te connecten en vervolgens zette hij de streams om in een multicast stream op dezelfde adressen/poorten als waar de orginele KPN zender op zaten. Dit is natuurlijk een lowbudget oplossing maar zo hebben wij wel een paar dagen de patienten van Ned123 kunnen voor zien.


Amiko8240, DM500HD, DM800, DM800SE, DM800SESR4, DM800SEV2, VU+ SoloSEV2, VU+ UnoSE


Re: GigaBlue HD800UE plus aansluiten #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,307 posts

+1,719
Excellent

Posted 11 May 2014 - 14:42

Ik denk dat het principe van streaming over netwerk en dan een berg xp1000'tjes (ofzo) neerzetten nog niet zo bekend is.

 

Ik gebruik die XP inderdaad als streaming ontvanger. ;)

 

Het wordt tijd dat er eens iemand met zo'n box op de markt komt, BCM chipset en Enigma2, maar zonder interne tuner. In een blikje met VESA mount zodat ik 'm achter de TV kan plakken. En met een RC die dat goed vind (want geen line-of-sight meer). Dat moet vast kunnen voor iets rond de 100 euro...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: GigaBlue HD800UE plus aansluiten #11 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 11 May 2014 - 15:50

Ik denk dat het principe van streaming over netwerk en dan een berg xp1000'tjes (ofzo) neerzetten nog niet zo bekend is.

 

Ik gebruik die XP inderdaad als streaming ontvanger. ;)

 

Het wordt tijd dat er eens iemand met zo'n box op de markt komt, BCM chipset en Enigma2, maar zonder interne tuner. In een blikje met VESA mount zodat ik 'm achter de TV kan plakken. En met een RC die dat goed vind (want geen line-of-sight meer). Dat moet vast kunnen voor iets rond de 100 euro...

Ik heb dat wel eens voorgesteld aan die oele.......ppers van DMM

Een set maken, 1 box met tuners en 2 streamboxen erbij.

(nooit geen antwoord op gehad)(en dat weet ik eigenlijk van te voren ook wel) :)


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: GigaBlue HD800UE plus aansluiten #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,307 posts

+1,719
Excellent

Posted 11 May 2014 - 15:57

Verkeerde partij. Die hebben de veranderende markt nooit begrepen, de reden dat ze nu uit business zijn...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: GigaBlue HD800UE plus aansluiten #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 11 May 2014 - 16:01

Je bent het woord 'arrogantie' nog vergeten :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: GigaBlue HD800UE plus aansluiten #14 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 11 May 2014 - 16:02

Lol


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: GigaBlue HD800UE plus aansluiten #15 Alain_sat

  • Senior Member
  • 637 posts

+1
Neutral

Posted 11 May 2014 - 17:19

Tech, met de Reelbox bestond dat toch, ok het budget was erover.


ET9000 en XP1000 VU+ Duo met OpenPli, veruit de beste decoder die ik de laatste jaren gekocht heb.
 


Re: GigaBlue HD800UE plus aansluiten #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,307 posts

+1,719
Excellent

Posted 11 May 2014 - 19:03

Inderdaad, maar ik denk dat die het probleem hadden van te vroeg in de markt te zitten (en met een niet misselijke prijs).

 

Nu de sharing markt met man en macht bestreden wordt, zitten we straks met kaarten die het of helemaal niet meer doen, of alleen in een CI module.

 

En dan wordt het streamen weer interessant, in een setup zoals ik die hier al heb staan: een enkele 10K met 4 S2 tuners direct onder de schotel, en aan de TV's doosjes zonder coax, en kijken naar streams die door de 10K worden aangeleverd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: GigaBlue HD800UE plus aansluiten #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 12 May 2014 - 15:30

Tech, met de Reelbox bestond dat toch, ok het budget was erover.

Net wat WanWizzard al zegt, te vroeg en te duur op de markt gezet, maar de opzet van een gescheiden front- headend met de NetCeiver is perfect, alleen de uitvoering wat minder :(

 

Ik ben klaar met die dingen ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: GigaBlue HD800UE plus aansluiten #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,307 posts

+1,719
Excellent

Posted 12 May 2014 - 17:17

Tijd voor een OpenPLi oplossing... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: GigaBlue HD800UE plus aansluiten #19 Alain_sat

  • Senior Member
  • 637 posts

+1
Neutral

Posted 13 May 2014 - 18:20

Tijd voor een OpenPLi oplossing... ;)

Ok dan want voor de rest timmeren zij wel va alles dicht.

Zou ik met remotebox ook kanalen kunnen streamen waarvan de kaart in een CI module steekt?

Bots ik dan nog altijd tegen de beperkingen van 4 aanvragen tegelijkertijd aan de kaart?


ET9000 en XP1000 VU+ Duo met OpenPli, veruit de beste decoder die ik de laatste jaren gekocht heb.
 


Re: GigaBlue HD800UE plus aansluiten #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,307 posts

+1,719
Excellent

Posted 13 May 2014 - 18:51

Ja, dat is geen enkel probleem, en voor mij de reden om hier aan te gaan werken, want ik verwacht dat M7 op niet al te lange termijn achter een CI gaat verdwijnen.

 

De beperkingen zitten niet in de cam, maar in de kaart, en die blijft je dus houden. Ik verwacht wel dat als de CI verplicht wordt, die limiet er af gaat, want dat heeft dan als anti-share maatregel weinig zin meer.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: GigaBlue, HD800UE+, aansluiten

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users