Jump to content


Photo

Functionaliteit ET10000


  • Please log in to reply
82 replies to this topic

#1 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 10 May 2014 - 03:01

Ben aan het overwegen om mijn DM8000 na jaren trouwe dienst op "korte" termijn te gaan vervangen voor de ET 10000.

Voordat ik definitief tot aankoop overga, wil ik graag nog een aantal zaken weten:

1/ Ben nieuwsgierig naar het verschil tussen de G-Edition en " gewone " ET10000 ( http://www.et-view.n...age=1&idx=14728 ) - wat is concreet het verschil. Voorts zie ik ook nog Benelux model, is dat interessant om rekening mee te houden icm openpli4?

2/ Verder wil ik SABnzbd kunnen draaien op deze machine. In het verleden geprobeerd om dit op een DM8000 aan de gang te krijgen en dat was gelukt, daarom zouden de packages in OpenPLI feed moeten zitten als ik mij niet vergis en zoals gezegd dat werkte toen wel, maar niet met max downloadsnelheid. Overigens wellicht zijn deze packages toe aan een upgrade naar 0.7.x.
Er dient een verbinding naar een newsserver te worden gemaakt met 12 threads tegelijk en SSL, kan iemand ( met glasvezel of coax ) bevestigen dat de maximale doorvoer wordt gehaald, bij een 180Mbit dl-verbinding zou dan een slordige 21Mb download moeten worden gehaald: voor het gemak de hvh Mbit door 8,5 delen ( ivm overhead )

3/ Wat betreft capaciteit, heeft iemand een hard disk van 4tb geplaatst? Neem aan dat er meerdere s-ata600 aansluitingen op het board zitten waardoor er evt. de mogelijkheid is zowel 3,5" als 2,5" tegelijk te draaien, of is er de beperking tot 1 aansluiting? e-sata even buiten beschouwing gelaten

4/ Heeft iemand de Wake On Lan ( WOL ) functie reeds uitgeprobeerd en werkt dat goed?

5/ Tot slot nog even de transcoding, het is mij bekend dat hier nog aan gewerkt wordt. Het is voor mij een vereiste dat dit hardwarematig gaat werken, zodat ik buitenshuis naar mijn smartphone kan streamen over een VPN (WiFi) zodat ik overal naar Lingo ( geintje ) kan kijken.

Edited by dolphs, 10 May 2014 - 03:05.


Re: Functionaliteit ET10000 #2 jeroenho

  • Senior Member
  • 147 posts

0
Neutral

Posted 11 May 2014 - 08:20

Mbt punt 1: volgens mij geen, afgezien van de beschikbare kleuren. Ik heb een zwarte G-Edition.

Mbt punt 3: ik heb er een 4TB schijf in (ST4000VN000).
Volgens mij is er maar 1 interne SATA aansluiting. Ik heb, toen ik de schijf erin zette even moeten zoeken, maar ik heb er niet expliciet op gelet.
Misschien is het op de foto's te zien (http://www.et-view-s...Xtrend-ET10000-(New-pictures-added) Daar staan ook foto's van het moederbord.

Edited by jeroenho, 11 May 2014 - 08:21.

1x VU+ Ultimo 4K (1x FBC DVB-C, 1x FBC DVB-S2, 4TB HDD ST4000VN008), 1x ET10.000 (3x DVB-C, 1x DVB-S2, 4TB HDD ST4000VN000) , NFS mount naar QNAP, Astra 1,2,3, DVB-C via Ziggo (regio 5555)

Re: Functionaliteit ET10000 #3 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 11 May 2014 - 10:47

bedankt voor de info, intussen ook hier ( www.telesputnik.ru/forum/viewtopic.php?f=5&t=49630 ) eea gevonden wbt fotootjes

Edited by dolphs, 11 May 2014 - 10:47.


Re: Functionaliteit ET10000 #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 11 May 2014 - 14:54

Ik heb al verschillende revisies van het moederbord gezien, met verschillende stadia van patches (extra componenten, draadbruggen, etc). Ik denk dat rev. 0.95 de laaste is. Op geen van de borden zit een tweede SATA poort.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Functionaliteit ET10000 #5 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 11 May 2014 - 16:06

bedankt voor de info, intussen ook hier ( www.telesputnik.ru/forum/viewtopic.php?f=5&t=49630 ) eea gevonden wbt fotootjes

 

Dat zijn plaatjes van de hele vroege modellen (rev. 0.90) hier is zelfs het securityboard nog niet op geplaatst.



Re: Functionaliteit ET10000 #6 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 11 May 2014 - 16:10

Ik heb al verschillende revisies van het moederbord gezien, met verschillende stadia van patches (extra componenten, draadbruggen, etc). Ik denk dat rev. 0.95 de laaste is. Op geen van de borden zit een tweede SATA poort.

Heb je die op foto's gezien of daadwerkelijk in je handen?

Het is toch niet je werk?


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Functionaliteit ET10000 #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 11 May 2014 - 19:21

Daadwerkelijk in mijn handen. Zaterdagavond nog. ;) En nee, het is niet mijn werk.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Functionaliteit ET10000 #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 11 May 2014 - 21:36

Dan hebben we dezelfde hardware bekeken ;) , ik heb ook diverse revs voorbij zien komen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Functionaliteit ET10000 #9 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 12 May 2014 - 06:33


1/ Ben nieuwsgierig naar het verschil tussen de G-Edition en " gewone " ET10000 ( http://www.et-view.n...age=1&idx=14728 ) - wat is concreet het verschil. Voorts zie ik ook nog Benelux model, is dat interessant om rekening mee te houden icm openpli4?

 

G zou Graphite zijn heb ik geleerd op een collegaboard, zie ook BeNeLux en EU model: die laatste natuurlijk bij de Oosterburen, maar dat mag de pret toch niet drukken wbt OpenPLI ( uitzendinggemist ) of schuilt daar een ander wellicht interessant grapje om rekening mee te houden als je het apparaat in de BeNeLux wil gaan gebruiken ... ....



Re: Functionaliteit ET10000 #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 May 2014 - 07:19

Dan hebben we dezelfde hardware bekeken ;) , ik heb ook diverse revs voorbij zien komen.

 

Lol, dat zou zomaar eens kunnen... ;)

 

Voor zover ik weet is het verschil in edities inderdaad alleen de kleur.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Functionaliteit ET10000 #11 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 12 May 2014 - 12:12


1/ Ben nieuwsgierig naar het verschil tussen de G-Edition en " gewone " ET10000 ( http://www.et-view.n...age=1&idx=14728 ) - wat is concreet het verschil. Voorts zie ik ook nog Benelux model, is dat interessant om rekening mee te houden icm openpli4?

 

G zou Graphite zijn heb ik geleerd op een collegaboard, zie ook BeNeLux en EU model: die laatste natuurlijk bij de Oosterburen, maar dat mag de pret toch niet drukken wbt OpenPLI ( uitzendinggemist ) of schuilt daar een ander wellicht interessant grapje om rekening mee te houden als je het apparaat in de BeNeLux wil gaan gebruiken ... ....

 

Specifiek waarom ik vraag naar de EU editie, of BeNeLux is ivm de IPTV optie ...

Dit aangezien de ET10000 verkocht wordt met een extra ethernetaansluiting, waarvan dus gepretendeerd wordt dat deze speciaal bedoeld is voor IPTV. Echter niemand weet hoe dat dan weer werkt. In het geval van een provider weet ik dat men wat gemakkelijker is met vrijgeven van bijvoorbeeld VoIP gegevens, zodat je zelf een fritzbox kan instellen en niet het meegeleverde modem/router hoeft te gebruiken. Hopelijk geldt dat ook voor IPTV via genoemde provider, ben zeer benieuwd, want er zal wel iets van MAC authenticatie plaats moeten vinden, zijn hier geleerden die er meer over weten/ kunnen/ mogen vertellen?


Edited by dolphs, 12 May 2014 - 12:14.


Re: Functionaliteit ET10000 #12 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 12 May 2014 - 14:01

heb hier rev 0.96, zaterdag gehaald, ik vermoed dat de kreet Beneluxversie nog een overblijfsel is van de oude generatie waar dat een tijdje een rol gespeeld heeft  met hbbtv po, dat onderscheid schijnt er voor de oude boxen ook niet meer te zijn.


Edited by metoo, 12 May 2014 - 14:02.

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Functionaliteit ET10000 #13 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 12 May 2014 - 14:17

 


1/ Ben nieuwsgierig naar het verschil tussen de G-Edition en " gewone " ET10000 ( http://www.et-view.n...age=1&idx=14728 ) - wat is concreet het verschil. Voorts zie ik ook nog Benelux model, is dat interessant om rekening mee te houden icm openpli4?

 

G zou Graphite zijn heb ik geleerd op een collegaboard, zie ook BeNeLux en EU model: die laatste natuurlijk bij de Oosterburen, maar dat mag de pret toch niet drukken wbt OpenPLI ( uitzendinggemist ) of schuilt daar een ander wellicht interessant grapje om rekening mee te houden als je het apparaat in de BeNeLux wil gaan gebruiken ... ....

 

Specifiek waarom ik vraag naar de EU editie, of BeNeLux is ivm de IPTV optie ...

Dit aangezien de ET10000 verkocht wordt met een extra ethernetaansluiting, waarvan dus gepretendeerd wordt dat deze speciaal bedoeld is voor IPTV. Echter niemand weet hoe dat dan weer werkt. In het geval van een provider weet ik dat men wat gemakkelijker is met vrijgeven van bijvoorbeeld VoIP gegevens, zodat je zelf een fritzbox kan instellen en niet het meegeleverde modem/router hoeft te gebruiken. Hopelijk geldt dat ook voor IPTV via genoemde provider, ben zeer benieuwd, want er zal wel iets van MAC authenticatie plaats moeten vinden, zijn hier geleerden die er meer over weten/ kunnen/ mogen vertellen?

 

de meeste glasvezelboeren verifiëren inderdaad via mac adres, de url's kan je dan sniffen met de originele box en zo de url's oven water halen die je in de box kunt plaatsen

wanneer je IPTV via KPN gebruikt gaat dit niet op, deze is gecodeerd!


on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Functionaliteit ET10000 #14 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 12 May 2014 - 17:00

@ Hemertje - dank voor jouw antwoord, nu nog hopen op de flexibiliteit van een van de KPN broeders.

Hiermee, is 1/ beantwoord, ook 3/ ( 4Tb werkt en "slechts" een s-ata port ).
Voorzichtig ook 4/ en 5/ beantwoord ( WOL zou werken vanaf revisie >=0.95 en transcoding wordt nog aan gewerkt, final BETA stages ).


Blijft een newszuigert over, bij voorkeur sabnzbd. Heeft iemand daar intussen success mee geboekt. Ben ook benieuwd naar de download die wordt gehaald ...

" 2/ Verder wil ik SABnzbd kunnen draaien op deze machine. In het verleden geprobeerd om dit op een DM8000 aan de gang te krijgen en dat was gelukt, daarom zouden de packages in OpenPLI feed moeten zitten als ik mij niet vergis en zoals gezegd dat werkte toen wel, maar niet met max downloadsnelheid. Overigens wellicht zijn deze packages toe aan een upgrade naar 0.7.x. Er dient een verbinding naar een newsserver te worden gemaakt met 12 threads tegelijk en SSL, kan iemand ( met glasvezel of coax ) bevestigen dat de maximale doorvoer wordt gehaald, bij een 180Mbit dl-verbinding zou dan een slordige 21Mb download moeten worden gehaald: voor het gemak de hvh Mbit door 8,5 delen ( ivm overhead ) "

Re: Functionaliteit ET10000 #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 May 2014 - 17:14

Als ik een lange kabel kan vinden kan ik 'm wel even op gigabit aan mijn NAS hangen, dan weten we snel genoeg wat de ruwe throughput van de interface is.

 

Er zit nu een powerline tussen, en daarop haal ik ongeveer 88Mbps (de powerline is de bottleneck).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Functionaliteit ET10000 #16 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 12 May 2014 - 17:53

Dat 88Mbit is wat laag, maar nog steeds goed om van A naar B te streamen ( RemoteChannel/ PartnerBox ). Ben inderdaad nieuwsgierig naar de uitkomst, ook als de nieuwszuigert staat te stampen met 10-12 threads ...

Maar eerst throughput direct  van A naar B, dank voor het testen!



Re: Functionaliteit ET10000 #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 May 2014 - 18:03

Zoals ik al zei, die 88Mbps is de beperking van de powerline, niet van de rest van de componenten.

 

Testen wordt vanavond na 22:15, er loopt een opname van de F1 (gemist dit weekend).  Tenminste als ik ergens een giga switch kan vinden, want ik heb geen kabel die lang genoeg is, met twee moet het net lukken...

 

Downloaden kan ik niet voor je testen, ik doe daar niet aan, en bovendien is dat hier strafbaar.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Functionaliteit ET10000 #18 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 12 May 2014 - 18:22

ja snap ik , alleen wie verbiedt mij om elke dag alle laatste Linux distributies te downloaden via news mbv SSL en 10-12 draadjes tegelijk ???

Nogmaals dank voor moeite!


Edited by dolphs, 12 May 2014 - 18:23.


Re: Functionaliteit ET10000 #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 May 2014 - 18:29

Niemand. Maar jij en ik weten dat je heel andere dingen download... :P


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Functionaliteit ET10000 #20 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 12 May 2014 - 18:30

, en bovendien is dat hier strafbaar.

Hier toch ook sinds kort  :P


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users