Naar aanleiding van een nieuwsbericht op TotaalTV, waarin de beeldvervuilende logo's op de Nederlandse zenders ter sprake wordt gebracht, dacht ik dat het een goed moment was om de antilogo plugin weer eens ter sprake te brengen.
De plugin werkt vrij beperkt, dwz er blijft altijd iets van een semi-transparant of zwart vlak zichtbaar bij gebruik.
Ik loos ooit ergens op dit forum de opmerking dat een soort van blur effect, icm de kleur van het omringende beeld, een beter effect op zou kunnen leveren.
Een ander idee wat ik wel eens heb geopperd is om de mogelijkheid te implementeren dat je het alpha vierkantje zou kunnen kantelen, zodat deze precies over de ruitvormige logo's van NL1/2/3 zou passen.
Ik heb echter niet de kennis in huis om dit te schrijven.
Is het onderwerp mogelijk weer dusdanig hot dat een aantal knappe koppen hier de antilogo plugin verder zou willen verbeteren?
"Veel klachten over zenderlogo's"
Started by Apple740, 11 May 2014 01:27
2 replies to this topic
Re: "Veel klachten over zenderlogo's" #2
Re: "Veel klachten over zenderlogo's" #3
Posted 11 May 2014 - 10:23
Zou het mogelijk zijn om kant en klare maskers aan de plugin toe te voegen die qua vorm precies over de ruitvormige NL1/2/3 logo's passen?
De maskers, semi transparante bitmaps of iets dergelijks(?), kan ik wel maken in fotoshop, maar hoe ze te implementeren in de plugin heb ik jullie hulp bij nodig.
De maskers, semi transparante bitmaps of iets dergelijks(?), kan ik wel maken in fotoshop, maar hoe ze te implementeren in de plugin heb ik jullie hulp bij nodig.
Edited by Apple740, 11 May 2014 - 10:24.
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users