Jump to content

Photo

Aantal SkyUK channels blijven zwart

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Tecko

• Senior Member
  • 67 posts

0
Neutral

Posted 11 May 2014 - 18:35

Een paar UK channels blijven op zwart bij mij (SkyArts1HD, SkyArts2HD, NatGeoHD). Er  gewoon signaal. Heb orginele image voor Solo2 geprobeerd, openpli en openatv. Krijg het probleem niet opgelost. Rond koningsdag zijn deze zenders op zwart gegaan, een aantal andere ook maar die hadden een frequentie wijziging, zoals ESPNHD en BTsportsHD. Ik gebruik een eigen zenderlijst (nooit problemen mee), die settings lijsten die je kan downloaden gebruik ik niet.

Re: Aantal SkyUK channels blijven zwart #2 cobus

• Senior Member
  • 4,775 posts

+69

Posted 11 May 2014 - 18:40

Extra beveiliging tegen het sharen alleen nog te zien met originele box wat ik ervan begreep.

Groetjes Cobus R

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

Re: Aantal SkyUK channels blijven zwart #3 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,897 posts

+1,833
Excellent

Posted 11 May 2014 - 18:47

Klopt.

SKY heeft vorig jaar al aangekondigd de encryptie te gaan aanscherpen. Daarvoor is er eerst een flinke omruilactie van SKY boxen geweest (De HD+ boxen van Thompson), en nu is het dus zover.  Vooralsnog is er geen enkele softcam beschikbaar die het nieuwe systeem snapt.

Ik verwacht dat langzaam alle HD zal gaan uitvallen, het is me nog niet bekend wat ze met de rest gaan doen.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Aantal SkyUK channels blijven zwart #4 Apple740

• Senior Member
  • 131 posts

+5
Neutral

Posted 12 May 2014 - 01:35

Wat ze doen is dat vergelijkbaar met wat CanalDigitaal doet met Foxsports Int 2-HD?

Lijkt er op dat ze de cardshare servers eindelijk te slim af gaan zijn.

Re: Aantal SkyUK channels blijven zwart #5 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 May 2014 - 06:46

In Italië schijnt deze situatie al een jaar te bestaan.

En te slim af? Ja, dat wel, maar wel op een uiterst klantonvriendelijke manier, namelijk door verplicht gebruik te maken van de SkyBox. Laten we dan maar blij zijn met de handelswijze van CD.

Re: Aantal SkyUK channels blijven zwart #6 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,897 posts

+1,833
Excellent

Posted 12 May 2014 - 07:19

Ik heb persoonlijk ook liever een CI (plus vrijheid van receiver keuze) dan die waardeloze Skybox.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Aantal SkyUK channels blijven zwart #7 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,950 posts

+488
Excellent

Posted 12 May 2014 - 11:02

En te slim af? Ja, dat wel, maar wel op een uiterst klantonvriendelijke manier, namelijk door verplicht gebruik te maken van de SkyBox. Laten we dan maar blij zijn met de handelswijze van CD.

Wat betreft de handelswijze van CD zou je over een tijdje ook wel eens teleurgesteld kunnen worden ;)

Wat de hardwarevrijheid aangaat, zou het zomaar kunnen dat daar binnenkort ook ineens verandering in gaat komen en CD ook naar de CI(+) gaat, of eigen STB's, de geruchten over die stap gaan al jaren.

De manieren om cardsharing de kop in te drukken raakt op en verplicht ze haast om die stap te maken om naar een 'closed systeem' te gaan, al dan niet met cardpairing en dergelijke.

In plaats van de pakketten eens betaalbaar te maken, of minimaal kwaliteit/prijs verhouding aan te passen, kiest men toch voor het grote geld.

Het is allemaal één pot nat, maar dat is weer een andere discussie :)

Feit is dat Sky-UK met een tegenoffensief begonnen is.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users