Jump to content


Photo

VU+ Solo2, kan geen 2de keer booten


  • Please log in to reply
84 replies to this topic

Re: VU+ Solo2, kan geen 2de keer booten #81 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,707 posts

+1,741
Excellent

Posted 8 July 2014 - 19:55

Je gaat er dan vanuit dat de low-cost SoC in je STB beter (of minstens even goed is) is in het omzetten van digitaal naar analoog dan je dure plasma. We hebben het hier niet over broadcast equipment waar component uit komt.

 

Alle aansturing van de SoC zit in de drivers, en die worden closed source (=binary) geleverd door de fabrikant. En die van VU+ staan bekent om hun slordig programmeren, dus dat daar problemen in zitten, daar ben ik zeker van.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Solo2, kan geen 2de keer booten #82 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 8 July 2014 - 20:07

Ik gebruik hier altijd de component aansluiting van de DUO2 en ik heb daar nooit problemen mee gehad (ik weet het: OP heeft het over de Solo2).

Re: VU+ Solo2, kan geen 2de keer booten #83 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 9 July 2014 - 09:16

@hansd, je verhaalt klopt toch niet helemaal en dat is naar mijn mening ook relevant voor de rest van het verhaal.

 

- De mogelijkheden van SCART zijn composiet, component en S-Video. De standaard schrijft alleen RGB-component voor, maar in de praktijk kun je bij bepaalde apparatuur ook YUV-component video op de RGB-pinnen zetten, waarbij de hoeveelheid informatie gelijk is aan RGB-component, alleen anders over de pennen verdeeld.

- Component video (YUV-component, officieel heet het eigenlijk YPBPR, want met U en V heeft het niks te maken) kan weergeven tot 720p, niet 1080p (of 1080i).

 

Als je HDMI op 720p vergelijkt met component video op 720p, dan zal het verschil meestal minimaal zijn, maar gevoelsmatig zou ik toch liever digitaal 1080i (of 1080p50) zien dan analoog 720p.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ Solo2, kan geen 2de keer booten #84 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 9 July 2014 - 09:55

Component video (YUV-component, officieel heet het eigenlijk YPBPR, want met U en V heeft het niks te maken) kan weergeven tot 720p, niet 1080p (of 1080i

Dan heb ik een unieke Sony dvd speler want die doet gewoon 1080I via analoog component.

 

En zelfs mijn bijna 10 jaar oude Frecom mediaplayer doet 1080I via Component.

Attached File  Naamloos.jpg   60.61KB   9 downloads


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: VU+ Solo2, kan geen 2de keer booten #85 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 July 2014 - 12:14

Component video ondersteunt keurig 1080i&p, en is ook als zodanig gespecd. Ik kijk hier al tijden via Component 1080p naar de DUO2 (en ook andere boxen), wat nooit een probleem heeft gegeven. De meeste TV's ondersteunen ook component 1080p, zelfs heel goedkope exemplaren.
Natuurlijk zit er een D/A - A/D conversiealsg tussen, maar ik zie echt het verschil niet.
Component is ook een officiële HD-aansluiting.



PS: Ik deel 'het gevoel' om beter HDMI te gebruiken, maar een teveel aan boxen c.q. een tekort aan ingangen maakt dit niet alijd mogelijk.

Edited by SatKiekerd, 9 July 2014 - 12:16.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users