Jump to content

Photo

Streaming en transcoding

• Please log in to reply
68 replies to this topic

Re: Streaming en transcoding #61 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 11 June 2017 - 03:09

Anyway, streamproxy (van OpenPLi) ondersteunt al een paar jaar seeking in opnames, via http range requests, je kunt een relatieve tijd vanaf het begin opgeven, een byte offset of een percentage. Als iets niet werkt, dan is het puur de app die daar geen gebruik van maakt. Saillant detail is dat de code in de streamproxy voor het "zoeken" in transport streams 1:1 door VU+ in hun transtreamproxy is overgenomen...

Klopt; als ik (op Android) DreamDroid gebruik met BSPlayer (Free), kan ik keurig (en snel) springen in de tijd door de schuifbalk te gebruiken.

Helaas ondersteunt deze combinatie weer niet het instellen van de bitrate.

Re: Streaming en transcoding #62 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 11 June 2017 - 10:29

Ik heb nog een verzoek uit staan bij Christian Fees van dreamplayer to implement the full streamproxy api, maar hij is er kennelijk nog niet aan toegekomen. Maar het werkt nu al best aardig.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Streaming en transcoding #63 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 11 June 2017 - 16:57

Dreamplayer doet het inderdaad heel aardig. Wat mist er nog aan de implementatie?

Re: Streaming en transcoding #64 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,494 posts

+397
Excellent

Posted 12 June 2017 - 10:09

Ik heb nog een verzoek uit staan bij Christian Fees van dreamplayer to implement the full streamproxy api, maar hij is er kennelijk nog niet aan toegekomen. Maar het werkt nu al best aardig.

'Al best aardig?' Deze app werkt IMHO beter dan iedere andere app v.w.b. de beeldkwaliteit. Blackbox werkte eerder prima op de IPad maar hier loop ik niet meer over van enthousiasme. Ik had er eerder nog nooit iets mee gedaan a.g.v. het ontbreken van een Android device en dat ik geen behoefte had aan deze app.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: Streaming en transcoding #65 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 June 2017 - 16:17

'Al best aardig?' Deze app werkt IMHO beter dan iedere andere app v.w.b. de beeldkwaliteit.

Dat ben ik met je eens. Ik had er nog nooit van gehoord tot Erik het noemde, vandaag wat mee gespeeld en hij werkt inderdaad prima.
Ook de bediening is vlot en duidelijk (inclusief aanpassen helderheid & volume, aanpassen bitrate en springen in de tijd).
Tot nu toe vond ik DreamDroid met BSPlayer de beste, maar deze is echt beter.

Re: Streaming en transcoding #66 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 12 June 2017 - 16:40

Nou wat er dus nog mist is de complete streamproxy api, waardoor je nog veel meer dingen kunt instellen en je ook vrij netjes kun springen in een file. Maar dat staat kennelijk even op een laag pitje.

Verder vind ik de bediening en instellingen niet altijd logisch, maar zolang ik de enige ben is het verder goed.

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Streaming en transcoding #67 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 June 2017 - 17:14

'Springen in een file' werkt prima, ook getranscodeerd.
En welke dingen zou je dan nog meer kunnen instellen (dan nu al het geval is)?

Re: Streaming en transcoding #68 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 12 June 2017 - 17:35

Het gaat er meer om dat je sommige dingen dubbel moet instellen die eigenlijk hetzelfde zijn. En dat je eerst allemaal dingen voor streaming moet instellen dan pas kunt aangeven dat je alleen maar wilt transcoden (waardoor een aantal instellingen die je verplicht hebt gedaan, niet meer zinvol zijn).

Maar vergeleken bij de VU+ app is het een verademing, inderdaad.

Re: Streaming en transcoding #69 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 13 June 2017 - 04:19

Maar vergeleken bij de VU+ app is het een verademing, inderdaad.

En ook vergeleken met de app van een aantal andere merken (Xtrend/GigaBlue e.a.), die bovendien slechts werken voor de STB's van dat merk.

Edited by Rob van der Does, 13 June 2017 - 04:19.

5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users